Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

er ny på forumet, har foldet siden i starten av november, da vi trenger oppvarming i kjelleren. Folder bare med CPU nå (3 maskiner, 16 kjerner, 30k ppd). En av maskinene er Win7 64-bit, de andre to Ubuntu.

Foldet en tid med GT1030 på windows-maskinen, som alene ga rundt 57k ppd (som ikke er verst på 30 watt), men ville ha noe kraftigere, så jeg kjøpte et gammelt GTX 970. Det er bra nok til mine moderate spillbehov, men det er noe kluss med driveren, så jeg får ikke brukt det til å folde. Finnes det en enkel fiks, som ikke involverer å laste ned shady programvare fra russiske servere etc?

 

 

Har også tenkt på å kjøpe et brukt GTX 1060 og sette inn i stedet, men det avhenger av om Nvidia-driverne er kompatible med FAH. Er ikke alt for glad i å prakke med drivere.
 

Endret av Roar F.
Lenke til kommentar

Etter noe plunder fikk jeg installert noen eldre drivere til mitt GTX 970, og det folder nå rundt 275k. Hadde også en gammel windows-lisens til en av de andre maskinene liggende, og kjører nå folding på GT 1030 der, på rundt 40-50k. Den tredje maskinen har ubuntu og folder på en 8-kjerners FX 8300, som leverer sine 20k, og totalt kommer jeg da opp mot ~350k PPD.


Tenker også å gå for en GTX 1070 i stedet for GTX 1060 som jeg tidligere tenkte, fordi den folder dobbelt så mye, uten å koste særlig mye mer på FINN.

 

 

Er det noen som har erfaring med foding på AMD-kort under Linux? Drivere for AMD skal visst være enklere enn Nvidia på Linux, så vidt jeg har lest. Dessuten har jeg i grunnen som mål å ikke kjøpe flere windows-lisenser, om det kan unngås :-)

For eks. RX 570 eller deromkring?
 

Endret av Roar F.
Lenke til kommentar

 

 

 

Er det noen som har erfaring med foding på AMD-kort under Linux? Drivere for AMD skal visst være enklere enn Nvidia på Linux, så vidt jeg har lest. Dessuten har jeg i grunnen som mål å ikke kjøpe flere windows-lisenser, om det kan unngås :-)

 

For eks. RX 570 eller deromkring?

 

 

Min erfaring at Nvidia er mye lettere. Styrte med drivere til AMD i evigheter uten å få det til. Med Nvidia funka det på første forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...