Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er fersk i dette gamet. Startet 1. januar å folde på min Haswell i5 4430 3Ghz med et Gigabyte GTX 670 OC. I skrivende stund leser jeg av 64670 PPD på GPU og 9997 PPD på CPU. Dette er ganske vanlige tall, selv om jeg har sett ca. 30% høyere avlesninger i korte perioder.

Etter ca. en ukes folding fikk jeg tak i et GTX 570, som jeg installerte i min gamle C2D E8400 3Ghz-maskin for å se hva den kunne prestere.

Her yter CPU'en fra 1800 til 2500 PPD.

GPU'en varierer veldig gjennom en WU. For 2 timer siden leste jeg av under 2000 PPD, mens i øyeblikket er den oppe i ca. 18000. På det beste har jeg sett 30000 PPD.

Jeg har prøvd reinstallering av f@h og byttet GPU-driver fram og tilbake mellom nyeste og den mye omtalte 327.xxx . Er det normalt med så store variasjoner, eller er det noe galt med systemet mitt.

 

Mvh. Ventus

 

PS. Det er stort sett 8900 WU'er som GPU'en har jobbet med i det siste.

 

OBS!!! Jeg ser nå ( 5 timer etter at jeg postet dette) at jeg skrev 6467 PPD i stedet for 64670, som er det riktige. Beklager for den forvirringen det måtte ha skapt for leserne.

Endret av ventus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F@h programvaren varierer måten GPU yter ut fra hvordan maskinen din belastes med andre oppgaver. Hvis du bruker maskinen til annet mens folding pågår vil PPD være under max, eller veldig lav hvis du belaster maskinen mye med andre oppgaver, som å spille foreks.. Hvis bare folding skjer vil du få max ytelse hele tiden.

Lenke til kommentar

Ventus: Går ut i fra att du har fått deg passkey? Ser ut for meg att du har passkey i følge denne: http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=651178

 

Alias: Sjekket på komplett hvor mye jeg hadde brukt, litt over 187000 siden 2006, men det er mere som jeg ikke tar meg bryet med å finne. Og det er cpu og gpu folding.

PS: Nå i juli har jeg foldet i 10år.

Endret av Kjetil Lura
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alias: Sjekket på komplett hvor mye jeg hadde brukt, litt over 187000 siden 2006, men det er mere som jeg ikke tar meg bryet med å finne. Og det er cpu og gpu folding.

PS: Nå i juli har jeg foldet i 10år.

Jepp, du er den som har holdt ut lengst her vil jeg tro, og det ser vi også veldig godt på antall WUer levert som bærer din signatur, så du har virkelig fortjent en premie. :w00t:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Tilbudet står fortsatt åpent, kan huse opp til 4 gpuer fra samme bruker.

Frakt begge veger er gratis og de er selfølgelig forsikret.

Man sparer 7-8-9K i året + slipper støyen, men da kun om man ikke har behov for varmen de genererer.

Det vil bli win 7 med V7 med logmein.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer til både Kjetil og laget vårt (inkl Kjetil selvsagt ;)) med ny månedsrekord! :D

 

Hei.

Jeg er fersk i dette gamet. Startet 1. januar å folde på min Haswell i5 4430 3Ghz med et Gigabyte GTX 670 OC. I skrivende stund leser jeg av 64670 PPD på GPU og 9997 PPD på CPU. Dette er ganske vanlige tall, selv om jeg har sett ca. 30% høyere avlesninger i korte perioder.

Etter ca. en ukes folding fikk jeg tak i et GTX 570, som jeg installerte i min gamle C2D E8400 3Ghz-maskin for å se hva den kunne prestere.

Her yter CPU'en fra 1800 til 2500 PPD.

GPU'en varierer veldig gjennom en WU. For 2 timer siden leste jeg av under 2000 PPD, mens i øyeblikket er den oppe i ca. 18000. På det beste har jeg sett 30000 PPD.

