Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da blir det GPU nr 2, et GTX 1060, brukt fra FINN.

 

Har totalt 4 GPU-sokler fordelt på 3 servere, så litt å vokse i enda.

Hadde tenkt å gå for GTX 1070, men de er så himla dyre, selv brukt. Fant et EVGA GTX 1060 til en tusing, så da ble det slik.

Hadde håpt at kryptovaluta ikke gir noe lønnsomhet snart, og at mange ville selge mining-kortene sine, men det tar seg kanskje opp igjen?

Endret av Roar F.
Lenke til kommentar

Er ikke bare du som sliter med nacl, mine 3 på 3770K ser jeg på stat, men ikke mine 3 8core cpu.

Så noe er galt.

Men ja må passe på dem, slutter å virke etter en stund, gjelder alle 6.

 

Kanskje jeg kan bytte ut min 1080 med rtx 2060 :hmm:

 

https://www.anandtech.com/show/13762/nvidia-geforce-rtx-2060-founders-edition-6gb-review/13

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Det er NaCl, mann. Akkurat det helvetet du har promotert og bedt folk drive med i et par år. Verdens mest nedprioriterte distributed computing-klient. Glad jeg har 3-4 mnd igjen, før jeg er nr 1. Da bruker jeg kraften til noe som kan kjøre uten å bli passet på.

 

NaCl funker fint på bestemors laptop i tre timer, men that's it.

 

Når det gjelder Horgens kort ville jeg solgt det tvert og kjøpt enten et 1070 med kvittering, som ikke har RMA-historikk, eller prøvd å legge i litt mer cash og få et nytt 20x0, om jeg var han.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Hehe, men da funket nacl, det vet du like bra som meg. Ikke min feil at nacl ikke funker nå, det har ikke jeg kontroll over :hmm:

Har teste nå siden kl 12:00, på 5960x@3700. Du kan selv se hva jeg for :)

 

Om jeg er nr en eller 100 har ikke noe å si for meg, er forskningen som er viktig.

Har heller ikke penger til å produsere 15-25mill ppd, er dyrt nok med 3k+ i md i strøm :)

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Jeg tenker også at forskningen er det vesentlige, og da er ikke idlig pga "programmet tryner fordi du har mange klienter fra samme IP" noen holdbar situasjon. Da burde jeg bruke prosessorkraften på f.eks. Boinc istedet, som fungerer smertefritt. Om F@H hadde greid grave frem prosjekter hvor maskiner med 36 kjerner og 72 tråder scoret bra pga QRB, ville jeg vurdert SMP, men når jeg må kjøre mange instanser også der, og i realiteten nerfe poengene, er det ikke spesielt motiverende. GPU duger, aldri noe kluss der. Jeg vil bare ha noe som ikke må babysittes. Ideelt sett vil jeg kjøre LGA3647 eller SP3, men hverken NaCl eller SMP (såvidt jeg vet) skalerer med så mange tråder. 12 kjerner er ikke så mye i 2018, utrolig nok.

 

Forøvrig burde du balansere det, så du bruker det du har råd til å strøm - fremfor å ha HW til 50k eller noe sånt stående brakk fordi du ikke har råd til å ha alt sammen oppe samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sa ikke noen om å har råd til å kjører slik jeg gjør, sa at har ikke råd til 15-25mill ppd, Har 10+ nå.

5960x klare 140k på smp, men jeg kjøpte mine 3x 8c for å kjøre nacl og ja en 6c. + 2x1800+ 6800k.

Men stat er nede, ser ikke om 5960x er bedre enn i går, ga meg ca 10wu(normalt 40+) på 3timer, 3770k på 4200 gir meg ca 22 wu på 3 timer.

Noe er galt.

Lenke til kommentar

Ser en del snakk om nacl - så vidt jeg skjønner er det folding i Chrome via native client, men hva er fordelen med å ha en sånn stående oppe, sammenlignet med regulær kjøring på GPU? Rent bortsett fra det som skrives om stabilitetsproblemer da.

 

Ser at det mangler data fra i går og i dag på extreme-oc-sidene. Passe typisk, har akkurat fått opp GPU #2, gledet meg til å komme over 500k ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...