Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3 stk. 4870X2 klarer nok 25+ kPPD

Krever vel en Quad for å kjøre 4 (48x0) GPU optimalt på samme pc.

Men det er jo bare å teste.

En godt overklokket Quad klarer nok forsyne alle 6 med data.

Men da må du jo ha hovedkort som takler det, og god kjøling av skjermkort.

Regner med du har den HW som trengs. :yes:

 

@Mr. Fiskum:

2 stk 9800GX2 så har du vel omtrent samme PPD som 3x4870X2

Lenke til kommentar

Ja jeg har også brukt ATI (EAX 1950XTX) som varmekilde i et hjørne av huset. I ettertid skjønnte jeg jo at det var en forholdsvis dyr varme (og dyre PPD). Både strømforsyning og hovedkort (Asus P5LD2) brant etter hvert ut, og det hovedkortet hadde jeg tenkt å bruke i en serverløsning siden det var var (!) så stabilt. Atikortet lever i beste velgående, men brukes lite pga av strømforbruket og er jo heller ikke aktuelt til folding mer.

 

Jeg tror nok at det lønnes å sjekke grundig hva strømforbruket på kortene er, hvis man hovedsaklig skal folde på dem. Det er jo greit som mange gjør å stappe flere GPU inni et kabinett, modde kjøling osv, men så skal jo varmen fordeles i huset også.

Lenke til kommentar
Ja jeg har også brukt ATI (EAX 1950XTX) som varmekilde i et hjørne av huset. I ettertid skjønnte jeg jo at det var en forholdsvis dyr varme (og dyre PPD). Både strømforsyning og hovedkort (Asus P5LD2) brant etter hvert ut, og det hovedkortet hadde jeg tenkt å bruke i en serverløsning siden det var var (!) så stabilt. Atikortet lever i beste velgående, men brukes lite pga av strømforbruket og er jo heller ikke aktuelt til folding mer.

 

Jeg tror nok at det lønnes å sjekke grundig hva strømforbruket på kortene er, hvis man hovedsaklig skal folde på dem. Det er jo greit som mange gjør å stappe flere GPU inni et kabinett, modde kjøling osv, men så skal jo varmen fordeles i huset også.

Varmefordeling i huset kan fort fikses med ventiler over dører der man stapper en f.eks. 120mm vifte... Varmen følger jo som kjent taket, så varmen vil da bli fordelt fint gjennom huset. Og med riktig valg av stillegående vifte skal det ikke være noe problem med støy eller volum av luft flyttet. Det at rommet som maskinene står i er varmere vil i tillegg hjelpe på luftflyten i ønsket rettning.

 

Om sommeren kan vel maskinene som kun folder bli satt i garasje/skjul eller på et gjesterom med åpent vindu...

Lenke til kommentar

Nå har ikke hull i dører med PC vifter noe særlig WAF og ville vel skremt de fleste potensielle uansett, derimot burde man heller vurdere gulvstående vifter fra chlasern el for å flytte varmluft ut av rom.

 

AC for å folde om sommeren blir galskap ja så da bør man vurdere å reallokere maskinene til uteboder mm som er låsbare.

Dog er det mange som ikke folder om sommeren rett og slett fordi man ikke trenger varmen og dermed blir sløs-sløs uansett hvor den står.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nå har ikke hull i dører med PC vifter noe særlig WAF og ville vel skremt de fleste potensielle uansett, derimot burde man heller vurdere gulvstående vifter fra chlasern el for å flytte varmluft ut av rom.

 

AC for å folde om sommeren blir galskap ja så da bør man vurdere å reallokere maskinene til uteboder mm som er låsbare.

Dog er det mange som ikke folder om sommeren rett og slett fordi man ikke trenger varmen og dermed blir sløs-sløs uansett hvor den står.

Tenkte ikke på hull I dørene, men over... Lufteventil i en vegg er ikke galskap, de fleste som har enebolig har en i badet (ofte med vifte), og noen har også en i rom med peis for å få inn luft så ikke peisen lager undertrykk i rommet.

I huset hjemme har vi både lufteventil på bad, kjøkken, og peisestue. Jeg mener at det ikke er et SÅ stort skritt å lage et luftehull (med deksel som kan lukkes) over dører mellom rom for å hjelpe på ventilasjon.

 

Selvfølgelig er det jo et mer lettvinnt alternativ å sette en gulvståene vifte til å blåse luft mellom rom siden man slipper å lage hull i veggen, men det tar opp plass og man må ha dører åpne.

Lenke til kommentar

Hehe det var ikke så ille ment Billy, jeg synes i grunn folding er litt galskap av den gode sorten og det trenger verden :)

 

Kjellms:

Det er helt opplagt at våre bidrag via foldingprosjektet vil bidra til viktig medisinsk forståelse :). Det blir spennende å se om 5-10-20 år hva vi kan spore tilbake som bidrag fra dette prosjektet. Selve prosjektet aksellererer også enormt slik at det man kan ha brukt 5 år på tidligere kan man gjøre på noen få måneder nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Syntes forøvrig det begynte å bli litt småvarmt på kontoret nå som jeg hadde lukket igjen vinduet mens jeg så på film på storskjermen.

 

Switchet monitoren til "stormaskinen" som jobber hardt og det viste seg at øverste skjermkortet lå stabilt og koste seg/putret på 95C(selv med innedøren oppe). Jeg tenkte dermed at den sikkert ikke hadde vondt av litt frisk luft så jeg åpnet vindu og verandadør. Det ble faktisk litt varmt på hjemmekontoret(27C), selv i avslappet t-skjorte og joggebukse.

 

Man hører ikke viftene(som forøvrig jobbet i takeoff nivå) når man ser på film med øreklokker. Høres dog ut som maskinen har fått igjen pusten nå.

 

Filmen var dog spennende og anbefales.

 

Kjellms:

Jeg tenkte slik også, biologisk og bretting av proteiner, men forståelsen vil jo bre seg ut i det større bildet vil jeg annta.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Takk, ja, jeg så de og prøvde. Men de skal kanskje ikke virke sammen med GPU grafisk 6.20 og Fah_core11 (1.15). Men det er jo rart det virker på den andre maskina da. Jeg får dem ikke til å kjøre på CPU 0 kun på CPU 1 (bare hvis jeg etter hvert nytt prosjekt setter affinity manuelt). Nå har jeg forresten begynt å få feilmeldinger så det kan være at noe av hardwaren begynner å bli slitt D945 cpuen f.eks. Skal prøve å bytte om på CPUer og se om det har noen betydning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...