Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jeg så dårlig på å forklare meg?

Får du kjøpt 980 på komplett :hmm:

 

Jeg skjønte det hvertfall ikke den isolerte gangen. Eneste mulige tolkning jeg får ut av det er at de skulle kreditert ETT 980, men krediterte TRE ved et uhell, og at du da får en faktura tilsvarende to kort som i realiteten er en tilbakebetalingsfaktura for det du fikk for mye. Er dette korrekt?

 

Men det er jo forøvrig i overkant snilt å kreditere 980, når de hadde sluppet unna med å sende et 1070 i retur, med lavere innkjøpspris enn krediteringsbeløpet :) Jeg har et 980 Strix som oppfører seg rart ift temps, men har ikke sent det inn ennå. Spent på om de krediterer, og evt hva de krediterer (det var erstatningsvare for et 7970 og et 7950, og fikk meglet meg til en 140mm slim-vifte i tillegg). Et greit 1070 kan jeg dog ta, om de ikke vil sende meg de 4850 kronene det kortet kostet som demovare den gangen.

 

...så skal jeg ha inn et 980ti Strix i tillegg, og om jeg forsto Trondheimsbanden rett et 970 Strix. Blir glade dager på konto om alt krediteres.

Lenke til kommentar

har ett 980 ti Strix selv her som begynner å skrangle innimellom.

 

Er det innbilning eller ett håp  :tease:  Puff litt på viften så ordner det seg vel  :)

 

Ser du har noe som trekker en god del strøm. Kanskje kutte litt ned på strømforbruket ved å kun folde med 1070 kortet? Dessuten er det upent å nærme seg andre i en voldsom fart bakfra, men slik er det vel å kjøre en knallert på motorveien  :hmm:

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

 

har ett 980 ti Strix selv her som begynner å skrangle innimellom.

 

Er det innbilning eller ett håp  :tease:  Puff litt på viften så ordner det seg vel  :)

 

Ser du har noe som trekker en god del strøm. Kanskje kutte litt ned på strømforbruket ved å kun folde med 1070 kortet? Dessuten er det upent å nærme seg andre i en voldsom fart bakfra, men slik er det vel å kjøre en knallert på motorveien  :hmm:

 

Foreløpig kommer og går lyden. Har to stk i SLI jeg gamer med, så håper forsåvidt vifta holder til begge kortene kneler.   ;)

 

Hehe, nå som det er kaldt i været fyrer jeg for kråkene. Får se hvor lenge jeg kan holde det gående, "maskinparken" står på ett uisolert garasjeloft så varmen kommer lite til nytte.

Ligger på 8de nå PPD i snitt, men det er laaaangt til toppen PPD totalt.  :lol:

Endret av skripis
Lenke til kommentar

Det er nok lurt å sjekke om viften faktisk er defekt, ja - jeg skal ta en titt på min. Men den på mitt av samme slag lager både ulyd og spinner ved synlig lavere RPM enn de andre to, så jeg har et visst håp om at den er gåen. Man kan jo bare lure på hvordan det hadde blitt om kortet sto øverst i SLI-oppsettet, nå er det ca lik på temps og RPM som det som faktisk står øverst. Det blir vel pri 1 etter ferien, sjekke ut de to kortene og sende inn RMA på hvertfall Strix-kortet.

Håper det andre kortet også ryker... :) Trenger få ned strømforbruket, og 980ti Strix trekker nok tilsvarende 300W TDP pga økt frekvens.

Lenke til kommentar

Det er nok lurt å sjekke om viften faktisk er defekt, ja - jeg skal ta en titt på min. Men den på mitt av samme slag lager både ulyd og spinner ved synlig lavere RPM enn de andre to, så jeg har et visst håp om at den er gåen. Man kan jo bare lure på hvordan det hadde blitt om kortet sto øverst i SLI-oppsettet, nå er det ca lik på temps og RPM som det som faktisk står øverst. Det blir vel pri 1 etter ferien, sjekke ut de to kortene og sende inn RMA på hvertfall Strix-kortet.

