Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til å bli en varm dag denne lørdagen, så blir lite folding hos meg. Selv med lufting her halv 9 om morran, så ligger det ene MSI 980Ti kortet på 78 grader og fan speed på 79% inne i Fractal Define R5 kabinettet. Hmm kunne tenke meg å bytte det ut med et 1080FE tror jeg...men så var det salgs prisen da  :hmm: Beste er vel å selge begge 980Ti korta sammen? Tenker litt høyt her  :wee:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jeg tenker da til spill. Hvor det er mest relevant for min del. Har lite lyst å gå ned i ytelse. Men 1070 hadde vært et godt kort i en dedikert rigg! 

 

Spiller ikke selv, men skal gi ett kort til en venn som spiller, så får jeg høre dommen fra han (stoler ikke på artikler og nett, må sjekke det meste selv på min egen måte).  :)

Lenke til kommentar

Om du kunne spurt om han kunne overklokket også, så kjørt noen firestrike tester f.eks hadde det vært veldig morro. :)

 

Handler et 980Ti nå, og får se senere med kort dersom jeg får skaffet meg jobb etter ferien. Uansett så er jo 4x 980Ti greit nok til folding når tempen går ned. ^^

 

Stemmer slikt at eVGA er mer høylytte når det er et kort, men når det er flere så er de bedre enn msi?

Lenke til kommentar

Om du kunne spurt om han kunne overklokket også, så kjørt noen firestrike tester f.eks hadde det vært veldig morro. :)

 

Handler et 980Ti nå, og får se senere med kort dersom jeg får skaffet meg jobb etter ferien. Uansett så er jo 4x 980Ti greit nok til folding når tempen går ned. ^^

 

Stemmer slikt at eVGA er mer høylytte når det er et kort, men når det er flere så er de bedre enn msi?

Jeg vil si nei. 2xmsi 980Ti eller 2x980 er mindre varme og støy på evga.

Har testet evga og msi, det er bedre. Men best er ett kort i en maskin.

Derfor jeg solgte 2x980 evga sc til mna og flere for å kjøre ett kort 980ti(2msi/2evga) i 4 maskiner.

Lenke til kommentar

Kjører de da stock?

 

Synes msi er stille, så setter jeg i 2 kort, så blir de varme og da er de ikke stille.

Evga-korta flytter mer luft, ikke så tynne vifteblader

 

Mine msi-limited lå på 89-90c øverste kort siste 4 mnd.

Det gjør alle øverste msi jeg har (980ti)

Grisevarmt og høy rpm

Lenke til kommentar

Så siden jeg skal ha det rett under mitt 980Ti som er på vann så er egentlig MSI best for meg? 

 

Blir jo kun det skjermkortet som er på luft. 

 

2x MSI kort på luft er en dårlig kombo har jeg skjønt. Selv Betroz ditchet vel det ene kortet og kun kjører med 1x GPU setup istedenfor.

 

Gleder meg til å teste sli 980TI. Tipper 2 slike på 1500MHZ+ burde tygge igjennom de fleste spillene på 1440P.

Lenke til kommentar

Etter min erfaring går MSI 980Ti kun over 83 grader hvis man har satt opp temp target selv i Afterburner ol. Selv med SLI der øverste kortet er varmere. Boosten går jo bare ned mot base og viftene opp.

 

Christian : Jeg har fortsatt begge mine MSI 980Ti, men har dem i hver sin maskin. I maskina med CM Storm Trooper kabinett har jeg det ene kortet på 1400 Mhz, og med lavere temps og lavere vifte rpm enn det kortet hadde i 2-spann på stock boost (1278 Mhz). Det andre kortet mitt står i et Fractal Define R5, og her er temps og rpm høyere, så tydelig ikke så bra airflow som i Trooperen! Derfor burde jeg få meg et 1080 FE kort der egentlig (i R5 kabinettet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte R5 fordi jeg ikke trengte/ville ha det gamle, og fordi jeg ville teste hvor godt støydempet det er. Bra kabinett, men Storm Trooperen er bedre jevnt over. Hvis man velger komponenter som ikke lager så mye varme, og da ikke folder 24/7 som vi gjør, så kan man bygge en ganske stillegående PC med R5 kabinettet. Bare at et skjermkort med 250+ watt TDP på full pupp blir litt for mye (eller 2stk 970).

Lenke til kommentar

War, liker du rma?

Har du for lite å passe på :)

Mine er 84c temptarget

Ja, 90% av 780ti ble 980.

 

Det er en god måte å oppgradere på over tid.

Men ja, jeg vet at vi betaler for det indirekte, men jeg betaler ikke alt alene, alle kundene betaler litt og jeg tjener mest på det.

Lenke til kommentar

Jeg har jo mitt jallamodda R5. Har grei ventilasjon med viftene som er montert nu. Kan alltids legge til en 140mm på sidepanelet også, har jo en slik vifte liggende fra NB. Kan oppdatere med hvordan det går for min del med kortet og kabinettet når jeg mottar det.

 

Hvordan har du satt opp ditt R5 da? Jeg har 2 vifter som suger luft inn i front, en i bunn og kun en som suger ut bak. Åpner jeg i toppen vil jo det komme mer støy ut, og lettere for støv å komme inn der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...