Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå viser det seg at jeg har foldet for under halv maskin veldig veldig lenge. Jeg vet ikke hvorfor det har skjedd og hvorfor jeg ikke har merket det (spiller for lite?), men mitt HIS 7950 har vært klokket til 450 Mhz på både core og minne. Nå har jeg satt det tilbake til standardverdiene 950 Mhz og 1250 Mhz så da vil det jo bli bedre. Ifølge F@H Control vil jeg ha i overkant av 70 000 i døgnet og ikke 35 000 til 40 000 som jeg har hatt til nå.

Lenke til kommentar

Helt riktig. Du kan kjøre ett og ett kort dersom du er i tvil.

 

Tipper ca 180k ppd som begrensning på PCI 2.0 x8 så ved mindre 980 utnytter PCI på en annen måte, eller at jeg tar helt feil, så kan du ende med en god del lavere PPD enn hvis du får nytt HK.

 

Blir spennende å se hva 980 produserer alene og ikke minst sammen med 780 ti på ditt HK.

 

Får jo nesten svar på alt jeg ønsker meg på en gang :)

Lenke til kommentar

Har du satt den ned selv?

Skjer på mine om de er for varme.

 

Det er nok så enkelt at det er min egen feil. Jeg brukte MSI Afterburner en stund i sommer for å manuelt sette viftehastigheten, men det kan nesten se ut som at MSI Afterburner har satt de verdiene som default av en eller annen grunn. Nå bruker jeg AMD Catalyst Control Center, og der trykket jeg "default" og da kom de riktige verdiene opp igjen. Tror ikke det er noe med temperaturen å gjøre for akkurat nå kjører de på 58 grader på manuel viftehastighet på 40%. Hvis jeg setter automatisk viftekontroll så varierer den mellom 27-34% og da ligger temperaturen på 61-62 grader.

 

Jeg vet lite om grafikkort, hastighet, varme og volt men heldigvis vet jeg at det ikke finnes dumme spørsmål i denne tråden, men kan en altfor lav hastighet på core og minne gjøre kortet ustabilt? Eller er det kun for høy corehastighet og volt som kan gjøre det ustabilt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...