Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De lager ikke parodiene slik lengere. Mel Brooks f.eks, Dracula - Dead and loving it, Robin Hood men in tights og Spaceballs. Synes nyere parodier forsøker for hardt å være morsom, noe som de feiler totalt med. Eneste nyere parodifilm jeg har sett som jeg faktisk synes var bra er den første Scarry Movie. Etter det gikk det rett til helvette synes jeg.

Lenke til kommentar

Hysteria - The Def Leppard History

 

Kjempekul film for meg som digger slik musikk.

Men sikkert ikke noe for folk som ikke gjør det.

 

God histioie, men ei de beste skuespillerne.

Anbefales for folk som husker, The Thunder God - den enarmede trommisn, The terror Twins og den fantastiske vokalisten Joe Elliot

Lenke til kommentar

TOPED00Z.jpg

En film som må for all del ikke prøves å sees med et alvorlig blikk. Det blir som å se Men in Tights og skal kritisere den for ulogiske ting...bare sett dere tilbake og nyt galskapen.

 

Er den klassiske historien der gutt og jente forelsker seg, gutten forsvinner, jenta gifter seg med kongen/prinsen og vips så kan du tenke deg resten.

 

Og..."My name is Inigo Montoya..." :D

5/6

Lenke til kommentar

rocknrolla.jpg

Lenny Cole, a London mob boss, puts the bite on all local real estate transactions. For substantial fees, he's helping Uri Omovich, a Russian developer. As a sign of good faith, Omovich loans Cole a valuable painting, promptly stolen off Cole's wall. While Cole's men, led by the dependable Archie, look for the canvas, three local petty criminals, the Wild Bunch, steal money from the Russian using inside information from his accountant, the lovely Stella. Meanwhile, a local drug-addled rocker, Johnny Quid, is reported drowned, and his connection to Cole is the key to unraveling the deceits and double crosses of life in the underworld.

 

For en eller annen grunn så har jeg holdt denne på hold lenge. Er store fan av både Snatch og Lock Stock& two smoking barrels men jeg kom meg aldri til å se denne før nå.

Ja, det er ikke noe nyskapende film men det ligger litt i den britiske filmdrømmen som en har opparbeidet seg iløpet av årene der det meste er mulig med de to filmene nevnt ovenfor og Trainspotting.

Meget pen filming og stil over hele filmen må jeg si og et nydelig stykke dame ved navnet Thandie Newton:

thandie-newton-1.jpg

Resultat: 5/6

Lenke til kommentar

Justice League: Crisis on Two Earths (2010)

 

post-140267-1272010771,3152_thumb.jpg

 

Dette må være den beste animert DC filmen jeg har sett! Sikkelig "Old School" plott, vannvittig med meget bra utført action scener. Humor i bøttevis, faktisk så lo jeg sikkelig!

 

 

Det er ikke rart at denne filmen har blitt så bra som den er. Den er nemmelig skrevet av de som skriver tegneserie bladene. En sammlet gruppe har satt seg ned og resultatet er...ja....EPIC! :love:

 

 

Skuespiller stemmen er bra utført! Mark Harmon, William Baldwin, James Woods, Bruce Davison bare for å nevne noen!

 

 

Selv om du ikke liker disse animerte superhelt filmene, og holder deg heller til de "ekte" versionene, så anbefaler jeg at du likevel tar en titt på denne!

 

 

Det er godt mulig at "The rush" etter å sett filmen får meg å gi litt for høy karakter, men kansje det er rett at denne følelsen som skal bedømme filmen? Det har vært lengesiden jeg har sett en superhelt animert film som klarte å rive meg med så mye som denne gjorde!

 

Så jeg gir denne en 8.5/10, det var bare så ufattelig morro!

 

http://www.youtube.com/watch?v=tO-kJanftwA

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

 

Anchorman: The Legend of Ron Burgundy [2004]

anchorman.jpg

 

Jeg har sett denne filmen mange ganger før, og blir aldri lei av den.

Jeg synes det er en ekstremt godt gjennomført komedie. Humoren er spesielt tilpasset meg som liker syk, tilfeldig og usaklig humor!

 

Will Ferrell er en fantastisk god skuespiller som virkelig kan å spille idiot!

 

Noen flere som liker denne ? ;)

 

10/10

 

Haha, JAAAAAA:D

 

Men 10/10 er litt i drøyeste laget for en film som ikke har spesielt god historie og enkelte biroller ikke finnes morsomme i det heile tatt!

 

Will Ferrell er herlig, men noen av forsøkene på vittige replikker blir i overkant billig! Anbefaler A Night at the Roxbury og Old School hvis du ikke allerede har sett de ;)

 

Anchorman får 6/10 hos meg, men den gav meg mange gode latterkuler, og er absolutt verdt flere gjensyn!

