Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tja, jeg vil ikke rope hurra enda angående GTX 980 sitt strømforbruk når det gjelder folding. Her er hva Tom's Hardware har å si om dette:

 

"When it comes down to it, our most taxing workloads take Maxwell all the way back to Kepler-class consumption levels. In fact, the GeForce GTX 980 actually draws more power than the GeForce GTX Titan Black without really offering more performance in return."

 

Og mere fra dem:

 

"To illustrate, let’s take a look at how Maxwell behaves in the space of just 1 ms. Its power consumption jumps up and down repeatedly within this time frame, hitting a minimum of 100 W and a maximum of 290 W. Even though the average power consumption is only 176 W, the GPU draws almost 300 W when it's necessary. Above that, the GPU slows down."

 

Sier ikke at dette er rett, så det skal bli moro å se real life forbruk av dem med folding i flere timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva var galt med ditt kort, jeg husker du hadde et inne på reparasjon, men det er vel ikke det samme kortet?

 

Jeg ser at skaden på mitt kort er blitt betydelig værre, og et bilde sier mer enn jeg kan forklare, men her må det har skjedd ting etter at det sto i fyr og flamme.

attachicon.gifSvidd VRM.jpg

 

Mitt kort hadde noe lignende; en chip ble brunsvidd, men det folder enda. Jeg prøvde ikke å reparere det, jeg hadde derimot et med bøyde CPU socket pins som ble reparert.

Lenke til kommentar

Tja, jeg vil ikke rope hurra enda angående GTX 980 sitt strømforbruk når det gjelder folding. Her er hva Tom's Hardware har å si om dette:

 

"When it comes down to it, our most taxing workloads take Maxwell all the way back to Kepler-class consumption levels. In fact, the GeForce GTX 980 actually draws more power than the GeForce GTX Titan Black without really offering more performance in return."

 

Og mere fra dem:

 

"To illustrate, let’s take a look at how Maxwell behaves in the space of just 1 ms. Its power consumption jumps up and down repeatedly within this time frame, hitting a minimum of 100 W and a maximum of 290 W. Even though the average power consumption is only 176 W, the GPU draws almost 300 W when it's necessary. Above that, the GPU slows down."

 

Sier ikke at dette er rett, så det skal bli moro å se real life forbruk av dem med folding i flere timer.

 

Det blir interessant. UPS'en min ligger og vipper mellom 51,3% og 52,6% load, så om ikke annet får jeg i alle fall se om det går mer eller mindre strøm når 980'en kommer i dag.

Lenke til kommentar

Går det ikke an at supermicro sender en vrm i posten?

Det vet jeg ikke, men om så er tilfelle så må noen gjøre jobben og det er ikke meg siden jeg har veldig dårlig nærsyn! Dette er jo en rimelig liten komponent som er loddet fast helt klint inntil kortet. Skal teste i dag om det kan fungere med 1 eller 2 chipper.

Lenke til kommentar

Hei.

Har kjørt i gang med 2 x 5970 for rundt 10 timer siden. ( Uten crossfirelink)

- På orginaldriverene får jeg blåskjerm.

- Kjører nå stabilt på nyeste beta drivere, men ser ut som det ene kortet alltid står på 0,0%. Credit forandrer tall i ny og ned.

 

- Har AMD a10 cpu. Verd å legge til en slot på den?

- Noen flere tips?

 

Kortene er kalde, så har nok en del mer potensiell ytelse.

 

Holdt på med dette av og på siden 2003 og har bidratt med rundt 10 års cpu tid totalt fra før. Litt morsomt å se at jeg med dette oppsettet dobler poengene uten å optimalisere på bare 6 dager.

post-7717-0-03276700-1411456949_thumb.png

Endret av rottert
Lenke til kommentar

Testet HFM?

 

Ser ingen grunn til å legge til CPU for din del :)

 

Hvilken versjon bruker du V.7.4.4?

 

Det tar som regel noe tid før PPD stabiliserer seg, men har du startet folding for 10 timer siden er det veldig rart dersom den blir stående på 0%.

Testet å ta restart på maskin? Sjekket i MSI afterburner eller andre program som angir temp og clock for GPU?

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Ser på oppdateringen hos http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&t=37651&p=1 at ingen fikk registrert noe nå kl. 10.00 så jeg konkluderer med at stat-server hos Stanford må være nede igjen. Jobber kan lastes opp og nye kommer ned som normalt så poengene blir tatt vare på.

 

Ingen fikk registrert noe kl. 07.00 heller så stat-server må ha vært nede over 7 timer

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ser på oppdateringen hos http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&t=37651&p=1 at ingen fikk registrert noe nå kl. 10.00 så jeg konkluderer med at stat-server hos Stanford må være nede igjen. Jobber kan lastes opp og nye kommer ned som normalt så poengene blir tatt vare på.

 

Ingen fikk registrert noe kl. 07.00 heller så stat-server må ha vært nede over 7 timer

Så det, derfor laget "stupte" i dagens ppd.

Lenke til kommentar

Kom opp et varsel på milepæler, og så fant jeg ut at jeg har vært offline i noen dager.

Holdt på å si makkverk, men neida - søte små servere! Satt faktisk å lurte på det igår, virka som om viftene gikk litt tregere enn de pleier.

Begynner å bli kaldt nå også! Skal prøve å bygge en ny rigg av tre til serverne, satse på bedre luftflyt (nå som jeg har en garasje). Kommer til å inkludere en forgreningskontakt (idag okkuperer jeg to stikk i veggen, samt en skjøteledning fra stikk i taket), så blir nok litt renere.

Sier ikke nei takk til flere GPU'er dersom det finnes, 660Ti, 560Ti, eller nyere. Handler noen riser-kabler snart, så da blir det nok plass til 3-4 stk til. PSU'er har jeg nok av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...