Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette skal såvidt jeg vet ikke være mulig! Stanford har ihvertfall benektet at dette kan skje, at samme prosjekt folder samtidig på 2 maskiner, men her er beviset på at det faktisk skjer, og det er ikke første gangen hos meg.

post-53451-0-30131400-1385980245_thumb.jpg

Edit: Og jeg er faktisk usikker på om jeg får poeng for bare ett eller begge.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange watt tror du at det er behov for i den boden? Hvis du folder med GPU trenger du ikke rare maskinvaren. En 2 kjerne CPU av eldre modell holder i massevis for meg. Og minne tror jeg heller ikke er noe problem om du har 2 gig eller liknende. Jeg folder med 2x7970 i kjelleren her, og de gir 490 watt for hele systemet.

Takk for svar. Liten bod så 500 Watt burde holde.

 

Ser jeg kan få tak i 2x7970 for ca 4500,- Hvordan yter disse ppd i forhold til alternativer til ca samme pris? Har Nvidia noe bra? Regner med at for å få mer poeng for CPU folding må jeg opp noen prisklasser?

 

Skal sjekke finn og bruktmarkedet, kanskje jeg kan får tak i noe prisgunstig der...

Lenke til kommentar

Takk for svar. Liten bod så 500 Watt burde holde.

 

Ser jeg kan få tak i 2x7970 for ca 4500,- Hvordan yter disse ppd i forhold til alternativer til ca samme pris? Har Nvidia noe bra? Regner med at for å få mer poeng for CPU folding må jeg opp noen prisklasser?

 

Skal sjekke finn og bruktmarkedet, kanskje jeg kan får tak i noe prisgunstig der...

Hvis du betaler 4500,- for to 7970 kort betaler du over dobbelte av hva den reele verdien er.

Kjøper du kortene brukt ville jeg ikke betale mer en 1000-1250 per kort, nytt ville jeg ikke kjøpt, gå da heller for et 280x \ 290 - begge disse produserer god varme på kalde dager ;p

Lenke til kommentar

Gpu på windows v7 er nok vegen å gå.

Cpurigg som rekker bigadv må vel være minst 2 cpuer.

 

Min 690 yter 150.000

 

Min 590 yter 50.000

 

Utrolig gode tall! Jeg har får opp mot 80K med mitt 760 kort på snille prosjekter med litt overklokking på kortet.

 

Har forøvrig gående en dialog ang. drivere med Nvidia (support), og overaskende nok så fikk jeg akkurat som svar at de var klar over at nyeste drivere ikke var optimale for Folding@Home. Veldig kult at de bryr seg!

 

Jeg får fortsatt best effekt med de gamle 327.23 driverene, med unntak av 331.58 som hadde veldig bra performance men låste maskinen etter x timer folding.

 

Mvh

PA

Lenke til kommentar

Ja, litt enig med forrige innlegg. 4500,- penger hørtes litt mye ut når du får nye R9-280x som er tilnærmet de samme kortene (rebrand) billigere enn de utgåtte kortene. Uansett så gir kortene mine meg i snitt ca 180K PPD. Folder under navnet SLun.

 

Har en eksperimentell FM2-sak som kun folder med 2x R9 280x til sammen 180-200K ppd i øyeblikket, må si det er mest for pengene, med mindre du finner brukt halv pris eller noe sånt.

På den annen side, du ønsker varme+strøm og støy er uviktig, da er det det 290 med 100% vifteprofil som frister meg :)

Lenke til kommentar

 

Har en eksperimentell FM2-sak som kun folder med 2x R9 280x til sammen 180-200K ppd i øyeblikket, må si det er mest for pengene, med mindre du finner brukt halv pris eller noe sånt.

På den annen side, du ønsker varme+strøm og støy er uviktig, da er det det 290 med 100% vifteprofil som frister meg :)

Synes 280x ser veldig spennende ut ja!

 

Siden det er en bod er støy sånn sett uviktig, men vet ikke om 290 er verdt de ekstra kronene?

Anandtech sin test viser veldig liten forskjell i ytelse på FAHBench mellom 290 og 280x. Jeg vet ikke hva forskjellen i ppd blir, men hvis forskjellen ikke er særlig stor kan det være greit å slippe å forklare hva det er som bråker i boden... :)

Lenke til kommentar

Det hadde vært kjekt hvis det var slik ja!

 

Men i dag sånn ca. kl. 13:30 "frøs" begge E5-4650 serverne til omtrent samtidig og jeg måtte kutte strømmen for så å slå dem på igjen og da bootet en av dem. Den andre måtte jeg gjøre helt strømløs, demontere minnebrikkene, og montere dem igjen før den fungerte igjen. Forstå det den som kan, men for meg ser det ut som de hadde fått seg en på trynet fra da strømmen blinket flere ganger. Det som er merkelig er at dette kommer 16 timer senere!

 

De øvrige 2 maskinene på samme strømnett (G34 begge) folder som vanlig, uten slike problemer.

Lenke til kommentar

Det er helt korrekt observert, og vi satser på å klare 1/2 milliard poeng i desember samlet for laget! Ser at russerne som var 6 år borte for 3 - 4 måneder siden nå nærmer seg året innen kort tid, så vi har virkelig fått fyr på lampa de siste ukene. Slik det ser ut nå ligger vi an til å nå en fjerdeplass på verdensrankingen i løpet av 9 år, men det kan vi klare bedre, hvis vi fyrer på litt til. Klarer vi et snitt på 25 millioner PPD (vi har ca. 19 i dag) så klarer vi dette innen ett par år. Dere som kommer til nå og fortløpende, verv en eller to fra familie og venner, evt. arbeidskamerater, så rekker vi dette innen no time!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...