Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Nå er det slikt at WGA West bestemmer hvem som skal krediteres for manus, om det er script story by, script by, original script by, adapted script by eller hva enn som skal krediteres er edet WGA West som bestemmer. For å nå opp til script forfatter krediteringen må 50% eller mer av scriptet tilhøre forfatteren som har skrevet den biten.

 

I.o.m at Tarantino i dette tilfellet er kreditert Executive producer dedikasjonen vil jeg ikke si at det er noe Tarantino film man snakker om, han var innom, noterte litt, fikk sin dedikasjon, men selve det kreative arbeidet har han ikke vært innom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2012

 

Veldig gode effekter, det beste jeg har sett innenfor film. Dessverre er det alt for mange klisjeer og sekvenser der man kan suksessfullt forutsi hva som vil skje. 4/10, en film jeg kommer til å glemme relativt raskt. Tror jeg bør holde meg til Hitchcock-style en god stund til.

Det gjør du rett i. ^^ Vertigo next?
Lenke til kommentar

Iron Man 2

 

Dette var dårlig. Igjen er det lite Iron Man gjør som "helt". Masse "McGyver" scener som holder på altfor lenge.

 

Ikke bare det, men det er masse idiotiske ting han gjør når vi kommer til slutt scenen, at jeg bare himmlet med øynene.

 

Beste i hele filmen var ungen vs roboten, og Cpt. America referansen....tror jeg var den enaste i kino salen som lo da den kom frem. jaja...

 

Og om du ble skuffet over Iron Man 1, og den korte boss kampen, så er den enda kortere her. Tror ikke vi får se 2 minutter en gang.

 

Spider-Man filmene er forsatt den best i min bok, Særlig 2en der er det masse scener, og Spider-Man føler mer ut som en helt i de.

 

4/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

sykt mange her som krever alt for mye av filmer, når man f.eks gir 4/10 til Avatar eller lotr (selv om det er forskjellige smaker&behager) , ja da kan man bare drømme om å få se en 10/10

 

OT:

 

så tomme tønner igår

 

Fikk godt førsteinntrykk av filmen, men synes det var litt amatørmessig totalt sett.

Men gode skuespillere og ok manus, de har prøvd å kombinere action med litt humor, noe som ikke helt traff blink imo.

 

4/10

Lenke til kommentar

Max Payne

 

 

Jeg liker slike filmer.

Men denne var fantastisk dårlig.

 

Dårlig handling, midt-på-treet skuespillere, lite troverdige scener (som f. eks at to badguys bare går rett inn i en hall uten å se seg til sidene og bare skyter vilt rundt seg, ødelegger alt i hallen, for så å få et skudd hver seg fra sidene som de ikke sjekket..).

Veldig mørk og dyster film, noe jeg personlig sjeldendt er fan av.

 

Jeg satt igjen med en følelse av å ha slått ihjel en kveld med å se på vold og graps.

Ikke noe galt i det nødvendigvis, men når det er DET som er inntrykket etterpå, i stedet for at du føler du har sett en bra film med handling og fet action.. Da er det en råtten film, ass..

 

Terningkast 1.

Lenke til kommentar

sykt mange her som krever alt for mye av filmer, når man f.eks gir 4/10 til Avatar eller lotr (selv om det er forskjellige smaker&behager) , ja da kan man bare drømme om å få se en 10/10

 

OT:

 

så tomme tønner igår

 

Fikk godt førsteinntrykk av filmen, men synes det var litt amatørmessig totalt sett.

Men gode skuespillere og ok manus, de har prøvd å kombinere action med litt humor, noe som ikke helt traff blink imo.

 

4/10

 

Først klager du at folk krever mye, så gir du oss en 4/10 til en film og kaller den amatørmessig....eh ja. :roll:

 

Har gitt mangen 10/10 jeg, f.eks: Mary and Max (2009), The Shawshank Redemption (1994), The Breakfast Club (1985), El orfanato (2007), Ferris Bueller's Day Off (1986).

 

Er sikkert flere der som du er uenige i.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

sykt mange her som krever alt for mye av filmer, når man f.eks gir 4/10 til Avatar eller lotr (selv om det er forskjellige smaker&behager) , ja da kan man bare drømme om å få se en 10/10

Da får du se en 10/10 når filmen har hatt ekstremt lavt budsjett, totalt ukjente skuespillere som gjør en god jobb eller at filmen er 30-50 år gammel. Samt kultklassikere. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Frankenhooker (1990)

 

"Oh, the humanity!"

 

 

Jeffrey Franken sin karriere som medisinstudent gikk kanskje i vasken, men det hindrer ham ikke i å fortsette med sine eksperimenter. Desverre går en av dem løs på hans forlovede, Elizabeth. Det som skulle være et koselig bursdagsselskap, ender istedet opp som et blodbad.

 

Jeffrey nekter å gi slipp på sin kjære.

Istedet for å være deprimert, bestemmer han seg for å gjøre restene av sin Elizabeth, omtil det nye prosjektet sitt.

Han vil gjennoppbygge, Elizabeth, i en ny og bedre utgave.

Minuset er at alt han sitter igjen med, er et hode, og en arm.

Dermed må Jeffrey ut på "handletur", for å finne nytt byggmateriale.

 

Eksploderende horer, halliker med navn, "Zorro", Supah-Drugs, livsfarlige gressklippere, og en spik spenna gæren, "Doktor", er bare en liten del av galskapen, en støter på, i denne herlige splatter-komedien.

 

Etter å ha levert klassikere som Basket Case (1982), og Brain Damage (1988), topper Frank Henenlotter det hele, ved å gi ut sitt desidert beste arbeid, i Frankenhooker.

