Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på om det kommer dettende ned core 15/18 til riggene mine også. Fortsetter det slik, blir det å gi madamen beskjed om å stoppe foldingen. 3 WU'er som har gitt 90k totalt, lukter core 15/18.

 

 

Edit: Fikk madamen til å sjekke. Nå er det core 17 og core 18_dev som kjører. PPD 565k, så ikke verst det da. Hadde jo vært kjekt å ha 2 x 970 i serveren også, da hadde nok PPD økt litt ville jeg tro.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serveren har et MSI 660 kort, ikke Ti versjonen. Men som sagt, hadde jo vært moro å sette in et 970 kort kun for å se hva det blir av PPD.

 

Men da blir det nok en del fikling med diverse drivere og slikt da serveren kjører Ubuntu server 14.04 og "headless". Altså det er ikke noen "desktop" installert, alt blir kontrollert via Webmin.

 

Edit: Glemte å nevne at vi vil sette ny rekord denne måneden, vi ligger an til ca. 760 millioner poeng. :w00t:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Er det noen som har tips om hvordan jeg skal få stats for P9113 (Core_18) i HfM?

 

Har forsøkt både med:

 

http://fah-web.stanford.edu/psummary.html

og
Ser ut til å starte nedlasting, men ender opp med følgende melding:
The remote server returned an error: (404) Not found.
Chavalito:
Mulig det er jeg som regner feil, men ut fra hva vi har produsert til nå denne måneden, kommer jeg frem til at vi ender på ca. 795 mill. Litt mer gass nå så klarer vi kanskje 800!
Lenke til kommentar

Jeg kjører folding på GPU under Linux uten tilkoblet skjerm. Jeg bruker SSH for å administrere denne. Kan være litt pes å få installert drivere hvis du ikke er kjennt med det fra før. Funderte en stund før jeg fikk til å overklokke før jeg fant ut at dette ikke var supportert før i en ganske ny driverversjon til Nvidia. Gjør ca 280 000 PPD (PRCG: 13000 (1702, 3, 28)) på ett 780 Ti på 1217MHz nå, og jeg klokker fortsatt opp 10MHz i døgnet :)

 

 

Å, ikke problem med å installere Nvidia drivere i Linux, det har jeg lært nok om i løpet av årene. Og mulig det blir 980, men jeg får se.

 

 

Serveren har et MSI 660 kort, ikke Ti versjonen. Men som sagt, hadde jo vært moro å sette in et 970 kort kun for å se hva det blir av PPD.

 

Men da blir det nok en del fikling med diverse drivere og slikt da serveren kjører Ubuntu server 14.04 og "headless". Altså det er ikke noen "desktop" installert, alt blir kontrollert via Webmin.

 

Edit: Glemte å nevne at vi vil sette ny rekord denne måneden, vi ligger an til ca. 760 millioner poeng. :w00t:

 

 

Nå ble jeg usikker på om du anser dette som et problem eller ikke, men som jeg nevnte har jeg gjort dette selv så du kan jo spørre hvis det er noe.

Å få installert/oppgradert selve driveren var som du sier ikke noe problem, men jeg slet en stund før jeg fikk til å overklokke. Fant ikke noen annen måte å gjøre dette på enn med `nvidia-settings`, men ved å angi forskjellige "control" og view-display fikk jeg til å justere klokkefrekvens uten tilkoblet skjerm.

 

Jeg er nå oppe i 1250MHz og ligger stort sett mellom 295 og 300 000PPD på min 780 Ti. Temp rundt 70°C. Har bare sett Core17.

Lenke til kommentar

 

Er det noen som har tips om hvordan jeg skal få stats for P9113 (Core_18) i HfM?

 

Har forsøkt både med:

 

http://fah-web.stanford.edu/psummary.html

og
Ser ut til å starte nedlasting, men ender opp med følgende melding:
The remote server returned an error: (404) Not found.
Chavalito:
Mulig det er jeg som regner feil, men ut fra hva vi har produsert til nå denne måneden, kommer jeg frem til at vi ender på ca. 795 mill. Litt mer gass nå så klarer vi kanskje 800!

 

Det er vel ikke støttet enda med så ny beta.

Lurer selv på hva de leverer, nesten så man burde bruke finish på en ny bruker for å levere en jobb.

Men må vel levere -10-11 da for bonusen.

Lenke til kommentar

 

Er det noen som har tips om hvordan jeg skal få stats for P9113 (Core_18) i HfM?

 

Har forsøkt både med:

 

http://fah-web.stanford.edu/psummary.html

og
Ser ut til å starte nedlasting, men ender opp med følgende melding:
The remote server returned an error: (404) Not found.
Chavalito:
Mulig det er jeg som regner feil, men ut fra hva vi har produsert til nå denne måneden, kommer jeg frem til at vi ender på ca. 795 mill. Litt mer gass nå så klarer vi kanskje 800!

 

Jepp, du må vente. Har selv spurt om det på 91xx beta serien. Gidder ikke mase mere på dem.

https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=66&t=27018

Lenke til kommentar

 

Nå ble jeg usikker på om du anser dette som et problem eller ikke, men som jeg nevnte har jeg gjort dette selv så du kan jo spørre hvis det er noe.

Å få installert/oppgradert selve driveren var som du sier ikke noe problem, men jeg slet en stund før jeg fikk til å overklokke. Fant ikke noen annen måte å gjøre dette på enn med `nvidia-settings`, men ved å angi forskjellige "control" og view-display fikk jeg til å justere klokkefrekvens uten tilkoblet skjerm.

 

Jeg er nå oppe i 1250MHz og ligger stort sett mellom 295 og 300 000PPD på min 780 Ti. Temp rundt 70°C. Har bare sett Core17.

 

Problemet mitt kan muligens bli at jeg ikke har noen grafisk desktop installert, alt går via terminal eller Webmin. Så hvordan Nvidia driveren vil reagere på det, vet jeg ikke. Men det er langt opp og fram enda, kommer ikke hjem før i midten av januar neste år.

Lenke til kommentar

De burde vel øremerke de pengene til drivere som støtter fah best mulig^^

 

Skjønner hva du mener.

 

Men det er jo Nvidia som deler ut penger, og ikke andre veien. Regner med at Fah bruker pengene på det som tjener formålet til F@H i størst mulig grad. Mens Nvidia på sin side i kraft av denne anerkjennelsen overfor F@H bør sette inn giret for å utvikle en bedre støtte for F@H i sine fremtidige driver oppdateringer.

 

Det er lov å håpe :)

Lenke til kommentar

 

De burde vel øremerke de pengene til drivere som støtter fah best mulig^^

 

Skjønner hva du mener.

 

Men det er jo Nvidia som deler ut penger, og ikke andre veien. Regner med at Fah bruker pengene på det som tjener formålet til F@H i størst mulig grad. Mens Nvidia på sin side i kraft av denne anerkjennelsen overfor F@H bør sette inn giret for å utvikle en bedre støtte for F@H i sine fremtidige driver oppdateringer.

 

Det er lov å håpe :)

 

Ja og nvidia er ikke 100% problemet. Men det sier de ikke høyt? Mye av problemene kom når de oppdaterte as programvaren. Så de der kan ryke å reise en viss plass. letterer å si nvidia er problemet, vi vet alle det at blant annet at openCL er dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...