 

Håper det andre kortet også ryker... :) Trenger få ned strømforbruket, og 980ti Strix trekker nok tilsvarende 300W TDP pga økt frekvens.

 

Hva i alle dager skal en med så mye "stress"? Mistet alle rettigheter nesten da jeg kjøpte skjermkortet jeg, så slipper slike ting som å sitte å stirre på ei vifte  :)

Lenke til kommentar

 

 

har ett 980 ti Strix selv her som begynner å skrangle innimellom.

 

Er det innbilning eller ett håp  :tease:  Puff litt på viften så ordner det seg vel  :)

 

Ser du har noe som trekker en god del strøm. Kanskje kutte litt ned på strømforbruket ved å kun folde med 1070 kortet? Dessuten er det upent å nærme seg andre i en voldsom fart bakfra, men slik er det vel å kjøre en knallert på motorveien  :hmm:

 

Foreløpig kommer og går lyden. Har to stk i SLI jeg gamer med, så håper forsåvidt vifta holder til begge kortene kneler.   ;)

 

Hehe, nå som det er kaldt i været fyrer jeg for kråkene. Får se hvor lenge jeg kan holde det gående, "maskinparken" står på ett uisolert garasjeloft så varmen kommer lite til nytte.

Ligger på 8de nå PPD i snitt, men det er laaaangt til toppen PPD totalt.  :lol:

 

 

Tenkte jeg skulle høre om det ikke ble varmt hvis du foldet med 2 980ti kort i maskinen, men på ett uisolert loft går vel det greit  :) Vurderer selv kanskje ett kort til med tid og stunder, men da må det vel bli ett slikt hybrid kort.. Maskinen står jo tross alt i stuen. Blir vel kanskje nødt til å flytte den til ett mer passende sted som godtar litt mer viftestøy, tja, får nå se, den står da her i nuet.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

 

Det er nok lurt å sjekke om viften faktisk er defekt, ja - jeg skal ta en titt på min. Men den på mitt av samme slag lager både ulyd og spinner ved synlig lavere RPM enn de andre to, så jeg har et visst håp om at den er gåen. Man kan jo bare lure på hvordan det hadde blitt om kortet sto øverst i SLI-oppsettet, nå er det ca lik på temps og RPM som det som faktisk står øverst. Det blir vel pri 1 etter ferien, sjekke ut de to kortene og sende inn RMA på hvertfall Strix-kortet.

 

Håper det andre kortet også ryker... :) Trenger få ned strømforbruket, og 980ti Strix trekker nok tilsvarende 300W TDP pga økt frekvens.

 

Hva i alle dager skal en med så mye "stress"? Mistet alle rettigheter nesten da jeg kjøpte skjermkortet jeg, så slipper slike ting som å sitte å stirre på ei vifte  :)

 

 

Hva siktes det til her? Miste rettigheter?

Lenke til kommentar

Hehe, litt. Men jeg har ikke testet. Det hadde jo vært genialt om man kunne fått både masse WU OG PPD i ett jafs.

 

Edit: den fixen der gjør jo ikke at klienten faktisk kjører med maks antall kjerner, men at den vil kjøre for halv maskin heller enn ingenting - men det løser jo egentlig ikke problemet, da jeg selvsagt ikke gidder å ha en 40-trådsmaskin daffe ivei med 24 tråder eller mindre.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Hehe, litt. Men jeg har ikke testet. Det hadde jo vært genialt om man kunne fått både masse WU OG PPD i ett jafs.

 

Edit: den fixen der gjør jo ikke at klienten faktisk kjører med maks antall kjerner, men at den vil kjøre for halv maskin heller enn ingenting - men det løser jo egentlig ikke problemet, da jeg selvsagt ikke gidder å ha en 40-trådsmaskin daffe ivei med 24 tråder eller mindre.

Joda, du har 40, prøv med 4 =10 på en slott .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...