Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BA Server 128.143.231.201 tar ikke i mot WUer fra meg, er det noen andre som erfarer det samme?

 

Den viser ingen feil på http://fah-web.stanford.edu/pybeta/serverstat.html

 

Jeg kan pinge den, og den ser ut til å være online, pingen er dog noe sirupslignende i svaret.

 

Pinger 128.143.231.201 med 32 byte data:
Svar fra 128.143.231.201: byte=32 tid=149ms TTL=43
Svar fra 128.143.231.201: byte=32 tid=155ms TTL=43
Svar fra 128.143.231.201: byte=32 tid=154ms TTL=43
Svar fra 128.143.231.201: byte=32 tid=150ms TTL=43

Ping-statistikker for 128.143.231.201:
Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap),
Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:
minimum = 149ms, maksimum = 155ms, gjennomsnittlig = 152ms

 

Edit: Serveren er ok igjen!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg slenger meg på -alias- og sier også takk for innsatsen! :) Vi ser frem til du kommer tilbake! God tur! (regner med du skal mønstre på og derfor stenger ned?) :)

Arve og -alias-, takker så mye for det. Som sagt er tilbake i mars, og du har rett Arve, jeg har mønstret på igjen. Jeg hadde jo håpet på å nå ca 18 millinoer poeng denne gangen, men mistet mye folding pga av det hersens Adaptec kortet som rotet til alt i riggen min. Så det ble bare litt over 15 millioner totalt.

 

Men lurer på en annen ting, da jeg har med meg min "slepbare" laptop, er det noen som vet hvor mye PPD 2 x 5870M kort vil gi? Regner med at de ikke vil gi mye, men alle monner drar, eller hva?

Lenke til kommentar

 

Jeg slenger meg på -alias- og sier også takk for innsatsen! :) Vi ser frem til du kommer tilbake! God tur! (regner med du skal mønstre på og derfor stenger ned?) :)

Arve og -alias-, takker så mye for det. Som sagt er tilbake i mars, og du har rett Arve, jeg har mønstret på igjen. Jeg hadde jo håpet på å nå ca 18 millinoer poeng denne gangen, men mistet mye folding pga av det hersens Adaptec kortet som rotet til alt i riggen min. Så det ble bare litt over 15 millioner totalt.

 

Men lurer på en annen ting, da jeg har med meg min "slepbare" laptop, er det noen som vet hvor mye PPD 2 x 5870M kort vil gi? Regner med at de ikke vil gi mye, men alle monner drar, eller hva?

 

 

Anbefaler deg ikke å folde på en laptop, viften er ikke laget for å kjøre konstant på høy RPM. Min har begynt å lage en irriterende klikkelyd etter at jeg foldet med den.

Lenke til kommentar

Billige 3.0GHz Magny Cours ES Opteron

Jeg kjenner ChelseaOilman fra hardforum som har noen 61xx ES chipper han vil selge, her er hans egen beskrivelse av sakene, og hvis noen er interessert kan kan de ta kontakt med han ved å følge linken i navnet.

Sitat

"My 61xx MC ES CPUs run at 1.7GHz stock. I ran them all overclocked at 3.0GHz. I have 10 of them. I'm looking to net $125 each after shipping expenses and PayPal fees. If someone were to buy all 10 I would let them go for $100 each plus shipping costs and PayPal fees. PayPal needs to be to a verified address. I'm not sure what shipping would be to your country but maybe because it's a small box it wouldn't be too much." Sitat slutt

 

Jeg har tastet med ChelseaOilman og det er oppgitt feil stock frekvens i teksten, korrekt frekvens skal være 1.8GHz.

 

Jeg tror kanskje det er mulig å prute dem enda noe ned ved samlet kjøp, og hvis to går sammen så blir dette rimelige 4P servere som leverer bra med PPD. 10 stk. 12 kjerne ES overklokkvennlige Opteron for 6000 kroner er i utgangspunktet et røverkjøp. :green:

 

ChelseaOilman er slik jeg kjenner han, helt til å stole på.

 

Ut fra en tabell jeg har så tilsvarer disse Opteron 6190 12-kjerne med frekvens 3.0GHz (hvis denne hadde eksistert), og gir 830K for P8102, noe som er veldig bra. Mine 4x6276es 3.0GHz 16-kjerner yter 740K med samme prosjekt så det høres riktig ut. 61xx serien yter bedre på P8102 enn tilsvarende 62xx. (Med forbehold om at jeg har forstått skaleringen riktig).

 

Så en beskjed til xeonite

Hvis det er noen her på forumet som heter xeonite over på hardforum så har ChelseaOilman sendt deg flere PM der uten å få svar, som kanskje skyldes at du ikke vært der på en stund. Kan ikke finne at brukeren xeonite er registrert her på forumet, men kanskje du likevel leser her likevel siden du folder for team hardware.no.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nye strømgjerrige Opteron 63xx som yter mer pr. Watt enn forgjengeren kommer snart i salg, generelt rimelige blir de også.

http://arstechnica.com/information-technology/2014/01/amds-new-low-power-opterons-sport-up-to-16-cores/

 

Supermicro har sluppet en ny bios, version 3.5 for sine G34 hovedkort.

http://www.supermicro.com/support/bios/

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nye strømgjerrige Opteron 63xx som yter mer pr. Watt enn forgjengeren kommer snart i salg, generelt rimelige blir de også.

http://arstechnica.com/information-technology/2014/01/amds-new-low-power-opterons-sport-up-to-16-cores/

 

Supermicro har sluppet en ny bios, version 3.5 for sine G34 hovedkort.

http://www.supermicro.com/support/bios/

Får man disse høvelig stille i normalt kabinett, med f.eks lukket vannkjøling som du har?

 

Hvor rimelig finner man G34 hovedkort? 2 eller 4p :)

Lenke til kommentar

Høvelig stille er en bra beskrivelse siden 4 radiatorvifter + ditto kabinettvifter støyer litt når 4 x CPU har 100% load. Jeg har målt støyen fra den som er stillest og da snakker vi ca. 40 dBA 2 meter unna. Jeg har normalt 2 (akkurat nå 3 stk.) slike inne på kontoret og man må venne seg til dem for å si det slik, men etter noe tid så tenker jeg ikke på dem som støy. Det er sikkert mulig å få det til å bli mindre støy ved å skifte ut originalviftene med noe bedre, men jeg har ikke gjort det ennå.

 

G34 hovedkort finner du rimeligst på ebay, men Nextron i Oslo er veldig konkurransedyktig slik at jeg handler kun derfra. War hadde forhandlet fram bra priser så hvis du sender han en PM så får du svar på hva de enkelte kortene går for. DRAM er også en (betydelig) utgift siden man helst bør befolke 16 slotter for å få 4-kanals minne som er et must for ytelsen i folding, og dette kjøper jeg på ebay til en brøkdel av prisen som er i Norge.

 

Ellers er det bare å spørre hvis det er noe du lurer på. :thumbup:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Er det noen her som kjører Asus Z9PE-D8 nå?
Jeg har to stk som begge bare "ser" en CPU nå :(
Dette etter at jeg prøvde å få med et 780Ti skjermkort. Mener jeg har sett problemer med PCIe 3.0 og/eller "add-on VGA with two CPUs", så jeg oppgraderte BIOS i et forsøk på å feilsøke. De ganger jeg har fått til å boote med kortet i har det ikke vært synlig i `lspci` :(

Noen tips til meg her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...