Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokså likt 660TI alias. ca 70K på p8900. Men 760 bruker mere strøm.

Takk Kjetil! Ikke det at jeg tenkte å gå til innkjøp av ett eller flere GTX 760, men jeg er litt nysgjerrig siden mine GTX 560Ti leverer dårligere med PPD på p8900 enn Core15 prosjekter. Jeg trodde at prosjekter med Core17 var de som ga mest PPD? GTX 560Ti ga 37K PPD med p8900, og ca. 42K med p762x.

Lenke til kommentar

Sn1ken, jeg er ikke frustert over at Nvidia slapp 780 Ti senere. Da jeg, og mange andre, kjøpte Titan kort, var det ingeting eller lite som tydet på at Nvidia ville komme med 780 eller 780 Ti kortene. For øyeblikket har jeg ikke tenkt å slutte å folde, men tiden vil vise hva jeg gjør. P8900 gir bra med PPD, men jeg trodde da at core15 var historie i oktober i fjor etter det som ble sagt da, men det er det tydeligvis ikke.

 

Så dette tyder jo på at PG eller noen andre holder oss litt for narr når de påstod at core15 var det slutt på og alt skulle bli core17, eller hva?

 

Når det gjelder PSU'er, så har jeg en Antec TPQ 1000W, har tenkt å skifte den ut med en Seasonic 1000W eller 1250W da disse to merkene er noe av de beste PSU'ene man kan kjøpe i dag. Antec er "rebranded" Seasonic, og bruker Delta komponenter i sine PSU'er. Corsair er ikke verst de heller, men mange av Corsair sine PSU'er er ikke mye å satse på da de har, dessverre begynt å bruke dårligere komponenter i noen av sine. Mulig det eneste unntaket er vel AX og AXi modellene og kanskje HX. EGVA Nova modellene er heller ikke dårlige, men de beste tror jeg er nok Seasonic eller Antec. Selv om Antec har bommet med noen modeller også.

Lenke til kommentar

Takk Kjetil! Ikke det at jeg tenkte å gå til innkjøp av ett eller flere GTX 760, men jeg er litt nysgjerrig siden mine GTX 560Ti leverer dårligere med PPD på p8900 enn Core15 prosjekter. Jeg trodde at prosjekter med Core17 var de som ga mest PPD? GTX 560Ti ga 37K PPD med p8900, og ca. 42K med p762x.

 

Det er egentlig to grunner til det som henger litt sammen med hverandre: Det kom en revisjon av core 17 som ga vesentlig bedre ytelse for Kepler kort enn Fermi; og grunnet QRB så får "low end" kort, altså de som ligger i nederste sjiktet når det gjelder ytelse, en kraftig reduksjon i poeng i forhold til en lineær poengsum. Kort og greit for at de kraftige kortene skal få "normal" poengsum, så blir det en reduksjon på de svakere i forhold til en linear sammenheng. Dette er selvfølgelig avhengig av paramatrene man setter på QRB, men prinsippet gjelder i dette tilfellet.

 

Redd jeg forklarte meg litt dårlig, så slenger ved en skisse: Skal rød og blå begynne på samme punkt, så blir det en veldig høy PPD for de kraftige kortene. Ikke sikkert denne skissen var lettere å forstå, men håper noe av dette gir en mening! :)

post-57713-0-68405700-1390087627_thumb.png

 

 

Edit: Leste litt feil.....

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Da var jeg også med på laget. Fint å kunne gi litt tilbake, kanskje de finner ut noe ved hjelp av min PC. :)

 

Hvordan konfigurerer jeg slik at jeg bruker GPU'en og?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Velkommen i laget. :thumbup:

 

Det kommer litt an på hvilken versjon av f@h softwaren du har valgt å bruke. Er det V7 så skal både CPU og GPU(er) komme på nett automatisk, men du må sette alt til å kjøre på full gass for å få GPUen til å folde. Det er ihvertfall min erfaring. Hvis du bruker den gamle V6.34 (CPU_SMP2 Linux & Windows) evt. 6.41 (GPU3 Windows) så må du konfigurere dem hver for seg for å få dem på nett. Ellers så finner du konfigurasjon / installasjons-guider her: http://folding.stanford.edu/home/guide/configuration-guide/

