Gå til innhold

Ny verdensrekord i 3dmark03 av nVidia!


TDK

Anbefalte innlegg

Tar skråsikkerhet og usaklighet personlig ja. Hvis jeg ikke har svart på noe annet er det fordi jeg har vært dritt lei og ikke giddet å svare, men det gjorde jeg altså nå... Big deal verden går videre (og forhåpentligvis tråden, skal ta dette på PM neste gang).

 

Har også forsvart nVidia før.

For all del. Kaller deg ikke fanboy. ;)

Uansett... Det kan bli spennende å se de som sitter med x800xt pe kort prøve å svare på denne scoren. Men slik jeg ser det, er dette kun en konkuranse som ikke sier noe om ytelsen på korta. Synes det sier mer om oc-kunnskapen til de som konkurer... (og hvor lite fritid de må ha) :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er mer en OC konkuranse enn ytelses konkuranse ja....

Ytelses konkuransen i 3dmark03 har vel XT PE vunnet med en latterlig liten margin?

 

I alle de testene jeg har lest vant XT PE med 50 poeng eller no lignende?

Ikke godt å si... Hopper alltid over 3dmark delen av testene. ;)

Lenke til kommentar

Siden det ble så mye snakk om driver optimaliseringer her så kanskje denne artikkelen kan klarne opp i ting (eller kanskje ikke :roll: )

 

http://www.tomshardware.com/graphic/20040603/index.html

 

Virker som om både Ati og Nvidia kjører med en god del optimaliseringer.

 

Skulle ønske det var mulig å teste grafikk kort på likt grunnlag, slik at testene gikk ann å sammenliknes. Slik det er nå så er det umulig å si hvilket kort som viser "riktig" hastighet i ett spill pga av div optimaliseringer.

 

Beklager at dette ble offtopic.

Lenke til kommentar
Siden det ble så mye snakk om driver optimaliseringer her så kanskje denne artikkelen kan klarne opp i ting (eller kanskje ikke :roll: )

 

http://www.tomshardware.com/graphic/20040603/index.html

 

Virker som om både Ati og Nvidia kjører med en god del optimaliseringer.

 

Skulle ønske det var mulig å teste grafikk kort på likt grunnlag, slik at testene gikk ann å sammenliknes. Slik det er nå så er det umulig å si hvilket kort som viser "riktig" hastighet i ett spill pga av div optimaliseringer.

 

Beklager at dette ble offtopic.

Det blir dessverre vanskelig ettersom det er ulik arkitektur og folk som lager kort og drivere. Men det alle prøver på er jo å få sin arkitektur til å kjøre en kode best mulig.

Lenke til kommentar

Først må jeg si at jeg er imponert over hvordan folk klarer å drive maskinene sine så til det ytterste. Den scoren var vanvittig... :wow:

 

Så...

 

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor dere krangler om hvem av ATI og Nvidia som lager de beste skjermkortet. Jeg tipper brorparten av dere ikke kunne skilt disse kortene i en blindtest uansett. Jeg tviler også på om mange av dere egentlig har prøvd et kort fra begge produsentene. Bli voksene og skjønn det faktum at det skiller så lite at det egentlig er hipp som happ hvem du velger.

 

Det eneste dette 'racet' mellom Nvidia og ATI gjør nå er å introdusere kort og ny teknologi på markedet som vi på langt nær trenger. Snart vil skjermkortene måtte vente på prosessor og andre ting. Trenger vi virkelig dette?!? Trenger vi virkelig kort som koster skjorta og du egentlig ikke får utnytta fullt ut?!?

 

Måtte bare få sagt dette, og jeg vet at mange av dere er strengt uenig, så jeg trenger ingen flaming... :)

Lenke til kommentar

Synes det er hyggelig at Nvidias nye drivere fungerer bra og at en ny rekord i 3DMark03 er satt. Blir spennende å se på ATI og IKKE MINST MACCI sitt svar. Tipper nok at Macci kommer til å dra en ekstremoverklokk på CPU og GPU nå.

 

Anyways, congrats to Shimano og Nvidias nye drivere ;)

Lenke til kommentar
Synes det er hyggelig at Nvidias nye drivere fungerer bra og at en ny rekord i 3DMark03 er satt. Blir spennende å se på ATI og IKKE MINST MACCI sitt svar. Tipper nok at Macci kommer til å dra en ekstremoverklokk på CPU og GPU nå.

 

Anyways, congrats to Shimano og Nvidias nye drivere ;)

Ser jeg feil? :scared:

Gratulerer Merlin, du sa noe bra om Nvidia, keep up the good work :thumbup:

Lenke til kommentar
Synes det er hyggelig at Nvidias nye drivere fungerer bra og at en ny rekord i 3DMark03 er satt. Blir spennende å se på ATI og IKKE MINST MACCI sitt svar. Tipper nok at Macci kommer til å dra en ekstremoverklokk på CPU og GPU nå.

 

Anyways, congrats to Shimano og Nvidias nye drivere ;)

Ser jeg feil? :scared:

Gratulerer Merlin, du sa noe bra om Nvidia, keep up the good work :thumbup:

Så du også ser feilen, hm dette er skummelt. :scared:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...