 

Det eneste negative jeg kan komme på, må være at det aldri ble noen oppfølger.

 

10/10

Lenke til kommentar

Dette er hva jeg har fått sette denne helga!

Da Vinci koden

Min lenke

DVD

 

Jeg har ennå ikke lest boken av Dan Brown, men jeg har fått lest Engler og Demoner som var svært interessant så jeg kjente meg litt igjen.

 

Ganske ok film, eneste skuespilleren som skilte seg ut for meg var Ian McKellen (Sir Leigh Teabing).

Denne filmen gjør en tabbe som har blitt gjentatt i også andre filmer, disse personene skal forestille å være veldige smarte og "lure", og det er slikt de blir portrert, men

de får publikum til å føle seg dumme, vi kan kun observere og bli "overrasket" hver gang svaret blir presentert.

Jeg klarte å gjette en av gåtene da! :w00t:

Ellers en helt grei film, de tar opp et spennende tema og jeg kjedet meg ikke.

 

6/10

 

Avatar

Min lenke

Blu Ray

Historien var enda mindre interessant andre gangen, men samtidig føltes CGI effektene enda bedre.

 

7.5

 

The Mummy

Min lenke

DVD

Er vel minst 5 gangen jeg har sett denne filmen nå, dette er jo tross alt min første kjøpte DVD film! :D

 

Filmen tar seg aldri helt alvorlig, den er morsom til tider og klarer å holde spenningen i gang.

Var litt rart denne gangen å se John Hannah (Jonathan Carnahan) spille feig, etter å ha sett han flere ganger i Spartacus!

8/10

Shaun of the Dead

Min lenke

DVD

 

Dette er et av de få "nye" komedier som jeg har virkelig likt, britisk komedie er alltid gøy :p

Hva kan man si? Om man ikke ler av Shaun of the Dead har man vært død lenge, og med en innpakning som denne er det ikke annet å gjøre enn legge hodet på skakke, vagge ned til nærmeste DVD-butikk, utstøte gutturale lyder og kjøpe denne utgivelsen.

8/10

Hostel Part 2

Min lenke

 

Etter å ha sett filmen, håper jeg virkelig ikke Tarantino hadde no å gjøre med filmen annet enn "presenting" BS.

For dette var rare greier :(

Riktig nok en annerledes skrekk film, men var ikke så mye å hente her.

 

3/10

Endret av amir90
Lenke til kommentar

3:10 to Yuma(2007) på BD

 

Filmen er egentlig to filmer, en er en action film, den andre er en historie om hvordan en slem mann ender opp med å beundre en snill mann.

Filmen har mye action, men syns den mangler noe, jeg er liksom litt likegyldig ovenfor den, samme som skjedde med Transformers filmene. Ja det er mye action på skjermen, men bryr meg fint lite om det. Den mangler liksom noe.

Historien ellers er jo enkel nok, du har far/sønn saker, slemm/snill mann saker, og det funker greit men ikke noe mer, Crowe og Bale er jo veldig gode skuespillere, men det er litt som med Public Enemies, gode skuespillere som ikke får vise hva de virklig kan pga. mauns eller klipping osv.

Crowes rolle er noe intresang, Bale sin er litt enkel det er jo gøy å se en så anderledes rolle i forhold til Batman, men føler ikke han virklig spiller på sitt beste,

 

Selve discen er enkel, ikke noe nye features, bilde er ikke noe serlig bedre enn på DVD, lyden på den andre siden var veldig bra, skytelyder var harde og metaliske om ikke realistiske.

 

Men av de to nyere westerns, foretrekker jeg Appaloosa lang over 3:10, 3:10 blir for lett, action gir meg ikke noe resing.

 

Hver gang jeg ser filmen faller den i karakter, 6.5/10

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Heaven Can Wait (1943)

 

Må bare starte med å si at jeg ELSKER 3-strip Technicolor filmer! Det er bare noe så herligt og ekte "film" følelse med den kraftige farge gjengivelsen! Du blir sugt rett inn!

 

Heaven Can Wait er en første klasses "narration" film. Vi blir fortalt en livsfortelling, og personlig liker jeg den stil av film veldig godt. Det er lettere for oss å bli kjent med personene det skal dreie seg om, er fort gjort å slenge inn noen føleser og synspunkter uten å forstyrre tempoet. Samtidig som det hjelper ressiøren å vise hva han/hun vil fortelle oss uten å bruke unødvendige scener.

 

Henry Van Cleve er død, og han sitter i kontoret til selveste Djevelen. Det er nemmelig noe usikkerhet om hvor han egentlig skal...opp eller ned? Så Henry, i sitt forsvar, begynner fra begynnelsen (barndommen), og tar oss med på en eventyr igjennom livet hans.

 

Filmen har en avslappet tempo, og til tider kan den føles noe lang. Noen scener holder på litt lenge, og dialogen går i første gir...som om ressisøren tror at publikum er litt treige i hode og må få matet alt med teskje.

 

Men om du tåler å se en film som består av mye dialog og sakte tempo, blir du belønnet med en god film. Det er bra humor, men noe utdatert til tider. Og skuespiller prestasjonen er nokså bra.

 

For en eller annen grunn minnet filmen meg mye om The Curious Case of Benjamin Button, mulig fordi jeg synes at hovedpersonen lignet litt og hørtes ut som Brad Pitt, egentlig hadde jeg likt å se en remake av denne filmen med Pitt i rollen...tror det hadde vært noe!

 

Anbefales! Gir en sterk 8/10

 

http://www.youtube.com/watch?v=pQiK0SyCydU

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...