Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er 8101 den mest vanlige jobben? fire av mine seks bigadv jobber har vært 8101.

P8101 kommer og går, og i perioder kan den være veldig plagsom. I øyeblikket har jeg 2 gående, av / på totalt seks rigger så det stemmer jo godt med det War også erfarer. I snitt vil jeg tro at hver fjerde som kommer er en P8101. Du er nok bare inne i en dårlig stim. :green:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det eneste er å sjekke at NUMA er enablet, men det skal den være default. Jeg fikk også lav PPD på den første WUen med den siste Intel riggen, men deretter har det vært ganske optimalt nært toppen av hva man kan forvente. Fikk du forresten minnet i dag?

 

Min erfaring med ramdisk er at det går litt +/- men alt i alt så tror jeg det er en gevinst siden ting går så lynende fort med hensyn til lesing / skriving som f@h gjør mye, spesielt ved opplasting / nedlasting av WUer. I tillegg tas det automatisk backup slik at jeg aldri lenger mister noe ved restart av f@h.

Lenke til kommentar

Jeg får også lov til å bruke sipsbordet, men ikke før jeg har beskyttet det med ørten tepper av anti-statisk type.

 

Må vel til pers når jeg kommer hjem om ca 2 uker, må bytte CPU i min PC og deretter montere vannkjøling til madamen.

Du bytter cpu, jeg kommer nok til å skrue av 2x3770k @4200MhZ når jeg får 2x

EVGA GeForce® GTX 780Ti 3GB GDDR5 Superclocked
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Dette blir spennende om du klarer så mye, jeg ser at en bruker på hardforum klarer 692K PPF med P8104 på 2P 2697v2, så din antakelse er muligens noe optimistisk, men det er jo mulig at han ikke har klart å tune ting 100% ennå.

 

Link: http://hardforum.com/showpost.php?p=1040214452&postcount=10

Er evig optimist, og har Supermicro kort som støtter litt klokking, samt ES prosessorer.

Er fornøyd med alt over 700'

Endret av avo
Lenke til kommentar

Alt ok XX04 TPF 05:12 , får ikke sjekka PPD pga finner ikke maskinen i nettverket...

finner andre vegen.

er vel på forskjellige subnett eller noe.

Fungert utmerket med de 3 andre serverene.

 

 

Watt 650 for denne L-utgaven.

 

Kalkulatoren sier 968.000 PPD noe jeg mener er litt for høyt med denne L-utgaven som er klokket ned for å spare strøm.

Kjøpte disse ved et uhell, glemte å lese at det var low power.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine bruker mellom 665 og 680W, avhengig av type WU, hvor 8101 er værst. Så bare 15W forskjell for 8104 som jeg synes er lite. Forskjellen burde vært omkring 50 - 60W i favør av L-utgaven, men mulig du har en del flere vifter i kabinettet som forklarer noe. Men yter den så bra som 5:12 på 8104 blir jo PPD/Watt likt likevel og da er det jo greit nok. Gratulerer med ny rigg rett i folding uten trøbbel. :thumbup:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Virker som om jeg har kjørt uten turbo hele tiden (hvis man kan stole på lscpu). Får ikke enabla den. Har

satt:

-Power Technology: custom

-EIST: enabled

-C1E Support: enabled

-CPU report C3, C6, og C7: disabled

-Package C-State limit: No limit
-Factory Long Duration Power Limit: 150W
Har også prøvd med factory default og med power technology: diabled. Har også sørga for at NUMA er på. Er det noen som har noe forslag til hva jeg bør prøve å gjøre?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...