Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fant også ut at jeg har fah og folding-mappe i home så av og til skriver jeg cd fah og andre ganger cd folding så da blir det forskjellige jobber / mer kluss.

Burde sette det opp likt på alle serverene.

Ser ut til å fungere nå, tpc-klokka turbo også så den fikk 100k ppd ekstra vs skjermdump

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant også ut at jeg har fah og folding-mappe i home så av og til skriver jeg cd fah og andre ganger cd folding så da blir det forskjellige jobber / mer kluss.

Burde sette det opp likt på alle serverene.

Ser ut til å fungere nå, tpc-klokka turbo også så den fikk 100k ppd ekstra vs skjermdump

Jepp, med så mange maskiner går det lett surr hvis man ikke kjører samme opplegg over alt. :green:

Lenke til kommentar

 

Alle mine servere ligger også en time bak i loggen (har alltid gjort det) i forhold til normaltiden.

F@H har vel alltid brukt UTC i loggene etter det jeg kan huske, og UTC er jo én time bak oss nå som vi har "normaltid" og to timer bak ved "sommertid".

 

Det har du helt rett i, om sommeren er det 2 timer forskjell på loggen og vår tid!

Lenke til kommentar

Jeg har innlåst plass med ac for folderigger som er i kabinetter ( ikke skrudd på en treplate med 40 ledninger hengende) så i stedet for å stenge folding i sommervarmen kan jo det være noe å tenke på.

Gratis er det også og mulighet for å slå av og på strøm via nettgrensesnitt + en lokal remote-tilgang man kan legge inn.

Lenke til kommentar

Haha ja, kan tunge kjølere demonteres så kan det postes gratis også.

Posten er litt slem med pakker, typisk helle containere opp ned og hive på samlebånd, men det finnes andre varianter som bud og bring og tollpost ol.

 

Har haugevis av kontakter så kostnadsfritt er det også.

 

Har iallefall strøm, nett og kjøling hele året :green:

Kan til og med hoste 3 gpuer som kan sendes fraktfritt samtidig som man beholder foldeiden sin :green:( v7 win7)

Endret av War
Lenke til kommentar

Fra bloggen hos PG i dag 29.01.2014 kl. 19.00.

 

"Today we are 171.167 computers strong."

 

Linken nedenfor viser at det faktisk er under 171000 nå. Siden 2. januar har antall computere som jobber mot PG falt fra 228.468 så det er ingen tvil om at PG har utvist særdeles slett ledelse og kommunisert svært dårlig med sine beste støttespillere som er donorene. Nesten 60.000 aktive computere borte på under en måned!

 

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=osstats2

 

Klipp fra 02.01.2014

post-53451-0-52143200-1391018546_thumb.jpg

 

Edit: Jeg velger dog likevel å fortsette som før, dette er tross alt til en god sak. :dremel:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

For å holde på dagens regnekraft selv måtte PG hatt 100.000.000$ første året for å så hatt 50.000.000$ 2,3,4 år for å så ut med 100.000.000$ 5 året igjen etter mine beregninger og da er ikke kjøling med.

 

I forhold til hva de faktisk får uten å måtte ha søkt støtte og få stipender er de veldig arrogante.

 

Kun i ren drift gir jeg de 2300kr pr mnd uten å regne med arbeidskraft/tid.

Kjenner ingen som gir slike donasjoner til røde kors eller redd barna og hadde vi det hadde vi fått invitasjon til styremøte OG juleballet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har tidligere vist til et innlegg -alias- hvor det er gjort rede for årsaken til variasjonen i antall maskiner og tankene fremover i forhold til å være i takt med utviklingen i sin helhet.

I innlegget du siterer bruker de ordet "heterogene" men det velger jeg å oversette til "å være i takt (tråd) med".

 

http://folding.stanford.edu/home/cpu-counts-flops-and-corporate-partnerships/

 

Ellers vises det til betydningen av PetaFLOPS som er meget bra totalt sett. Og dette må jeg si har større betydning enn antall maskiner. Si at enkelte skaffer seg et skjermkort med Cuda og kjører v7 FAH client. Da vil de tjene på å deaktivere CPU og bare kjøre GPU med tanke på PPD (ikke i alle tilfeller, men mange). Da blir det kanskje registrert som 1 aktiv klient istedenfor 2 slik de hadde tidligere selv om de produserer mer poeng.

Vet ikke om dette gjør utslag på antall maskiner? I tilfelle kan dette være en annen årsak til nedgangen?

