Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sons of the Desert (1933)

 

(fargelagt versjon). En av deres bedre langfilmer, som ses på nytt

rett som det er.

 

Mange artige innslag i filmen, deriblant musikalske-

 

Som så mange andre ganger, må de finne på alle slags finurlige krumspring for å lure konene sine nå de vil ut på noe sammen.

 

Komedie på øverste hylle mener jeg. Og disse filmene står seg

svært bra til å være så gamle.

 

8/10

Lenke til kommentar

True Grit (2010). Filmer starter veldig lovende. Et plott som virker interessant, samt røffe og fargerike karakterer. Hailee Steinfeld passer eksempelvis utmerket i rollen som munnrapp og tøff jente. Siste halvdel var dog skuffende. Hadde forventet mye mer av denne. Karakter: 3/6.

 

En noe flåsete vurdering av Coen-brødrenes siste filmer:


  •  
  • A Serious Man :thumbup:
     
  • Burn After Reading :)
     
  • No Country for Old Men :thumbs:
     
  • The Ladykillers :thumbdown:
Lenke til kommentar

Buried (2010)

post-94305-0-60994400-1294521493_thumb.jpg

 

Kan ikke ha kosta mye å lage denne filmen her, alt man trenger er en Boks, litt sand, en lighter og en mobiltelefon så skal man fylle ut 90 minutter med film. Tiden gikk og filmen fanget oppmerksomheten min men det ble litt for enkelt for min smak , satt og småkjeda meg til tider men det var en helt grei film.

 

5/10 fra meg.

 

Grunnen til hvorfor den ble laget i første omgang var fordi de ville prøve det som et eksperiment. Om de lykkes eller ikke får man bestemme selv, men jeg synes tanken i det minste er interessant. Men å se en film på 90 minutter med samme person i samme kiste? Det kan bli i lengste laget for meg.

Lenke til kommentar

The Ring (2002)

 

Tenkte jeg skulle se en skrekkfilm, sent en lørdagskveld. Mange har anbefalt denne og sier den er så skummel. Var en spennende film men jeg må likevel si jeg bli litt skuffa iforhold til alt snakket om hvor skummel denne filmen skulle være. Trodde den skulle sett ett større inntrykk på meg enn det den gjorde så litt skuffa er jeg sefølgelig. En over middels god skrekkfilm.

 

 

6,5/10

Lenke til kommentar

Megamind (2010)

Megamind er en morsom, fargerik og veldig underholdene animasjonfilm som tar et lite nytt steg innenfor superhelt sjangeren hvor vi for en gangs skyld får lov til å heie på skurken.

 

Karen bak Madagascar-filmene, Tom McGrath, har også på sin tredje storfilm gått for animasjon, men denne gang ikke med dyr som hovedroller. Nå er det superhelter og superskurker det dreier seg om og med en slik rolleliste som gir sine stemmer til disse interessante og usedvanlige karakterene kan det nesten ikke bli bedre, eller kan det? Stemmene vi hører er blant annet fra Will Ferrell, Tina Fey, Jonah Hill, David Cross og selveste Brad Pitt. Det kan da umulig høres galt ut og er helt klart tilfredstillende. Dreamworks har kommet med mange gode animasjonsfilmer gjennom årene og dette er en av de man kan kalle over middels morsom, men bare litt.

 

I byen Metro City er det superhelten Metro Man (Pitt) som styrer og eier hvor superskurken Megamind (Ferrell) gang på gang prøver å bekjempe han. Her har deres livslange erfaring med hverandre i rivalitet bestått av en uendelig kamp og resultatet blir alltid det samme. Men så kommer plutselig den dagen der Megamind faktisk greier å drepe erkefienden sin hvor han endelig nå kan styre byen for seg selv. Etter en stund blir dette kjedelig og ensomt for den stakker forbryteren og finner ut at han skal lage en ny fiende å slåss mot. Det er her nyhetsreporter Roxanne (Fey) og kameramann Titan (Hill) kommer inn i bildet. Megamind lager, sammen med sin fiskevenn Minion (Cross), en superhelt av Titan og har nå en ny motstander foran seg. Titan viser seg derimot å ikke være den gode og hjelpfulle superhelten som alle forventer, men heller det omvendte. Rollene er nå byttet om og det er en nå opp til Megamind å prøve å redde verden med sitt ellers onde hjerte.

 

Det som er den største grunnen til at jeg så denne filmen var på grunn av karakterene og stemmene bak, samt det hele virket som en morsom og vittig animasjonsfilm. Jeg elsket spesielt at Will Ferrell hadde ansvaret for hovedrollen, en skuespiller som er en definitiv favoritt. Og med sin sarkasme og humoristiske egenskaper og personlighet mestret han også denne karakteren med stil. Jeg har også sansen for både Tina Fey, Jonah Hill og Brad Pitt, noe som gjorde både omgivelsene og stemningen enda mer latterfylt og fornøyelig opplevelsesmessig. I det hele kan animasjonsfilm være utrolig underholdene og spennende både plottvis og visuelt sett, dette gjelder også for denne filmen. Men den drives også på flere referanser og andre sammenhenger man lett kan kjenne igjen fra andre filmer som etterhvet kan bli både kjedelig og middelmådig. Historien er potensiell, dialogen er morsom og festlig, samt de underholdene hendelsene er verdt tiden.

 

Jeg liker Megamind karaktermessig, skuespillermessig og fortellingmessig og er en humoristisk og forholdsvis underholdene animasjonsfilm som man fort kan bli engasjert i og le av, men samtidig bare sitte der å tenke på noe annet.

07/10

post-123100-0-28134400-1294541625_thumb.jpg

post-123100-0-77978900-1294541758_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rainman (1988)

 

Fy faen for en bra film. Dette er en av grunnene til at jeg ser film.

For en fantastisk opplevelse, mesterverk og for en reflektiv film. Noe av det beste jeg har sett på lenge. Skulle aldri tro at jeg kom til å bli trollbundet av en Tom Cruise film! ^^

 

9/10

Tom Cruise har en drøss med gode filmer synes jeg hvertfall.
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man se animasjonsfilmer som egentlig er barnefilmer? I beste fall markedsført som familiefilmer? Jeg får aldri noe ut av disse og jeg blir litt småirritert hver gang det dukker opp en ny en jeg bare føler at jeg "må ha sett".

 

Ja, heng meg gjerne.

 

Mange av filmene er fullstappet med voksen humor som barn ikke forstår, samt en god historie. Derfor.

Lenke til kommentar

Rainman (1988)

 

Fy faen for en bra film. Dette er en av grunnene til at jeg ser film.

For en fantastisk opplevelse, mesterverk og for en reflektiv film. Noe av det beste jeg har sett på lenge. Skulle aldri tro at jeg kom til å bli trollbundet av en Tom Cruise film! ^^

 

9/10

Såpass... må få sett den :)

 

Men hvorfor bare 9/10? Høres ut som at du vil lage sweet love to the movie, også no jackpot?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...