Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Tenkte jeg skulle lese Fight Club, men den viser seg vanskelig å finne.

6682138[/snapback]

 

Du kan kjøpe den på Bokkilden, dessuten bør de ha den på biblioteket, da den er en milepæl i post-moderne samtidslitteratur.

Lenke til kommentar

Leste for litt siden The Old Man and the Sea av Hemingway, fornøyd med den, visste ikke helt hva jeg skulle forvente og ble positivt overrasket!

 

Nå holder jeg på med Farvel til våpnene, går relativt tregt egentlig og tar litt nå og da.

 

Og i dag begynte jeg på The Life and Opinions of Tristram Shandy, men har i grunn ikke lest nok til å si om den er bra eller ikke ...

Lenke til kommentar

Ble akkurat ferdig med Harry Potter serien på nytt (har lest den utallige gagner, har bare lest half blood prince to ganger though)

 

Jeg var i England på ferie, da var vi innom Hay-on-Why (tror jeg har skrevet det rett) i Wales. Hay-on-Why er en by med nesten bare brukt-bokhandler. Jeg plukket med meg bok 1-10 i Robert Jordans Wheel of Time serie og noen får Terry brooks bøker.

 

Nå skal jeg begynne å lese Wheel of Time igjen (leste bok 1 og litt i nr 2 i england, da jeg var uten harry potter). Jeg leste fra bok 1 til 7 eller 8 på norsk for flere år siden, men siden jeg måtte vente på oversettelser så fant jeg ut at jeg like så godt bare kunne begynne på nytt på engelsk.

Hvordan utvikler serien seg vidre? (husker at enkelte kapittler var litt langdryge). Hvor mange bøker er det nå i serien?

Lenke til kommentar

Jeg holder på med "Da Vinci koden" nå, lenge etter alle andre...Jeg må si at alt pratet om boka, og fokuset folk har hatt på den har ødelagt litt av lesegleden. Jeg finner null spenning, overraskelser o.l fordi jeg føler at jeg visste det fra før. Syns boka er langsom. Noen prøver med: "Den blir spennende", men jeg syns en god krimbok burde være skikkelig spennende fra første side.

Lenke til kommentar
Kan du beskrive den litt mer?

6717342[/snapback]

Tom Wolfe - A Man In Full

 

En thriller med knakende god historie, baade fra topp og bunn i det amerikanske samfunnet. I boken faar man innblikk i livet til en 60 aar gammel eiendomsutvikler med "trofekone" paa 29 aar, en 22 aar gammel gutt som kommer virkelig ut og kjoere, en baseballstjerne, en advokat og en borgermester. Paa finurlig vis, vikles menneskeskjebnene inn i hverandre og forandrer livene deres. Karakterene er koselig velutviklet og heller ikke feilfri, man har da heller ingen helter i dette dramaet, bare en gruppe mennesker med ulike interesser. Man faar et innblikk i hva som kan skje naar mennesker settes under for hardt press, hvordan man blir borgermester i Atlanta og at rasismen langt fra er doed i USA. Wolfe er svaert god til og skildre ting med humor og samtidig piskesnert.

Karakter 9/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...