 

Her er ihvertfall beviset på at FAH kjører med over 16 PetaFLOPS og det er solid. Merk NVIDIA sitt bidrag ;)

 

F9MC3BO.jpg

 

Kan legge med denne for ordens skyld: http://folding.stanford.edu/home/faq/faq-flops

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Interessant uansett hvilken synsvinkel man ser det fra, men mitt poeng er at PG mister donorer. Hvilken gruppe donorer som forlater PG er verre å finne ut av. Det ser ikke ut til å være noen nedgang blant BA-foldere spesielt. Faktisk så har de største bidragsyterne blant disse øket innsatsen den siste tiden. Jeg ser på forklaringen til VJP her http://folding.stanford.edu/home/cpu-counts-flops-and-corporate-partnerships/ mer som en bortforklaring enn noe annet. En nedgang på 60.000 er en betydelig størrelse og som jeg ikke tror kan forklares der. Bedrifter som støtter PG består som regel av storer serverparker som opptrer over ganske korte tidsrammer, alt fra noen dager til uker, sjelden over noe lengre tid. Også over på hardforum oppfattes VJPs forklaring mest som tåkeprat for å dempe oppstandelsen blant massene.

 

På foldingforumet stengte de Change in BA requirements i går, noe som ikke ble godt mottatt.

 

Det er greit at PG selvsagt bestemmer sin egen framtid med hensyn til forskningen, men derfra og til å legge ned den delen som har de mest dedikerte donorene som virkelig har "investert" i denne forskningen med sin tid, og ikke minst pengene de har lagt ned. Jeg kan ikke skjønne annet enn at PG ville gjort klokt i å tatt vare på denne gruppen videre i prosjektet, men arrogansen deres er så stor at de ikke ser problemstillingen før det er for sent.

 

Jeg har opplevd dette tidligere da forrige generasjon BA med tilhørende maskinvare ble skrotet nesten over natta, og jeg var nok rimelig korka som ikke avsluttet mitt bidrag den gangen. Vi snakker omkring 250.000 i investering og drift fra min side de siste 2 årene, og da regner jeg ikke tiden jeg har brukt. Men jeg valgte det selv så det er ikke noe å bruke mer energi på i dag.

 

Jeg folder for PG fram til BA tas ned, så tar jeg det derfra, mulig det denne gangen heller blir ny bil i stedet for overgang til en ny generasjon BA som dagens maskinvare ikke egner seg for.

 

Edit: Men vårt lag hardware.no holder ut og øker faktisk antall brukere (les donorer) og dermed også produksjonen, og det synes jeg er helt topp!

 

Edit2. Rettet setningsfeil!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Spørsmål : 280x kortet har startet med å ikke ville levere fra seg core 17 jobber...

Har fungert urørt i en uke, men siste dagene nå så har den ikke klart å sende de fra seg...

2sec gjenstår, ingen load på gpu, 12 timer uten endring... 3 jobber nå som har gjort dette.

 

Har redusert overklokk, frigjort mange kjerner på cpu, restartet pcn, men henger seg til hver levering.

 

Noen forslag? Reinst. av klienten?

 

8900 (712, 0, 172)

Lenke til kommentar

Jeg må nok si meg enig med -alias- her, jeg kjøpte 2 x Nvidia GTX Titan kort mye pga av foldingen. I tillegg ble en i7-4960X kjøpt av samme grunn. For min del snakker vi om lusne 22.000 kr i innkjøp, ingenting sammen lignet med hva -alias- har brukt. Joda, jeg spiller også, men Titan kortene ble kjøpt pga av F@H poeng også.

 

Hvis man studerer den tabellen til aktive CPU'er, så vil man se at ca 60.000 CPU'er har forsvunnet. Det som gjør at TFLOPS er samme eller litt høyere er en liten økning av Nvidia GPU, ca. 1.000 stk, og for meg er IKKE GPU det samme som CPU. De regner GPU som CPU, er ikke enig der, men det er min mening da.

 

Jeg skjønner godt de som driver med BA stikker av og begynner med andre ting, skal jeg være helt ærlig så hadde nok jeg gjort det samme. Så langt vil jeg starte opp foldingen igjen når jeg kommer hjem i mars, dog er jeg ikke helt sikker (som jeg har sagt tidligere) på at jeg vil fortsette med å folde når BA tar slutt. Jeg liker rett og slett ikke den måten PG gjør saker og ting. Og skal jeg være helt ærlig, så skjønner jeg ikke hvorfor de skal kutte ut BA.

Lenke til kommentar

Jeg velger den tid den sorg, eneste tankeboksen blir jo evt hva man skal gjøre nå.

Frister ikke å svi av 100K på servere imorra om det blir minecraftservere til jul.

 

Skulle de satse på små jobber kommer vel gpu best ut av det uansett regner jeg med.

Blir isåfall tilbake til 4-5kort pr pc atlas-style

Lenke til kommentar

Spørsmål : 280x kortet har startet med å ikke ville levere fra seg core 17 jobber...

Har fungert urørt i en uke, men siste dagene nå så har den ikke klart å sende de fra seg...

2sec gjenstår, ingen load på gpu, 12 timer uten endring... 3 jobber nå som har gjort dette.

 

Har redusert overklokk, frigjort mange kjerner på cpu, restartet pcn, men henger seg til hver levering.

 

Noen forslag? Reinst. av klienten?

 

8900 (712, 0, 172)

Reinstallering av klienten høres fornuftig ut som et andre-valg, men det kan også være noe grums i driveren til kortet så jeg ville sjekket (les byttet driver) dette først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...