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ser at vi nærmer oss med stormskritt 7 milliarder poeng, noe vi skulle få i løpet av morgen dagen en gang med den døgn produksjonen vi har nå. Siste 24 timer har vi oppnådd 18,017,729 poeng. Må bare gratulere alle på temaet med en knall poeng sum. :w00t:

 

Sier dette pga i dag er nok siste dagen min med folding inntil midten av mars da jeg starter opp igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Velkommen i laget. :thumbup:

 

Det kommer litt an på hvilken versjon av f@h softwaren du har valgt å bruke. Er det V7 så skal både CPU og GPU(er) komme på nett automatisk, men du må sette alt til å kjøre på full gass for å få GPUen til å folde. Det er ihvertfall min erfaring. Hvis du bruker den gamle V6.34 (CPU_SMP2 Linux & Windows) evt. 6.41 (GPU3 Windows) så må du konfigurere dem hver for seg for å få dem på nett. Ellers så finner du konfigurasjon / installasjons-guider her: http://folding.stanford.edu/home/guide/configuration-guide/

 

GPU'en gikk automatisk på. :)

 

Jeg kommer ikke til å la det stå på 24/7, men når jeg ikke bruker den til spilling o.l.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ser at vi nærmer oss med stormskritt 7 milliarder poeng, noe vi skulle få i løpet av morgen dagen en gang med den døgn produksjonen vi har nå. Siste 24 timer har vi oppnådd 18,017,729 poeng. Må bare gratulere alle på temaet med en knall poeng sum. :w00t:

 

Sier dette pga i dag er nok siste dagen min med folding inntil midten av mars da jeg starter opp igjen.

 

Har dere noe sted å se på disse poengene?

Lenke til kommentar

knopflerbruce og andre interesserte!

Tear la for kort tid siden ut dette (se nedenfor) på: http://hardforum.com/showpost.php?p=1040558741&postcount=795 så nå kan det snart bli skikkelig fart på sakene. Man kan også merke seg mange gode tips med hensyn til innkjøp av chipper, samt de man bør unngå.

 

Sitat

"A bit of background on AMD chips:

All ES AMD G34 chips can be tuned/overclocked today.
OC of all production AMD G34 chips will be possible within a month's time (6100 series
can be overclocked today, OC of 6200/6300 will be possible the moment 6200/6300 OCNG
is released -- http://area51dev.blogspot.com/).

I'd say go for 6300 (either ES -- part numbers ending with G54 -- or production), if you can.

The downside of 6300 chips is they're more expensive to procure than Xeon E5 chips...

That, combined with lower performance/Watt, doesn't make AMD 6300 chips very
desirable (if you care about power usage). At the same time, 6300 series are the most
efficient Opterons one can get and you said you wanted a 4P G34, so... smile.gif

Wrt 6200 chips, you could get ES chips (avoid part numbers ending in *G43, ideally
get *G47 e.g. http://www.ebay.com/itm/271366567099, *G44/*G45 should be fine
in vast majority of configurations).
6200 retail are fundamentally fine, too but are usually more expensive than their ES
counterparts.
6200 when tuned, can be visibly more efficient than 6100 series, too.

6100 series, while not super efficient are easy to obtain so.. there you have it.


HTH!"

Sitat slutt

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

 

Ser at vi nærmer oss med stormskritt 7 milliarder poeng, noe vi skulle få i løpet av morgen dagen en gang med den døgn produksjonen vi har nå. Siste 24 timer har vi oppnådd 18,017,729 poeng. Må bare gratulere alle på temaet med en knall poeng sum. :w00t:

 

Sier dette pga i dag er nok siste dagen min med folding inntil midten av mars da jeg starter opp igjen.

 

Har dere noe sted å se på disse poengene?

 

Den beste statistikken ser du her: http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&t=37651&p=1

og her er oppdateringene som alle forholder seg til: http://fah-web2.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teampage&teamnum=37651

Også Kakao-stat er verdt å ta med, her: http://kakaostats.com/t.php?t=37651

Stanford oppdateres hver hele time, i praksis 10 minutter over. Extreme Overclocking hver tredje time, men første oppdatering på nytt foldingdøgn kl. 10.00, og siste oppdatering kl. 07.00, også her i praksis 10 - 12 minutter over tiden før ting kan leses i statistikken. Foldingdøgnet starter kl. 06.00 norsk tid, men arbeid som leveres før 5 - 6 minutter over kommer som regel med på forrige døgn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...