 

Det kan være variasjon mellom core17 (P8900) og core15 prosjekter, siden du skriver stort sett P8900? Det kan også være V7-klienten som ikke klarer å gi deg nøyaktige PPD-estimater, den kan hoppe veldig av og til.... Vil anbefale HFM til overvåking!

 

Du kan også prøve å pause CPU-foldingen for å se hva GPU gir deg i PPD. Hvis du bruker V7, gå inn i loggen og les av TPF manuelt før og etter, og bruk http://linuxforge.net/bonuscalc2.php til å beregne PPD :)

 

 

Ref. tidligere høyst uvitenskapelige tester, så har jeg funnet ut at på mitt system vil folding med SMP:3 og GPU føre til samme samlede PPD som SMP:2 og GPU. Men sistnevnte kombinasjon gir meg ca 4K PPD mer enn bare GPU!

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Har fortsatt ikke fått igang X280 kortet..

 

Har gjort og prøvd det meste nå, slettet med data/instillinger og reinstallert drivere og fah, fjernet OC på CPU og GPU, stoppet CPU folding. osv...

Pr nå så starter ikke c17 jobbene som kommer ned engang...

 

Driver nå å installerer ubuntu for å se om det er noe liv...

 

Kan GPU være defekt? Enkelte steder får jeg artifacts, trodde det var TeamViewer lav kvalitet men det er kanksje GPU?

 

post-238378-0-24976600-1391257426_thumb.png

Lenke til kommentar

 

Jeg er fersk i dette gamet. Startet 1. januar å folde på min Haswell i5 4430 3Ghz med et Gigabyte GTX 670 OC. I skrivende stund leser jeg av 64670 PPD på GPU og 9997 PPD på CPU. Dette er ganske vanlige tall, selv om jeg har sett ca. 30% høyere avlesninger i korte perioder.

Etter ca. en ukes folding fikk jeg tak i et GTX 570, som jeg installerte i min gamle C2D E8400 3Ghz-maskin for å se hva den kunne prestere.

Her yter CPU'en fra 1800 til 2500 PPD.

GPU'en varierer veldig gjennom en WU. For 2 timer siden leste jeg av under 2000 PPD, mens i øyeblikket er den oppe i ca. 18000. På det beste har jeg sett 30000 PPD.

 

Etter råd fra flere her, har jeg nå foldet over et døgn bare på GPU'ene og resultatet er lovende.

Nå har jeg ikke lenger noen dropp i indikert PPD. 570-kortet har vist over 29K og 670-kortet over 76K konstant. Fikk dermed "all time high" for siste døgns folding. Vurderer å prøve å koble på en og en CPU-kjerne etter hvert for å teste virkningen av det. Det har bare vært p8900 siste døgnet. Takk for all hjelp så langt.

Lenke til kommentar

For eventuelle interesserte sjeler laget eg en kjapp sammenligning over AMD kort og deres effektivitet/ytelse ved P8900. Har tatt utgangspunkt i at ytelse skalerer lineært med #Shader*MHz (som jeg har kalt RelPerf), og en reduskjonsfaktor på 1.03 for å redusere skaleringen noe. Jeg vet ikke om disse tallene er helt gode, men alt er basert på mine tall for 260X-kortet mitt, dog med OC.... Også litt usikker på pris for 280 og 290 kortene (NB: 280 er ikke utgitt enda, men tallene er basert på rykter/antagelser (altså tall som er oppgitt på Wikipedia), og i mitt eksempel er pris satt midt i mellom 270X og 280X), men ellers er prisene basert på Dustin sine for OC/TOP kort og med DCII-kjøleren (regner med foldere kjøper overklokkede og med custom kjøler uansett ;) ), og TDP W er hentet fra Wikipedia.

 

post-57713-0-43421600-1391380430_thumb.jpg

 

Hvis noen har lyst å forbedre noen av tallene, så skrik ut! :) Tror skaleringsformelen min er noenlunde fornuftig da 290X ser ut til å ha ganske riktig PPD selv om denne er utledet helt fra 260X?

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...