 

 

Historien er jo knallgod! :p Synes at filmen tar seg fra A til B på en fin måte jeg ;)

 

"I'm kind of a big deal" - Will Ferrell

Endret av cyclo
Stort sitat i spoiler
Lenke til kommentar

Jeg har slettet noe "off topic". Om folk bruker sitatfunskjonen på feil vis, eller gjør andre saker som bryter med retningslinjene eller skaper irritasjon. Bruk rapporterknappen. Ikke begynn å forsøple tråden med "off topic" kommentarer om det. To wrongs don't make a right...

Lenke til kommentar

Airplane! (1980)

Langt ifra like morsom som forventet, noen øyeblikk var artige, men alt i alt en veldig middelmådig affære.

I just want to tell you both good luck. We're all counting on you. :love:

 

Den filmen er jo full av fantastiske sitater.

Looks like I picked the wrong week to stop sniffing glue.

Jus' hang loose, blood. She gonna catch ya up on da' rebound on da' med side.

I take it black, like my men.

Striker, listen, and you listen close: flying a plane is no different than riding a bicycle, just a lot harder to put baseball cards in the spokes.

Lenke til kommentar

Reprise (2006)

Sterkeste norske filmen jeg har sett. Det må gode karakterer til for å få en slik film, som ikke har et åpenbart mål å nå eller hinder å hoppe over, til å bli engasjerende. Hvis man ikke bryr seg om disse menneskene så er det nok ingenting å hente i filmen, men jeg lot meg engasjere og kjenne igjen. Dette er den tredje norske filmen på kort tid og den beste så langt. Hawaii, Oslo neste.

8/10

Lenke til kommentar

IP Man

 

Det er en ting som alltid har irritert meg med 95% av alle kampsportfilmer, og det er at hovedpersonen alltid har en svak side, eller har en fyr som er så og si like sterk. Hvorfor kan en rett og slett ikke være uovervinnelig? Her er filmen om personen som faktisk er det, han er så rå at det er på grensen til guddommelig, og selvom man sitter spent hver fight er det egentlig ingen grunn, for han fyren her er så rå at han banker dritten ut av absolutt alle.

 

En herlig film som bør sees av alle som digger kampsport!

 

8/10

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

IP Man

 

Det er en ting som alltid har irritert meg med 95% av alle kampsportfilmer, og det er at hovedpersonen alltid har en svak side, eller har en fyr som er så og si like sterk. Hvorfor kan en rett og slett ikke være uovervinnelig? Her er filmen om personen som faktisk er det, han er så rå at det er på grensen til guddommelig, og selvom man sitter spent hver fight er det egentlig ingen grunn, for han fyren her er så rå at han banker dritten ut av absolutt alle.

 

En herlig film som bør sees av alle som digger kampsport!

 

8/10

 

Enig der, herlig film. Foresten så kommer IP Man 2 seinere iår. :new_woot:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ov3SMFCoyfQ

Lenke til kommentar

Un Prophète (2009)

A young Arab man is sent to a French prison where he becomes a mafia kingpin.

 

Noe av det beste jeg har sett. En virkelig engasjerende historie og helt fantastiske skuespillerprestasjoner. Spesielt fra hovedpersonen selv, Tahar Rahim. Muligens den beste franske filmen jeg har sett, endel av scenene tar virkelig pusten fra en.

 

9/10

Endret av blured
Lenke til kommentar

The Secret in Their Eyes (2009)

 

Imdb score: 8.4/10. Oscar vinner for beste fremmedspråklige film i 2009.

 

 

Denne argentinske filmen imponerte meg virkelig. Følte at dette var en av årets store filmopplevelser for meg.

Det må bare sies at skuespillerprestasjonene i denne filmen er helt utrolige. Elsket kjemien mellom de to hovedpersonene og alt som ble sagt gjennom øynene. Historien er knallgod, og slutten er fantastisk. Filmen handler altså om en jurist som ser tilbake på livet sitt for 25 år siden da han jobbet med en drapssak. Aldringen på karakterene har de fått til utrolig bra. De meste i denne filmen er meget bra. Kan ikke sette spikeren på noe spesielt negativt. Må sees.

 

Sterk 9/10

Lenke til kommentar

Nei, hans 7. eller 8. beste.

Hehe, fin trolling.

 

Nei, men altså. Det må være tidenes mest undervurderte film. At noen kaller den "tre timer søplete kostymedrama" skjønner jeg ikke. Den er interessant, har en ekstrem spenning (som i alle andre Kubrickfilmer) og har en jævel som hovedrolle (TWBB, Kane, Raging Bull). Episk fra begynnelse til slutt, men jeg gidder ikke dra det mer utover nå.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...