Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*******************************************

Du må først flashe til Gigabyte sin bios, da dette er den eneste som pr. i dag fung. 100% når du flasher fra Pro --> XT.

 

Har selv sapphire og har hatt suksess.

 

 

2. Last ned bios og flash utility herfra--> http://tw.giga-byte.com/Download/Download....r80x256v_f1.exe

 

hjelp! link virka ikke

Du trenger ikke flashe til Gigabyte BIOS. Se her:

 

http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/100

 

CD

Lenke til kommentar
Hvilken hastighet fikk du da Fuel?

Og hvordan er temperaturene ved idle/load?

Er kjølingen den samme som vanlig, eller er det sånn VGA Silencer lookalike?

etter litt mere testing, så ser det ikke ut kortet mitt vil kjøre stabilt på over 475/450 med 16 pipes... tempen ligger på 41

Lenke til kommentar

En til.... :!:

 

Suksess med åpning til 16 pipes - Sapphire x800 Pro VIVO.

 

Flashet rett til XT bios, og virker (så langt - har kjørt diverse stress test + 3dmark, men noe tidlig å si noe absolutt) stabilt på 520/560.

 

Bruker vannkjøling av GPU (Zalman Resorator + GPU kjøling).

 

Min 3dmark03 score før flash & åpning av 16 pipes på 530/550 var 10317, nå oppnådde jeg 11444 med XT bios med 520/560!!!

 

Temperaturen når 52c ved stresstest over 5 min (ATI tool, 3d view). Temperaturen rett etter 3dmark var 38c.

 

(Har ikke overklokket min P4 2.8ghz ved disse testene)

 

 

Isabella

Lenke til kommentar

Komode,

 

Gitt alt ellers likt (samme hovedkort, RAM osv) skulle jeg å skåret høyere enn deg i 3dmark gitt at jeg kjører XT bios og en høyere klokkefrekvens - noe som tyder på at vi enten har forskjellig instilling i 3dmark eller forskjellig spec.

 

Mitt poeng var derimot IKKE hvor høy min ABSOULUTTE score var, MEN hvilken differanse jeg oppnådde ved softmod av skjermkortet.

 

Isa

Lenke til kommentar

ja? og den differansen du oppnådde med softmod i forhold mitt noenlunde like system var dårlig.

 

mitt kort blir glovarmt og lager masse artifacts med xt-bios.

mitt poeng er at du kommer alikevel litt lavt ut, og har enda mye å gå på når siden kortet ditt er mye kjøligere... (hvilket kort forresten?)

Lenke til kommentar

Noen som kan bekrefte/avbekrefte hvorvidt et moddet XTPE (X800Pro VIVO) yter det samme som et orginalt XTPE ved samme klokkefrekvens?

 

Fikk nylig et MSI X800Pro VIVO som klokker lett til XTPE hastigheter ++ (umoddet), men vurderer nå å benytte angreretten for å bytte til Powercolor XTPE som inkl. HL2-kupong. Burde jeg angre, eller kan jeg like godt beholde kortet og bruke sparte penger til å kjøpe HL2 orginalt?

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte/avbekrefte hvorvidt et moddet XTPE (X800Pro VIVO) yter det samme som et orginalt XTPE ved samme klokkefrekvens?

 

Fikk nylig et MSI X800Pro VIVO som klokker lett til XTPE hastigheter ++ (umoddet), men vurderer nå å benytte angreretten for å bytte til Powercolor XTPE som inkl. HL2-kupong. Burde jeg angre, eller kan jeg like godt beholde kortet og bruke sparte penger til å kjøpe HL2 orginalt?

kortet mitt klarte ikke XT hastighet med 16 piplines

Lenke til kommentar

Jeg klarte maks 510/570 med mitt Connect3d X800Pro VIVO (6162) med stock kjøling. Da var tempen over 80 grader ved stresstest, og ca. 75 grader etter en stund Doom 3 spilling. Nå med ATI Silencer 4 klarer jeg uten problemer 520/580. Helt stabilt og uten artifacts. Temp: 30-33 idle, 55 ved stresstest og heftig spilling av Doom 3. (Som forøvrig er rundet. Syns det var relativt ensformig, men fikk gåsehud av lyder og grafikken :yes: )

 

Kjøp ATI Silencer hos 3dfxcool.

Koster 255,-. Anbefalt!

Endret av Spurs
Lenke til kommentar
Jeg moddet mitt skjermkort til xt.. og jeg opplever at pcn henger seg stadig, og jeg har fått "VPU recover" ettellerannet et par ganger når jeg speller doom3 / farcry... kan det være at kortet mitt ikke er stabilt med xt bios? noen som har pro biosen her som vil sende meg ?

Er nok varmeproblemer.. bruker du orginalkjøleren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...