Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

780ti msi , de med litt tynne vifter.

Begge viftene er stille

 

Synd vi ikke bare kan stipse på nye vifter, eller få originaldeler, er bare 3 skruer pr.

Men vi vil jo også ha nye kort :rofl: Svetter jo litt i vrmsene etter lang bruk

Samme hadde jeg på ett 560Ti msi. Viftene tok kveld og kortet så varmt at jeg ikke kunne ta på det.

Virket for meg som om lagrene var tørre.

Lenke til kommentar

Den siste tiden har laget økt PPD ganske bra, noe som kommer av økt antall aktive medlemmer, samt også ny GPU fra nVidia og AMD. Men én ting har jeg tenkt på: Hvor mange av oss sitter med 4P systemer, og hva vil det si for antall PPD fra og med slutten av januar hvis PG faktisk stopper BA når de har varslet?

 

Inntrykket mitt er vel at det ikke er så mange av oss med 4P-systemer?

-Alias-, WAR, meg selv og hvem andre? Jadanei kjøpte sin 4P samtidig med meg, men han har ikke vært aktiv på en stund.

 

Jeg er usikker på om jeg kommer til å la min 4P fortsette med vanlige SMP etter at BA er stoppet, men jeg kommer garantert til å erstatte maskinen med en sli 970 eller 980 (evt etterfølgere) i løpet av vinteren (ikke som dedikert f@h-boks, men som ny arbeidsstasjon).

 

Hva er evt tankene til dere andre?

Lenke til kommentar

De sier de skal stoppe BA, det sa de om core 15 også :rofl:

De fleste med 4P solgte unna og sluttet å folde på de, det burde gi oss med de mer tid.

Når BA-stopp kommer og man ser på den tids gpuer , PPD og watt så er det sånn at tiden nesten er moden for å gå over til gpuer uansett.

Dvs selv om de ikke hadde stoppet det hadde nok noen byttet de ut uansett.

Hadde BA levert 1 mill og gpuene 30K som før i tiden hadde det blitt noe annet.

Kan jo få mer ppd med 3x 970 i dag vs min dyreste 4P og om noen mnd så er prisene ned enda mer.

Lenke til kommentar

Jeg er usikker på om jeg kommer til å la min 4P fortsette med vanlige SMP etter at BA er stoppet, men jeg kommer garantert til å erstatte maskinen med en sli 970 eller 980 (evt etterfølgere) i løpet av vinteren (ikke som dedikert f@h-boks, men som ny arbeidsstasjon).

 

Hva er evt tankene til dere andre?

 

Den vitenskapelige verdien av å folde med 4p på SMP vil være minst like stor som når de nå folder for BA. Men det vil gi mindre PPD. De går jo fortsatt mange ganger rundt en 5960X f.eks. med tanke på hvor mye regnekraft de stiller med. Så verdiløse blir de ikke uansett.

 

På den andre siden så vil en 4p potensielt bli overkjørt av GPU folding. Det krever likevel at Maxwell får en stabil tilførsel av Core 17 eller andre prosjekter som gir PPD på linje med Core 17 for at det skal bli en realitet i praksis. Når dette skjer er enda usikkert.

 

Om du i dag kjører 4 stk 970 kort kan det gi 75k x 4 = 300k PPD (Core 15) eller det kan gi 250k x 4 = 1 million PPD (Core 17). Og da snakker vi ca 700 Watt for en slik rigg.

 

Jeg blir svært overrasket dersom de avslutter BA på dagen. Da dette vil bryte med deres logikk fra tidligere med at de ikke kan beregne når et prosjekt får end of life, da det er i en stadig utvikling (på et vis).

 

Happy folding :)

Lenke til kommentar

Tanken bak spørsmålet var å finne ut hva som evt skjer med PPD for hele laget, siden BA gir kanskje 10-15% av PPD for vårt lag i dag?

 

4p står for 15 - 20% av lagets totale PPD pr i dag vil jeg tippe.

 

Og dersom de som folder 4p fortsetter med SMP, så vil PPD reduseres fra dagens 4 - 6 millioner PPD og ned til 1 - 1,5 millioner PPD ca.

 

Dette er ikke eksakte tall, men det er et grovt overslag som jeg tar delvis fra hva jeg vet, samt en god porsjon gjetning :green:

Lenke til kommentar

Interessant observasjon, War.

Såvidt jeg forstår, er det Stanford som egentlig ikke ønsker å være ansvarlig for at enkeltindivider bruker titusener av kroner og fyller opp stua/huset med rare varmeovner. Som entusiast er vanskelig å forstå, men de har vel en kongstanke om mange, mange bidragsytere med litt/dagligdags hardware hver.

Slik tankegang finner du sjelden i firmaer som vil tjene penger - ingen som stopper deg hvis du kjøper "skins" for 10.000 NOK i League of Legends f.eks. Samtidig må de vel ha lov til å bestemme reglene i eget opplegg.

 

Kanskje de bare burde latt utviklingen gå sin gang, støtte GPU litt mer og mer og latt 4P være stabilt, så kunne de utgått mye av motbøren og folk som slutter? Så kunne flere 4P-eiere tenkt som dere og rett og slett bare fulgt utviklingen?

 

Jeg har uansett stua full av GPUer akkurat nå :)

Lenke til kommentar

Alle mine 4P servere tygget natta som var i seg flere standard smp (P609x) så det kan se ut som at det i perioder er lite BA-WUer tilgjengelig, noe som ikke er et godt tegn. Dette har riktignok skjedd tidligere med jevne mellomrom, men vi får se hvor lenge det varer denne gangen. :green:

 

En P6096 gir bare ca. 300K PPD, mot omkring en million for samtlige BA, bortsett fra P8101 som bare gir 600K+

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Alle mine 4P servere tygget natta som var i seg flere standard smp (P609x) så det kan se ut som at det i perioder er lite BA-WUer tilgjengelig, noe som ikke er et godt tegn. Dette har riktignok skjedd tidligere med jevne mellomrom, men vi får se hvor lenge det varer denne gangen. :green:

 

Den siste tiden har fah jobbet med implementering av ny kode i AS server osv. Dette har pågått over en lengre periode. Og det er i forbindelse med dette at a-typisk tildeling av WU osv har inntruffet i langt større grad enn tidligere.

 

Når de etterhvert lykkes med sine utfordringer hos fah, vil jeg tippe at vi er tilbake til en mer stabil drift for en lengre periode :)

Lenke til kommentar

Hvor mye PPD klarer dere å dra ut av Nvidia 970 og 980?
Ser ut som jeg ligger ganske jevnt på 290kPPD med mitt 780 Ti her nå, skrur fortsatt på overklokking, men føler at jeg nærmer meg grensen nå.

Er det realistisk å vente på nye GPUer? Noe som kommer mens jeg fortsatt trenger varme..

-har blitt kaldt her i Trondheim nå.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...