Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som kjører V7 kan vel svare på om man ved installasjonen kan velge om f@h skal starte automatisk etter boot?

Hvis du vil starte fah6 automatisk ved oppstart, legger du inn følgende på linjen før "exit 0" i filen /etc/rc.local:

cd /home/bruker/fah && sudo -u bruker screen -d -m ./fah6

 

Bytt ut "bruker" begge stedene med det brukernavnet du har installert fah under. Hvis du kjører langouste skal følgende stå først:

sudo -u bruker langouste3 -l 8880 -D

 

Dette vil kjøre fah i bakgrunnen som en "screen" prosess ved oppstart. Hvis du senere vil bringe den fram for å se output eller avslutte den med Ctrl+C starter du et terminalvindu og skriver "screen -r".

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Mener jeg har forsøkt den varianten tidligere uten å få det til, men forsøker igjen.

 

cd /home/vidar/fah && sudo -u vidar screen -d -m ./fah6

 

Det skjer ingen ting og jeg kjører derfor linjen i en åpen terminal , og får denne feilmeldingen.

 

bash: cd /home/vidar/fah: Ingen slik fil eller filkatalog

 

For meg ser det jo rett ut, men tydeligvis ikke likevel, så hva gjør jeg feil her? :green:

 

Edit:

Ved å legge inn en space mellom

 

cd /home/vidar/fah && sudo -u vidar screen -d -m ./fah6

 

starter klienten men ikke kraken, og heller ikke dlb.

 

Edit:

 

Etter kort tid kom flg. feilmelding:

post-53451-0-19358900-1384775238_thumb.jpg

 

Her vil f@h at jeg starter kilenten helt på nytt, men det vil jeg ikke så jeg starter den mauelt igjen i en ny terminal, og da fungerer det 100% igjen.

 

Jeg ser ikke helt hva som er feil, og som gjør at ikke kraken og dlb starter sammen med f@h. Jeg får teste det ut på en annen maskin som jeg normalt ikke folder med.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

screen med -d -m opsjon er ment brukt for systemoppstart og ikke i et eget terminalvindu. Har du prøvd å legge det inn i /etc/rc.local, reboote og se hva som skjer?

 

Det er viktig at det står foran "exit 0" linjen. Det skal virke. Jeg har gjort det på alle mine rigger og det fungerer fint.

Lenke til kommentar

Mener jeg har forsøkt den varianten tidligere uten å få det til, men forsøker igjen.

 

cd /home/vidar/fah && sudo -u vidar screen -d -m ./fah6

 

Det skjer ingen ting og jeg kjører derfor linjen i en åpen terminal , og får denne feilmeldingen.

 

bash: cd /home/vidar/fah: Ingen slik fil eller filkatalog

Hva skjer om du skriver ls /home/vidar/fah/fah6

Kan du ha brukt store bokstaver noen steder? Linux skiller på dette i motsetning til Windows.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

På akkurat denne maskinen hadde jeg ikke tatt med init: -smp 64 -bigbeta -verbosity 9

Da jeg la til denne så starter klienten normalt og sykler i bakgrunnen med kraken aktiv, ser jeg ved å kjøre "top" i terminal

 

Og i og med at den nå kjører med 637X% (litt lavere enn normalt som er 639X) så forstår jeg at også dlb er aktiv.

 

Så takker nilsch, da fungerer det som det skal!

 

Edit:

Og P8103 har aldri hatt så bra TPF før, over en million lar seg høre hvis den holder seg slik, se nr. 2 nedenfra.

post-53451-0-88674500-1384779085_thumb.jpg

 

Edit2:

Det gjorde den ikke, etter ny % var vi tilbake til det normale slik at den ene TPF på 6:41 skyldes nok bare at den hadde et lite forsprang etter å ta fortsatt fra 15%.

Men det fungerer nå med denne serveren (som ikke folder fra ramdisk). Med den første jeg testet det med mener jeg at det ikke fungerer, men skal kjøre en ny reboot nå og se om det fungerer.

 

Edit3:

Det fungerte nå, da er det bare helt kanon og jeg kan legge dette inn også på de 2 på hytta i kveld en gang hvis jeg tar turen dit i dag.

 

War!

Da har vi oppskriften som blir flg. enkle endring i rc.local som ligger i etc folderen, ny linje over "exit 0" slik:

post-53451-0-88152000-1384780921_thumb.jpg

 

Stor takk til nilsch som kommer med disse eminente løsningene. :thumbup:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Du kan jo velge i bios om du vil ha full fart eller balansert, hvor sistnevnte regulerer viftehastigheten etter behov.

Jo, men skulle gjerne hatt en hvor pumpa mi kan gå på ca 60% hele tiden. Nå starter og stopper den hele tiden, altså ligger på minimum frem til prosessoren er ca 70 grader, kjører så 100% i noen sekunder, for så å stoppe igjen. Den bråker endel på 100% :(

Lenke til kommentar

Jeg må reise til serverene, hente nøkkel i åpningstiden

Boote

Åpne teminal

sudo TurionPowerControl -psmax 1
Passord xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
cd fah
./fah6 

Så neste maskin, så neste maskin, så neste maskin.

 

Skulle kunne gjøre alt dette remote, har en windows7server stående i samme lanet samt en online PDU så håper å kunne få til noe smart.

Endret av War
Lenke til kommentar

En annen liten ting jeg har lagt inn i /etc/rc.local er denne linjen:

 

echo "Restarted" $(date) >> /home/brukernavn/restarted.log

 

Da har jeg en rask måte å se når og hvor ofte maskinen har rebootet. Det kan være nyttig for å sjekke om maskinen er ustabil pga overklokkinger, etc. Det er andre måter å se det på, men synes dette gjør det enklere.

 

Filen restarted.log vil ha en linje for hver omstart som ser slik ut:

 

Restarted Mon Nov 18 17:42:57 CET 2013

Lenke til kommentar

Jeg må reise til serverene, hente nøkkel i åpningstiden

Boote

Åpne teminal

sudo TurionPowerControl -psmax 1
Passord xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
cd fah
./fah6 

Så neste maskin, så neste maskin, så neste maskin.

 

Skulle kunne gjøre alt dette remote, har en windows7server stående i samme lanet samt en online PDU så håper å kunne få til noe smart.

Du kan legge sudo TurionPowerControl -psmax 1 rett inn i rc.local også, før oppstart av fah.

Lenke til kommentar

Sett på en motstandskabel på pumpa? / fidtekontroller? Følger med flere slike på noctuakjølerene jeg har hatt.

Har 100vis av de, om det er 4pin på pumpa.

 

Har viftekontrollere om du trenger også.

http://www.komplett.no/nzxt-sentry-mesh-fan-control-525-bay/649597

Problemet er at pumpa ikke lar seg kontrolere av viftekontroll eller med motstander. Den er på 24W og tar strøm direkte fra de vanlige firepunkts strømmutgangene. Det er med andre ord 2 srømminganger, og så vidt jeg veit, er den vanlige firepinsen bare til å styre pumpa med. Default kjører den på 100%. Det gjelder også når man kobler den til viftekontroll eller motstander.

http://www.frozencpu.com/products/16737/ex-pmp-203/Swiftech_MCP655_Variable_Speed_12v_Water_Pump_w_G14_Thread_Ports_Perfectly_Tapped.html?tl=c107s153b33#blank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...