Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvilken risiko løper du da egentlig? At batteriene begynner å lekke? At det plutselig regner batterisyre fra taket i stua mens du ser på Skavlan?

 

Nei, at de dør på seg. Og det er jo litt kjedelig... :p

 

At noen gamle batterier som du fikk gratis fordi de hadde utlevd sin levetid dør på seg, ja? Jaja.

 

Utifra min egen testing, så tror jeg at jeg kan påstå med rimelig høy sikkerhet at PCIe v1.1 x16 ikke begrenser ytelsen på mitt 970 GTX. Kjører nå med lett overklokk (mitt gainward kort er visst meeega kjipt på klokken orginalt :( ). Ligger vel å vaker rundt 320k PPD på 2x AMD Opteron 8393 SE (gitt ut 2009).

Jeg hadde mye bottleneck på GTX 970 over PCIe 1.1 x16, lå ganske stabilt på 180k PPD, men jeg mistenker i større og større grad at det var CPU (Athlon X2 5000+ elns) som var problemet. 2x EVGA SSC over hver sin PCIe 2.0 x8 gir marginalt høyere PPD enn 1x EVGA SC over PCIe 3.0 x16.

Lenke til kommentar

Utifra min egen testing, så tror jeg at jeg kan påstå med rimelig høy sikkerhet at PCIe v1.1 x16 ikke begrenser ytelsen på mitt 970 GTX. Kjører nå med lett overklokk (mitt gainward kort er visst meeega kjipt på klokken orginalt :( ). Ligger vel å vaker rundt 320k PPD på 2x AMD Opteron 8393 SE (gitt ut 2009).

 

PCIe 1.1 x16 tilsvarer vell PCIe 2.0 x8 og det var nok til å mate 780ti og 970 kortene. Men det som ikke virker er slike PCIe riser som var PCIe 1.0 x1 liksom. De ivrigste mining folka skulle spare penger og kjøpte de billigste utgavene (1 spor istedenfor 16 er billigere). Det fungerte vist til mining, men det fungerte ikke i det hele tatt til F@H.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Nå er vel strømforbruket økt en del når du overklokker det.

 

Jeg synes det er mer interessant å vite forskjellen i ytelse mellom de ulike klokkehastighetene. Å senke varmeutviklingen med 20-40W sommerstid kan være gull verdt

Det vil overraske meg veldig hvis ikke TPF og frekvens for en gitt GPU er omvendt proporsjonale størrelser. Med andre ord: produktet av TPF og frekvensen er konstant. Øker du frekvensen med 50% vil TPF være 2/3 av det den var før (ish), ogsåvidere - og å beregne PPD med K-faktor kan man vel gjøre direkte i HFM. Da går det jo videre an å beregne hva som gir mest PPD/watt, hvertfall med noen referanse-WUer :)

Lenke til kommentar

Jeg har foldet med 376.48 hotfix driveren på ett av mine 980Ti kort en del timer nå, og ingen problemer så langt. Tror ikke PPD har gått ned vs 368.81, men vanskelig å si siden projektene varierer så mye.

Samme driveren her, fungert knirkefritt. 

 

Varierer fra i overkant av 310 til i underkant av 380 sålangt.

Lenke til kommentar

 

Jeg har foldet med 376.48 hotfix driveren på ett av mine 980Ti kort en del timer nå, og ingen problemer så langt. Tror ikke PPD har gått ned vs 368.81, men vanskelig å si siden projektene varierer så mye.

 

Samme driveren her, fungert knirkefritt. 

 

Varierer fra i overkant av 310 til i underkant av 380 sålangt.

Har sett over 500k på enkelte prosjekt tidligere. Men nå ligger de 3-400k ppd ser det ut til.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått strømregning. Kr. 7645,28 bare for desember!  :ohmy: 8329kwh...

 

Dette kan ikke stemme, det blir i snitt 11,2kw i kontinuerlig effekt 24/7 i hele desember. Er nesten fysisk mumulig.

Må klage til nettleverandør, måler er nødt til å være klin gal. Får uansett avslutte foldingen inntil videre, dette har jeg ikke råd til.

Endret av skripis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...