Gå til innhold

Ny verdensrekord i 3dmark03 av nVidia!


TDK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser jeg feil? 

Gratulerer Merlin, du sa noe bra om Nvidia, keep up the good work

Ja du ser riktig. Jeg er ikke ATI fanboy bare så det er sagt, og synes at det er hyggelig med Nvidias (Shimanos) nye rekord. Jeg er ikke ATI fanboy selv om jeg har ATI avatar, det er fordi jeg har ATI fra før. Liker rett og slett det som er best på markedet. Hvem vet?, det kan like godt bli GF6800 Ultra eller X800XT kommer helt ann på hva som er best.

 

ATI :love:

Nvidia :love:

Lenke til kommentar
Nice.., bør ikke han kunne slå rekorden til THG da?? de har 5200mhz elns, right?

De brukte flytende nitrogen som holder seg på -190 til -198 grader.

Umulig å få det så kaldt med cascade, så jeg tror nok han må gå de litt mer

ekstreme veier for å klare det.

 

Edit: MÅTTE bare poste dette bildet her:

 

casartpic133.JPG

 

Så mye rart bare for å kjøle to stk 3x3cm brikker...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Ser jeg feil? 

Gratulerer Merlin, du sa noe bra om Nvidia, keep up the good work

Ja du ser riktig. Jeg er ikke ATI fanboy bare så det er sagt, og synes at det er hyggelig med Nvidias (Shimanos) nye rekord. Jeg er ikke ATI fanboy selv om jeg har ATI avatar, det er fordi jeg har ATI fra før. Liker rett og slett det som er best på markedet. Hvem vet?, det kan like godt bli GF6800 Ultra eller X800XT kommer helt ann på hva som er best.

 

ATI :love:

Nvidia :love:

*host* *kremt* :lol::evil:

Lenke til kommentar
Ser jeg feil? 

Gratulerer Merlin, du sa noe bra om Nvidia, keep up the good work

Ja du ser riktig. Jeg er ikke ATI fanboy bare så det er sagt, og synes at det er hyggelig med Nvidias (Shimanos) nye rekord. Jeg er ikke ATI fanboy selv om jeg har ATI avatar, det er fordi jeg har ATI fra før. Liker rett og slett det som er best på markedet. Hvem vet?, det kan like godt bli GF6800 Ultra eller X800XT kommer helt ann på hva som er best.

 

ATI :love:

Nvidia :love:

*host* *kremt* :lol::evil:

Og hva mente du med det?

Lenke til kommentar

For min del så virker det som at både nvidia og ati sine korter yter mer enn jeg hadde forventet og ikke minst trenger!

 

Foreløpig så virker x800pro som et godt valg, men kommer til å følge med på prisene til 6800 også. Er litt mer i tvil der angående forskjellen på vanlig, GT og Ultra.....

Lenke til kommentar
Vet nå ikke helt om det går an å stole på resultatene fra 3dmark03. Se for eksempel på denne : Radeon 9000 med nesten 9000 3dmark. Se spesielt på frameraten i trolls lair.

Ehh........sikkert ikke så merkelig.....han kjører jo FSB på over 34GHz! :p

 

Etter mine beregninger så kjører han da med en multiplier på 0,06 :laugh:

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Jeg gjør også som en sa tidligere her, scroller lett forbi 3DMark03 i tester.

Mulig 3dMark"04"(?) retter opp litt av dette bråket.. :( Forhåpentligvis er neste 3DMark mer DX9 basert... Skulle ønske den KUN var basert på DX9 liskom... ikke noe DX8/7. Det er å bremse... :roll:

 

3DMark03 er bare tull hvis man skal sammenligne ATI/nVidia/XGI, osv... Hvertfall nå som drivere kan være fulle med juks, og FM ikke gidder å godkjenne nvidia's drivere? Virker som om de er fryktelig sure/bittre for fjoråret... det er vel nvidia og.

Men "hovedgrunnen" til at nVidia juksa med driverne var nok at FX arkitekturen ble mislykket i forhold til DX9... Slik er det jo ikke denne gangen :) Nå har hvertfall både ATi og Nvidia "samme opplegg" når det gjelder pipelines(16x1)...sånn, "generelt"..eh.. :)

 

Men det er jo kult å få en så høy score! :D SYKE systemer folkene har da! *ler* 3DMark03 duger vel til å sammenligne ytelse innad i de forskjellige selskapene, f.eks. forskjellen mellom "standard" 6800U og Gainward 6800U "GS" med høyere klokkefrekvenser, ogx800pro mot x800XT, og evt XT PE.

Lenke til kommentar
,05/06/2004 : 17:22]Mulig 3dMark"04"(?) retter opp litt av dette bråket..  :(  Forhåpentligvis er neste 3DMark mer DX9 basert... Skulle ønske den KUN var basert på DX9 liskom... ikke noe DX8/7. Det er å bremse... :roll:

3DMark skal simulere grafikk til dagens og spill som kommer i nær fremtid, så med tanke hvor lite utbredt DX9 forsatt er så vil nok ikke neste versjon av 3DMark kun være DX9 basert.

 

3DMark03 er bare tull hvis man skal sammenligne ATI/nVidia/XGI, osv... Hvertfall nå som drivere kan være fulle med juks, og FM ikke gidder å godkjenne nvidia's drivere? Virker som om de er fryktelig sure/bittre for fjoråret... det er vel nvidia og.

Det er nok helt andre grunner til at så mange av driverene til nVidia ikke blir godkjent, men FW 60.72 er godkjent for GF6800.

Lenke til kommentar
Det er nok helt andre grunner til at så mange av driverene til nVidia ikke blir godkjent, men FW 60.72 er godkjent for GF6800.

Helt andre grunner? vi vet at FM har hatt et forhatt forhold til Nvidia etter juksingen og det gjør saken bare verre. FM har det vanskelig for å stole på nvidia etter det.

Lenke til kommentar

Nye offisielle drivere blir testet og godkjent av Futuremark HVIS dem oppfyller rettningslinjene dems. Jeg har lite tro på at Futuremark ikke godkjenner driverene til nVidia basert på hva dem føler om nVidia.

Det er i Futuremark interesse at flest drivere blir godkjent slik at reviewere vil bruke 3DMark03. Enkelte bruker 3DMark dessverre på tross at driveren ikke er godkjent, men det er også mange som velger å ikke bruke 3DMark03 fordi den nyeste driveren til nVidia ikke er godkjent.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...