Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er hva hardware sier om GTX 980:

 

"Når det settes til fysikksimulering i FAHBench, den offisielle ytelsestesten for Folding@Home-programmet, sønderknuser kortet faktisk alt annet som det burde kunne sammenliknes med.

Ved implisitt oppgaveløsning oppnår GeForce GTX 980 nesten 40 prosent bedre resultater enn andreplassen i utvalget, og nærmere 60 prosent bedre enn kortet som ligger på tredjeplass. Ved eksplisitt oppgaveløsning, som er en mer krevende oppgave, er ikke marginene fullt så enorme, men dagens testmodell klarer fortsatt å dra i land et resultat drøyt 16 prosent høyere enn det nest beste kortet i utvalget."
Regner med at dere har lest denne testen?
GTX 980 er ca 10 % raskere enn 780 Ti i spill, jeg står elegant over 980. Ikke noe å stresse for etter min mening.
Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Vi har lest den, men ikke sett det folde enda.

 

Bruker det mye av PCI bussen samt mye CPU, så kan vi ikke bygge "Billige" rigger med mer enn 2 kort.

 

Det er derfor vi vil se det folde, for drømmen er at Nvidia har utnyttet PCI bussen samt CPU bruk bedre enn med 7xx serien, da kan vi lage veldig "Billige" rigger :)

 

Eller blir vi begrenset til 2 GPU pr rigg, og det koster for CPU, HK, Ram, SSD, PSU og Kasse selv om det ikke er topplinjen vi snakker om.

 

PPD pr krone er hva vi tenker mest på enn så lenge.

 

Hadde det kommet noe som fullstendig blåste alt annet av banen, så kunne vi snakket unntak :dremel:

 

Edit: Det er liten eller ingen tvil om at 980 gjør det bra i folding. Det er bevist med Fah bench, men det er den totale kosten for de som kjøper inn mer enn 2 kort osv. Slike som Kjetil osv.. det er her andre ting spiller inn.

 

Ville bare presisere for ikke å skape usikkerhet rundt hvorvidt 980 alene gjør det bra. For det er helt sikkert at det gjør.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Tja, man må vel stole litt på seriøse tester etc, i AnandTech sin test knuser GTX980 de andre i Singel Precision folding, men i Double Precision kneler det og havner langt nede på listen. Jeg vil ikke kalle Hardware.no sine tester seriøse sammenligne tmed AnandTech, Guru3D etc.

 

Men om det vil makse ut PCIe 2.0 x8 eller PCIe3.0 x8 er ikke lett å si. Tror nok at kun dyrere HK har mulighet for å bruke 2 x PCIe 3.0 x 16 spor. Jeg regner med at du mener PCIe bussen og ikke PCI bussen.

Lenke til kommentar

Hehe. Bra dere bærer over med meg.

 

Jeg er langt fra presis nok i mine formuleringer. Selvsagt PCIe 3.0 x 8 eller PCIe 2.0 x16

 

På 1150 sokkel er det begrensning på hvor mange lanes som går mot CPU, så slik War beskriver er det en fordel om vi har mulighet for å unngå 2011-3 osv. Det koster mer enn det smaker med tanke på PPD pr krone.

 

Det at vi nå slipper unna med en billigere PSU kan muligens hjelpe på regnestykket, men fortsatt, det må for min del noe enda mer revolusjonerende på banen før jeg har noe å tjene på å bytte det som alt folder i dag.

 

Også er det varmeutvikling. Selv med disse kortene stående på ett 2011-3 kort blir det fort varmen som fører til at det klokker ned. Dette koster penger å finne løsninger på osv.

 

Og for Kjetil som kan tenke seg 10 - 12 stk, vil det kanskje uansett lønne seg osv.

 

Men det er ikke lenge til vi får litt harde fakta på bordet. Det er alt nevnt navn i tråden på personer som i nær fremtid vil folde på sine 980 kort. Og da får vi mange svar.

En uke eller to er ikke lenge å vente, i mellomtiden kan jeg bare konstatere at jeg er svært positivt overrasket over hva Nvidia her har fått til :)

Endret av Sn1ken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøper PC ustyr for ren gaming, er derfor jeg har den riggen i signaturen. Tenker ikke på hverken folding eller pris når det er snakk om slikt. Folding blir et "bi" produkt eller det er for gøy jeg driver med dette når jeg ikke spiller. Og nå da jeg har en skikkelig gaming laptop, så mulig gaming riggen kommer til å folde 24/7 når jeg kommer hjem.

 

Når jeg tenker over det, så hadde det kanskje vært en ide å kjøpe 2 stk GTX 980 pga besparelse i watt forbruk, vil jo spare ca 140 W sammenlignet med Titan kortene. Men venter i så fall til Ti versjonen kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...