Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hadde tenkt å begynne igjen så smått, men GPU-folding med mitt 660-kort medfører betydelig lagg i windows-operasjoner - som feks bare det å scrolle en webside. Det gjør at jeg mister litt motivasjon.

Noen tips, eller må jeg forvente det? Kan ikke huske det var så ille før, nemlig. Da foldet jeg på CPU i tillegg også.

 

Jeg har ingen kort som kan sammenlignes med 660, så skal ikke si noe for sikkert. Jeg har ingen problemer med de kortene jeg folder på. Men da folder jeg kun GPU og ikke CPU.

 

Hvilken driver har du på kortet? Hvilke prosjekter folder du (core 17, 15 osv)? Hvilken versjon av klienten bruker du (V.7.4.4)?

 

Målet er at man skal bruke ledig resurser selv om GPU er det som sliter mest der i dag. CPU tilpasser seg mye bedre ved at maskinen multitasker.

 

Har du forsøkt å sette slider bar (Folding Power) til medium istedenfor full? Da skal GPU pause folding når den ikke er idle.

 

Vi skal bistå deg som best vi kan. Håper det kan hjelpe nok til at du fortsetter :)

 

For øyeblikket er det en Core 17, v7.4.4 av klienten, og 344.11 av driver.

Her lagger det fortsatt når jeg drar slideren ned til Medium. og nå ser jeg også at PPD'en har sunket ned til 16k. Ikke helt greit her nå nei.

Lenke til kommentar

Har lagt inn 327.23 nå, og merker veldig stor forskjell! Windows-opplevelsen er nå mulig å leve med og PPD har gått opp med 5-6k. WU 13001 gir meg 21000 PPD ca. (ny redigering: Oppe i 49k PPD nå.. Bedre :))

Husker dog jeg hadde over 60-70k for lenge siden :p Hadde vært fint å få tilbake de WU'ene.

 

Da får neste mål være 90 mill. (Lurer på hva den gamle Xeon-serveren klarer.. sjekke det ut i morra eller no..)

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Ja selvsakt må du det :green: Først beta, så advanced og så normal, om du skjønner hva jeg mener.

 

For å utdype, så kan jeg forklare det litt nærmere.

 

Alle nye prosjekter blir først gjort tilgjengelig for beta testere. Og de som velger beta flag aksepterer også risikoen som kommer med dette (det kan være lite PPD, det kan være ustabile WU osv, men det kan også gi mye PPD).

 

Når et prosjekt er ferdig med beta stadiet (beta testere er kommet med tilbakemeldinger, og fah har analysert resultater osv.) blir prosjektet frigitt for advanced (da ansees det for å være stabilt).

 

Etter dette går det over til full fah. Som betyr at en langt større gruppe får disse prosjektene tilgjengelig. Da er veien nærmest låst for å gjøre endringer med tanke på QRB osv. Da er det testet og funnet så stabilt at man kan levere det ut til alle og enhver (dog vil det være prioriteringer relatert til hvilken hardwre som passer gitt WU best osv).

 

Da har du en litt mer utfyllende forklaring på det Kjetil sa med noen få ord :D

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Dette likte jeg med de nye beta jobbene:

Hello everyone,
These are the first two of 12 projects on Her2 Kinase. Her2 is a member of the EGFR family of kinases whose amplification has been linked to several types of cances(in particular breast cancer). The aim of p9104 to 9114 is to simulate Her2 its various mutants in order to understand its dynamics. We are also hoping in finding potentially druggable states with in the system.

 

https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=66&t=27018&p=271254#p271254

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...