Gå til innhold

Anbefalte innlegg

JadaNei

Sliter også med 8101 så jeg tror ikke det har noe med hvilken versjon av f@h man kjører. På V7 trenger du ikke å tenke på the Kraken siden denne versjonen av f@h har de samme egenskapene, som er å holde load på 100% på alle kjerner hele tiden, innebygget. Hvis du åpner en terminal og skriver top vil du se om load er 100% på kjernene ved hvor nær tallet for CPUload ligger 6400% (64 x 100).

 

 

Ser ut til at jeg ligger med ca 6360% load i snitt. Får man mer med The Krakken?

Ligger hytta ved sjøen, det ser ut for meg som om den er på fjellet, i alle fall på bildet over,(av datarommet). Kult og interesant å se moder natur i Action :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hytta ligger ca. 100 meter fra sjøen, og det du ser i vinduet er terrenget på andre siden av fjorden som strekker seg opp mot fjellet.

 

6360% betyr at maskinen folder tilnærmet 100% på alle kjerner. Med versjon 6.34 og The Kraken ligger mine E5-servere mellom 6380 og 6395% normalt., men kan også være nede i det du leste av. Jeg vil derfor tro at V7 hos deg fungerer optimalt slik den skal, og du kan jo sammenligne din rigg med andre etter denne listen som viser en rekke forskjellige type CPUer.: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aspl6-RkaxtFdHdTdUdmUjhWalpXWVZ2S2xvejBDcHc#gid=0

 

Edit:

Den ene av mine E5 servere:

post-53451-0-10090100-1385321138_thumb.png

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

6360% er snittet over ca 1 minutt. Med system monitor kan man se dropet i % ved hvise intervaller (føler dette bildet er ganske representativt for aktiviteten på min server). Droppet kan også skyldes at dette programmet er grafisk og dermed krever mer system ressurser, men jeg vet ikke.

 

Glemmer jo at tregrensa er lav i Tromsø traktene :) Ser ut som om du har et fint krypinn der i alle fall.

post-274707-0-63444700-1385329956_thumb.png

Endret av JadaNei
Lenke til kommentar

Helt kanon! Og enda har jeg hatt 2 servere nede siden lørdag som utgjør mellom 500 - 750KB PPD avhengig av type WU. Holder vi dette trøkket ut over vinteren blir det tidlig vår i 2014. :green:

 

Jeg har 5GHz trådløst nett fra en lokal leverandør på hytta, og i stormen i helga gikk dette nettet ned og er ennå ikke oppe og går igjen. I tillegg var det en rekke strømbrudd gjennom helga, men så var det rett og slett et uvanlig stygt vær også da.

 

Nedenfor vises forskjellen på 16 X 1GB 1333MHz og 16 X 4GB 1333MHz Samsung minne i øyeblikket, se de 2 nederste, hvor jeg også legger ut Log Queue for begge. Forskjellen målt i MegaFlops er større enn jeg trodder, 0,7 som leses direkte av i nevnte Log Queue. Over tid vil jeg tro forskjellen er nærmere 0 siden det varierer ganske mye fra WU til WU inne samme prosjekt. Den gamle riggen (med 16 X 64GB) har vært helt nede i 4:56 på det beste.

post-53451-0-48253100-1385396684_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tror Kjetil sikter til B'en som har sneket seg inn der, kilobyte PPD gir ikke mye mening, men vi skjønner at du mener tusen PPD ;)

 

Ellers må eg bare få si at min 798. WU ga meg 798 poeng, og eg har endelig fått meg egen leilighet som forhåpentligvis snart skal bli varmet opp med folding! Det såg nemlig litt mørkt ut budsjettmessig etter å ha brukt opp alle pengene for å dekke egenkapitalbehovet, og så må eg nesten ha litt møbler og :huh: Og jaggu meg skal eg ikkje betale ned på lån i tillegg! :confused:

Lenke til kommentar

100mill desember 2011

210mill desember 2012

Over 400 mill desember 2013

Økningen etter 2011 er etter de nerfet systemene så vi fikk færre PPD og øket kravene til bigadv. Så egentlig er hardwareandelen og bidragene økt mer en det ser ut som!

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

100mill desember 2011

210mill desember 2012

Over 400 mill desember 2013

Økningen etter 2011 er etter de nerfet systemene så vi fikk færre PPD og øket kravene til bigadv. Så egentlig er hardwareandelen og bidragene økt mer en det ser ut som!

Tror faktisk vi kan klare over 460 millioner denne måneden, og da er 500 millioner for desember innen rekkevidde. Dvs. hvis vi klarer et gjennomsnitt på 16,25 mill PPD så er vi der, og slik det ser ut nå så skal det gå med god margin.

 

Edit:

Vi produserer i øyeblikket mer enn www.overclockers.com som innehar fjerde-plassen, og er nesten på nivå med Overclock.net på tredje.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvor mange cpuer var det i den riggen du hadde fått tak i? Skal bli spennende å se hva den klarer i PPD. Håper du klarer å trenere tilbakeleveringen noen dager...

Er bare 2, men det burde gi en del det også.

Har den inne frem til ca 10. desember, og tror den skal få folde litt før den ryker over til Mexico for å ta opp en ny runde Paradajs hotell...

Lenke til kommentar

Er bare 2, men det burde gi en del det også.

Har den inne frem til ca 10. desember, og tror den skal få folde litt før den ryker over til Mexico for å ta opp en ny runde Paradajs hotell...

Ser ut til å starte med litt under 600k PPD, ikke ille på en clean stock maskin.

skal se om jeg rekker å skremme opp litt mer klokke, få av NUMA, og litt annet for å få opp farta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...