Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår jeg det riktig her at dere folder stock på skjermkorta? Man kan jo like greit bare sette Power Limit til max og la boosten styre seg selv?

 

Folder ikke stock.

Men hver generasjon har ulikt potensiale.

 

970 er den som har mest å tjene på OC ved core 17. Kan øke vesentlig med en stabil OC.

 

MSI kan ligge på 1480Mhz ca på core, og da leverer de en del bedre enn ved stock.

 

Zotac er det 970 kortet som er klokket lavest fra fabrikk, og dette kan klokkes til 1500Mhz og da leverer det mye bedre enn ved stock.

 

780 ti er ikke mulig å klokke så mye mer enn 50Mhz, og da tjener man ikke så veldig mye.

 

Før man finner stabil clock så kan man få bad wu, ustabil maskin osv. Og det man tjener mister mann som følge av dette. Ergo kan stock være greit for 7xx serien.

 

Men 970 må klokkes. Alt annet er en skam. Hehe..

Lenke til kommentar

Kameraene på serverrommet er jo åpen for alle ^^

Det går0- 3 min så får kortet verdens sykeste coli whine biiiizzzzzoooozozzozozz , trudde ledninger var i viftene. Pang sier det så er alt svart. Da folder det ikke en gang. Satt den i ny rigg, samme der.

Den foldet noen dager bare, det var nok for det merket.

Lenke til kommentar

Jeg lærer aldri, får håpe det går litt raskere med DOA / heve kjøp.

 

CDON = Forbudt.

 

P10472 core 18 hjemme nå på begge 980.

Totalt 170K

Pleier å være 50/50 med 400K PPD.

Så langt med 980 har jeg 20% ca lavere ppd en snittet med 780ti.

 

Men støyen er mindre og de dagene med 650K veier opp noe.

 

Synd core 18 er sånn 15 timers, mens core 17 er knapt en time.

Lenke til kommentar

Nå liker jeg utviklingen på folde teamet her. Håper bare de nye kommer seg over kneika, og ikke stopper før de får bonusen sin ved 10 leverte oppgaver. Og at de bruker ledig kapasitet på maskinene til å holde kuldegradene unna heimen.

 

Vi ser snart ryggen på russerene nå :w00t:

Kan ikke snakke for de andre nye, men for min del er folding tilbake 24/7 fra og med i morgen tidlig, så håper på å få gjort mitt for teamet (og forskninga) :)

Lenke til kommentar

Ja eller du kjøper nye folding rigg og bruker det du har i sigen din til å spille med, 2x970 eller 980 :hmm:

Beklager sent svar, Kjetil, men denne hersen brannmur PC'en vi har klikker hver dag nå og må restartes.

 

Jeg har lekt litt med tanken å smekke et 980 eller kanskje 2 x 980 i serveren og bruke den som folderigg. Får se hva det blir til. Litt synd å ha en så kraftig server stående uten å gjøre noe særlig fornuftig. Den har jo tross alt det gamle Rampage IV Formula HK'et mitt.

Lenke til kommentar

Jeg har lekt litt med tanken å smekke et 980 eller kanskje 2 x 980 i serveren og bruke den som folderigg. Får se hva det blir til. Litt synd å ha en så kraftig server stående uten å gjøre noe særlig fornuftig. Den har jo tross alt det gamle Rampage IV Formula HK'et mitt.

 

Jeg står fortsatt inne for at 970 er det beste kjøpet dersom man tenker dedikert folding.

 

Får ca 270 - 290k PPD (core 17) pr kort når to kort står sammen. Men tviler sterkt på at 980 kan yte noe særlig mer enn 330 - 340k PPD når de står sammen. Sett opp et regnestykke, så ser du fort at 980 ikke er verd prisen.

 

Og ett 970 kort leverer 300k PPD når det står alene, så bare å starte der ville gitt en formidabel økning.

 

Men takk så mye for ditt bidrag som det alt er i dag Chavalito :love:

 

PS: Ser du har passert meg på topp 20 ;)

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Hadde tenkt å begynne igjen så smått, men GPU-folding med mitt 660-kort medfører betydelig lagg i windows-operasjoner - som feks bare det å scrolle en webside. Det gjør at jeg mister litt motivasjon.

Noen tips, eller må jeg forvente det? Kan ikke huske det var så ille før, nemlig. Da foldet jeg på CPU i tillegg også.

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å begynne igjen så smått, men GPU-folding med mitt 660-kort medfører betydelig lagg i windows-operasjoner - som feks bare det å scrolle en webside. Det gjør at jeg mister litt motivasjon.

Noen tips, eller må jeg forvente det? Kan ikke huske det var så ille før, nemlig. Da foldet jeg på CPU i tillegg også.

 

Jeg har ingen kort som kan sammenlignes med 660, så skal ikke si noe for sikkert. Jeg har ingen problemer med de kortene jeg folder på. Men da folder jeg kun GPU og ikke CPU.

 

Hvilken driver har du på kortet? Hvilke prosjekter folder du (core 17, 15 osv)? Hvilken versjon av klienten bruker du (V.7.4.4)?

 

Målet er at man skal bruke ledig resurser selv om GPU er det som sliter mest der i dag. CPU tilpasser seg mye bedre ved at maskinen multitasker.

 

Har du forsøkt å sette slider bar (Folding Power) til medium istedenfor full? Da skal GPU pause folding når den ikke er idle.

 

Vi skal bistå deg som best vi kan. Håper det kan hjelpe nok til at du fortsetter :)

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

 

Jeg har lekt litt med tanken å smekke et 980 eller kanskje 2 x 980 i serveren og bruke den som folderigg. Får se hva det blir til. Litt synd å ha en så kraftig server stående uten å gjøre noe særlig fornuftig. Den har jo tross alt det gamle Rampage IV Formula HK'et mitt.

 

Jeg står fortsatt inne for at 970 er det beste kjøpet dersom man tenker dedikert folding.

 

Får ca 270 - 290k PPD (core 17) pr kort når to kort står sammen. Men tviler sterkt på at 980 kan yte noe særlig mer enn 330 - 340k PPD når de står sammen. Sett opp et regnestykke, så ser du fort at 980 ikke er verd prisen.

 

Og ett 970 kort leverer 300k PPD når det står alene, så bare å starte der ville gitt en formidabel økning.

 

Men takk så mye for ditt bidrag som det alt er i dag Chavalito :love:

 

PS: Ser du har passert meg på topp 20 ;)

 

Vil si det er juks når du sier ca 270-290K, du må og legge til oc to xxxx :green:

Mine 970 ligger på ca 240-250K på boost 1365 og base 1176 core 17 p9201 :)

Lenke til kommentar

Sant nok Kjetil.

 

Men jeg har til gode å se at 980 klarer å levere særlig mer enn 330 - 340 i snitt selv med OC når det står sammen med ett kort nr 2 i samme kasse.

 

Men mulig mitt overslag er litt feil for 980. Men det er ihvertfall ikke lønnsomt å kjøpe 980 hvis vi tenker PPD pr krone for Chavalito sin del.

 

Han har HW, så det er kun snakk om kjøpe noen ekstra kort. Og da blir 970 mest PPD pr krone om det kun skal brukes til fah. Men selvsagt gjør 980 mer PPD enn 970 :)

 

Har sett eksempler på at 980 gjør 390k PPD, men det er som sagt ikke noe snitt vi snakker om.

 

Var jeg Chavalito ville jeg kjøpt ett 970. Det gir mye PPD for pengene. Det er enkelt å overklokke og kvitte seg med varme. :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...