Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leser nå hele serien om Drizzt Do'Urden. Har pløyd igjennom de seks første bøkene i løpet av tre uker, og er helt hekta. Jeg har hatt bøkene i nesten tre år uten å lese dem, men når jeg først begynte så har jeg ikke klart å stoppe.

Nå skal jeg øyeblikkelig begynne på "Legacy of the Drow" som inneholder de fire siste bøkene. (Jeg vet at Drizzt dukker opp i andre bøker også, men de har jeg ikke så de må jeg vente på.)

 

34535.jpg

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Leser Halo:Fall of Reach. Begynte på den fordi 2mass anbefalte den på forumet. Så bestilte jeg en 3-bokssamling med Halo: Fall of Reach, The Flood og First Strike.

Bøkene er ikke skrevet gramatisk godt, og tittelen på boken jeg leser er ikke en [ironi]SÅÅÅ stor spoiler [/ironi], men jeg liker den veldig godt siden jeg kjenner meg igjen i dette universet.

 

Skal også ha et muntlig framlegg i Engelsk om boken i morgen.

 

Anbefaler boka til folk som digger Halo. Ellers er det bare waste å lese den, tror jeg.

Lenke til kommentar

Leser Pickwick-klubben av Charles Dickens for øyeblikket, og jeg er veldig overrasket over at en 170 år gammel bok faktisk kan være så fantastisk underholdende og morsom. Kan ikke huske om jeg har lest noe av Dickens tidligere (selvom jeg selvfølgelig har hørt om og sett filmen om Oliver Twist), men det skal det ihvertfall bli gjort kur på etter dette.

Lenke til kommentar

Prøver å begynne på Holy blood, holy grail men den ligger bare på hylla urørt. Den er på engelsk selvfølgelig, men den virker litt tung og jeg har et lite problem med å komme igang å lese. Når jeg er igang går det unna. Men fram til det...urgh.

 

Noen som har noen positive kommentarer til den? =)

Lenke til kommentar
Leser Pickwick-klubben av Charles Dickens for øyeblikket, og jeg er veldig overrasket over at en 170 år gammel bok faktisk kan være så fantastisk underholdende og morsom.  Kan ikke huske om jeg har lest noe av Dickens tidligere (selvom jeg selvfølgelig har hørt om og sett filmen om Oliver Twist), men det skal det ihvertfall bli gjort kur på etter dette.

7107211[/snapback]

Ikke noe overraskelse dette, Charles Dickens var Victoriatidens Shakespear, og ble lest av millioner. Bøkene hans ble faktisk som regel skrevet som føljetonger til avisene, og ble samlet til bøker når hver «storyline» var ferdig. Det var voldsomt populært.

Lenke til kommentar
Leser nå Teori og Praksis av Nikolaj Frobenius og skal lese Isslottet av Tarjei Vesaas, noe jeg gruer meg til.. Har lest den en gang før og den var kjedelig som fy, men nå er jeg blitt eldre og har trolig forhåpentligvis litt mer forståelse for bokens dybde så jeg kan finne noe glede i den. Særemne er noe dritt :p

7015621[/snapback]

 

Isslottet leste jeg for første gang som 27-åring, og det var en ENORM positiv overraskelse... Husker vi leste ett eller annet av Tarjei Vesaas i norsken på videregående, og at det var en lidelse. Tajei Vesaas er nok for voksne mennesker...

 

For tiden leser jeg "The concise history of Ireland" ettersom jeg nylig flyttet til Irland. Irland har en veldig intressant og hendelsesrik fortid, og å lese om landets historie samtidig som man kan besøke de aktuelle stedene er veldig fasinerende.

Lenke til kommentar

Akkurat nå leser jeg Frelseren av Jo Nesbø, må si jeg er positivt overrasket over hvor bra den boka er. Har sansen for bøker som er så fengende at jeg har problemer med å legge dem i fra meg. :)

Må si at det er en hel del lærerikt også i denne boka, kommer fram mye om Frelsesarmeen som jeg ikke visste. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ble ferdig med Bonehunters, bok nr. 6 i serien "A tale of the Malazan book of the fallen". Steike for en bra serie! Den var helt sykt bra.

 

Men i dag kjøpte jeg A Game of Thrones, bok nr. 1 i "A song of Ice and Fire". (:

Lenke til kommentar

Har nettopp lest "En Rik Høst" av Tore Oksholen. En helt ok debutroman egentlig. Handler om en mørkhudet dame med forsker på et institutt ved St Olavs Hospital som yrke. Hun oppdager at noe er galt ved instituttet, noe så umenneskelig galt som du kan få det. Etterhvert forsvinner mennesker fra sykehuset og ingen skjønner hva som hender.

Lenke til kommentar

Tehuset drikk og drøm, av Justin Hill

er kommet godt over halvveis, liker boka veldig godt!

Veldig godt person galleri, intrressant handling.

Boka handler om Da Shan som vender hjem til hjembyen etter å ha reist som ung. Da Shan har blitt en rik, ung mann. Før han dro skapte han kaos for seg å familien i hjembyen. I perioden han var borte har han blitt gift å skilt igjen. Boken handler om Da Shan som leter etter sin barndomsforelskelse Liu Bei og en hel del annet. anbefales!

 

PS: handligen er lagt til Kina på 1990-tallet tror jeg...

Endret av Mbang
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...