Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

 

Escape Plan (2013)

http://www.imdb.com/title/tt1211956/

"When a structural-security authority finds himself set up and incarcerated in the world's most secret and secure prison, he has to use his skills to escape with help from the inside."

 

Rollelisten var interessant: Sylvester Stallone, Arnorld Schwarzenegger, Jim Cazievel, Vinnie Jones, Sam Neil, 50 Cent, Faran Tahir. Hemmeligheter, skyting, eksplosjoner, konspirasjoner, fikk litt Expendables følelse her. Gøy å se Jim Cazievel ifra Person of Interest som badguy. Spiller som vanlig en mann i dress. Fett å høre Arnold bable på østerriksk-tysk også. Han får nesten prøvd seg som skuespiller.

Jeg så den i dag :)

 

Er enig med deg.

 

Jeg vil også legge til at jeg ble overrasket over hvor spennende den var, hvor bra plottet var og hvor lite klisjeer filmen inneholdt. En kvalitetsfilm, litt utypisk Arnold og Sylvester.

 

8/10 faktisk :)

 

Arnold og Sylvester er vel de av de gode gamle actionheltene som faktisk har hatt en godt variert rolleliste og spilt en del kvalitetsfilmer. De er også de som har klart seg best i businessen av "actionheltene" og er meget allsidige med seriøse karrierer også på siden av å være skuespillere.

 

Ellers enig, filmen var meget god i sin sjanger.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er imponert over de av dere som klarer å sitte igjennom ting dere scorer som 0

Tja, jeg har prøvd å anmelde filmer jeg ikke har taklet å se gjennom fordi de var så ræva, men da ble det noen dusin forbannete innlegg fordi jeg ikke har lov å uttale meg om en film jeg ikke har sett ferdig. Greit nok er så godt som hele filmen ræva, men det kan jo hende at de siste to minuttene har en twist som gjør filmen til en klassiker på lik linje med Citizen Kane, 2001: A space odyssey og Gudfaren. Ifølge noen her, i alle fall. Tar heller sjansen på å holde ut den siste timen for å slippe det maset der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ender's Game (2013)
http://www.imdb.com/title/tt1731141/

"Young Ender Wiggin is recruited by the International Military to lead the fight against the Formics, a genocidal alien race which nearly annihilated the human race in a previous invasion."

Ikke så bra som jeg hadde håpet - ikke så dårlig som jeg hadde fryktet. For mange klisjéer til å bli noen veldig god film. Dette er en film du ser fordi du liker aliens og romkrig. Hvilket jeg tilfeldigvis gjør...

 

6/10

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Agent cody banks. Har sett denne filmen utallige ganger før når jeg var yngre men blir aldri lei av den. Liker frankie muniz veldig godt i rollen og blandingen av jackie chan og james bond. Filmen er vistnok ikke så populært men men. Jeg gir filmen 10/10 rett og slett fordi det er en av mine favoritt filmner noensinne:)

Lenke til kommentar

The Wolf of Wall Street

 

Har ikke ledd så mye på kino siden jeg så dum&dummere.

Jeg var skeptisk når jeg fant ut at filmen varte i 3 timer, men dette er 3 timer med pur underholdning, med høydepunkt på høydepunkt over hele linja.

 

Du blir introdusert til verdenen for en litt smågal aksjemegler som kun har 3 ting i hodet: Penger, Fitte og narkotika. Du opplever hans enorme nedturer og enorme oppturer, hvorav det er plenty av begge deler.

Vil ikke si så mye mer, da det er et hav av spoilers å ta av.

 

Filmen kunne godt vart en time til for min del.

 

6 av 6 terninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ghost Story (1981)

Solid liten skrekkfilm med en fin skuespillergjeng og kanskje tidenes heiteste spøkelse spilt av Alice Krige.

Positivt overrasket selv om den hadde en noe skuffende og kanskje forhastet slutt.

 

7/10

 

Dan in Real Life (2007)

Ensom mann, Dan (Steve Carell) møter drømmekvinnen (Juliet Binoche).

Drømmekvinnen er opptatt men det vet ikke han.

 

Hadde kanskje litt for høye forventninger til denne.

Noe som trolig skyldes en solid rollebesetning samt at Carell har bevist at han takler drama/komedie veldig bra i de siste årene.

Dessverre hjelper det lite i denne filmen.

 

Dan in Real Life er ikke dårlig men her det ble nærmest full overdose av sentimentalitet og slitsomme karakterer.

Familien i filmen er irriterende som bare faen.

 

Alle er så flinke og kreative at det ikke går an og hver gang det skjer noe med hovedkarakteren noe det som oftest gjør dukker all opp som tatt ut av en sitcom produsert av Disney.

 

Sonde Lerche sin tørre og anonyme musikk hjelper fint lite.

