Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imponerende pent oppsett, men hvordan får du unna varmen fra så mye Watt på ett sted?

Takk, det er faktisk et prøveoppsett, racket står på pall og det er god avstand mellom serverene.

Rommet er 6 meter høyt og 10 meter bredt og 60 meter langt , det har knapt gått opp 0.1C på 3 mnd.

Jeg har kjøpt en slik en

http://www.komplett.no/apc-netbotz-rack-monitor-200/592651

med 2 slike i

http://www.komplett.no/apc-temperature-humidity-sensor/333770

For å holde øye med temp og fuktighet.

 

Fjernstyrings-av-på-strømutstyret kom idag, så klikker alt kan man på mobilen slå av og på strømmen fra hele verden og med scriptene jeg ikke har lagt inn enda vil de folde automatisk.

Lurer på om jeg skal legge inn ramdisk/ ny ubuntu på alle maskinene og ha relativt likt oppsett.

Nå er alt forskjellig som gjør feilsøking tungt.

 

Teamviewer fungerer utmerket på ubuntu! Greit å kunne logge seg inn å se grensesnittet av og til.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo at du tar dette med bygging og drift noe mer seriøst enn jeg gjør, samt at du rimelig sikkert også har lagt ned mer kroner og mer tid enn jeg har gjort på f@h. Må bare få si at jeg nesten bøyer meg i støvet for det du har bygget opp nå, og jeg er seriøst imponert. Det skal noe til med hensyn til å være engasjert, for å gjøre noe slikt. Selv kaller jeg det rett og slett galskap satt i system, men med et positivt resultat. Mine servere ser noe mer amatørmessige ut enn dine, men de fungerer heldigvis likevel, enn så lenge. Vi burde faktisk forsøkt å få til en dyptgående artikkel i, enten TU eller Illustrert Vitenskap for å kanskje få satt søkelyset på selve strukturen i datakraften bak Folding@Home, og selvfølgelig også målet med galskapen. Spørsmålet er jo hvorfor bruker noen av oss flere hundre tusen på maskinvare og drift på ditto for å bidra til denne forskningen?

 

Ser at nyinnvesteringen din nå leverer så det holder, og jeg tipper at du vil nærme deg 3 millioner PPD rimelig snart.

Lenke til kommentar

Det ligger nok 70.000kr+ i rack-tingene jeg kunne spart i random kabinetter og vanlige psuer.
Valgte det slik for å lære. Kunne blitt like ryddig med 5 kabinetter lagt sidelengs oppå hverandre.
Fristende å fortsette med rack nå som jeg har skapet, men er vel billigere å ikke.

Oppå pallen er det 200.000kr idag ca.
Ser siste serveren får 9xx.xxx ppd på xx03 og xx04 den har fått så langt.

Lurer på hva neste rigg skal være, de nye cpuene til intel? Billigere en amd xx86 var

 

Har ikke klokket noen rigger enda, kun turbo på 1-2 av de.

Får bytte ut kjølere og klikke alle så de folder litt mer.

post-64596-0-86223200-1385085053_thumb.png

Endret av War
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Får gratulere oss selv med tidenes dagsleveranse? Om man ser bort i fra en nededag hvor 2 dager ble samlet opp.

Denne trenden vil gi like mange poeng som laget har totalt, pr år fremover.

 

Hvem er galingen med 11 mill på [H]? Må vel være et firma :dremel:

Endret av War
Lenke til kommentar

Da har min folding også kommet smått i gang for vintersesongen.
Kjører 1 GTX 560ti og 2 GTX 460.
Samlet PPD på rundt 50K

Har også 2 670-kort på soverommet som jeg fyrer opp hvis jeg trenger litt varme, på WU8900 gir de ca. 51K samlet, er ikke det litt lite? Sist jeg foldet beta ga de rundt 50K hver. Er det blitt endringer på x17 i det siste?

Endret av Snytefant
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, nye og friske WUs. Vært ca. lik ppd på de 3 siste prosjektene.
Kjører standard clock

Edit: Sånn i tilfelle, så prøver jeg å slette work-mappa og laster ned nye, men er 100% sikker på at den ikke folder gamle. Fikk ned 7810/7811 nå, så får se hva de gir

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Lider av samme syndromet på mine kort, 680 kortene produserer rundt 60k per på 7810 og 7811

 

Har ikke noe løsning på hvorfor dette har hendt, men mistenker det er siste driver oppdatering fra Nvidia som har lurt seg inn siden jeg har Geforce Experience satt på auto update.

Lenke til kommentar

Dere som sitter med V6 og big-rigger, ble dette riktig/godt nok forklart? Kanskje også legge inn et screenshot av en ferdig fil i hvert tilfelle, eller er dette selforklarende nok? -alias-: du hadde jo et screenshot, kan jeg legge det inn i førsteposten?

 

Ubuntu:

- Jeg bruker V6 klienten i Ubuntu og ønsker automatisk oppstart ved restart. Hvordan får jeg det til?

 

 

Legg inn følgende på linjen før "exit 0" i filen /etc/rc.local:

 

 

cd /home/BRUKER_NAVN/fah && sudo -u BRUKER_NAVN screen -d -m ./fah6
Bytt ut "BRUKER_NAVN" begge stedene med det brukernavnet du har installert fah under. Hvis du kjører langouste skal følgende stå først:

 

sudo -u BRUKER_NAVN langouste3 -l 8880 -D
Dette vil kjøre fah i bakgrunnen som en "screen" prosess ved oppstart. Hvis du senere vil bringe den fram for å se output eller avslutte den med Ctrl+C starter du et terminalvindu og skriver "screen -r".

 

 

 

Hva med TurionPowerControl, kan denne også starte automatisk?

 

 

Ja, i samme fil som over, legg inn følgende før du starter FAH:

 

sudo TurionPowerControl -psmax 1

 

 

Hvordan kan man logge alle restartene maskinen har?

 

 

Legg inn følgende tekst i filen /etc/rc.local:

 

echo "Restarted" $(date) >> /home/BRUKER_NAVN/restarted.log
Husk å bytt ut BRUKER_NAVN med ditt Ubutnu brukernavn!

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...