 

5/10

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar

RED I og II

Premiset for filmene er gamle gubber slår fremdeles fra seg.
Dette har vist blitt litt poppis i Hollywood for tiden, med filmer som Expendibles, Bucket List og Last Vegas.

Ironisk nok så er Morgan Freeman med i tre av disse seks filmene.

RED står for Retiered Extremely Dangerous og bifaller tidligere agenter(CIA,MI6 osv).

og nå jaktes de på av andre agenter(CIA,Secret Service osv) Dette gjelder begge filmene forøvrig, er ikke så veldig mye som skiller filmene. Mary-Louise Parker spiller ganske greit, men Hellen Mirren, Brian Cox og spesielt

John Malkovich gjør jobben meget godt i disse filmene.

Det som irriterer meg er hvor lite Bruce Willis generelt bryr seg om å i heletatt være med.
Etter Sin City så har Bruce Willis strengt tatt sluttet med skuespill, for å heller cashe inn mest penger for flest filmer uten å PRØVE å anstrenge seg. Uffatelig kjipt å se på.

 

Men på tross av Bruce Willis så likte jeg filmene, RED II får et terningkast ekstra grunnet Anthony Hopkins rolle.
Samt det faktum at gjengen gjør sitt beste for å kun uskadgjøre samtlige amerikanske og russiske soldater\politi men det øyeblikket de lander på iransk jord så er det ikke så farlig å drepe liksom. Amerikansk film i et nøtteskall. :)

RED I terningkast 3
RED II terningkast 4

Lenke til kommentar

Et gjensyn med denne deilige filmen her:

 

2mcca9z.jpg

 

Dette er jo så close til perfection som vi kommer, den beste av de dårligste.

 

Vi begynner med åpningscenene over San Francisco, brua etc. Til vi møter kongen selv Tommy Wiseau som har kjøpt en kjole til dama si Lisa ''anything for ma princess, aahahah''

Sex scenene i disse filmene er så rare og ukomfortable at det halve kunne vært nok.

Vi finner så ut at dama til Wiseau ringer til godkaren Mark, som tar seg en tur over. Tror heller ikke jeg overdriver når han sier ''what's going on?'' til Lisa 10 ganger, selv etter at de har hatt seg i en trapp. Wiseau er også Mark's bestevenn i denne filmen, ikke vær redd for å gå glipp av det da det blir sagt ca 20 ganger i løpet av filmen. Wiseau blir også beskylt for å slå Lisa, virker ikke som noen i det hele tatt bryr seg om dette bortsett fra Wiseau som sier ''I did naht hit her, it's boolshitt''

 

Amerikansk fotball har også en sentral rolle i filmen, de gjør mildt sagt ikke mye annet enn å spille fotball. Ene scenen kommer hele gjengen i Smoking, hva gjør de? Jo går ut å spiller fotball, han ene skader seg og de klipper til ny scene på en kafe.

Wiseau forklarer Mark om en ny klient på jobben sin, når Mark spør hvilken så svarer han enkelt ''Anyway how is your sex life''? En quote som funker fint på fest har jeg funnet ut.

 

Wiseau hadde gledet seg til en promotion på jobben men denne fikk han tydeligvis ikke, Lisa er kun med Wiseau for jobben og pengene hans å ringer Mark bak ryggen hans nok en gang.
I selskapet til Wiseau finner han endelig ut at Mark og Lisa har hatt seg noen ganger i huset hans, han finner seg ikke i dette å starter cat fight med Mark og sier ''Don't touch me maderfaker get out'' så ender det med at han låser seg selv inne på badet å sutrer litt. Slutten er en major spoiler så røper ikke den for de som vil se den.

 

Fin anmeldelse av en helt sprø men fantastisk film, hvert minutt Wiseau er på skjermen er bare helt rått. Se den om du ikke er chicken, chip chip chip chip.

 

8/10.

Endret av Dolph Lundgren
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vittig. Satt på YouTube i går og såg høydepunkter fra den filmen sammen med en kompis over PS4...og den finnes altså på BD ja, må jo oppleves i sin helhet en gang!

 

Den fyren der ser faen ikke ut i måneskinn en gang!!

Blu-rayen er litt dyr, sikkert pga den ble utgitt av Wiseau-Films.

 

Her er et intervju 10 år senere som er verdt å se :)

 

 

Her sier Greg Sestero at best friend blir sagt ca 7 ganger :p

Endret av Dolph Lundgren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Welcome to the jungle (The rundown) 2003

En grei film men ble ganske irritert på handlinga, dem provoserte hverandre så mye at jeg til tider hadde lyst til å gi noen av dem sånn skikkelig juling.

6/10

 

Den siste revejakta (2008)

 

En film som mange andre norske filmer handler om dop. 2 folk smugler in hasj i norge og skal selge det, så møter dem på noen problemer. En veldig billig film, men tror ikke den tjente inn så veldig mye heller :p

4/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...