Gå til innhold

Download Win XP SP2 Build 2138 - Full


Anbefalte innlegg

xxxxx-64x-xxxxxxx-xxxxx

Er PID . Ikke selve keyen under installasjonen .

 

Installation identifier

The Installation identifier (ID) represents the user's software installation and is made up of a Product ID (PID) and a Hardware Identifier (HWID). The PID is generated from the product key that is used during installation. Typically, the PID is located on the CD case or on the Certificate of Authenticity (COA). A unique PID is created with every genuine Microsoft product. MPA uses this PID as the basis for making sure that the product installation that is being activated meets the terms of the EULA. The Hardware ID is generated from various general components of the computer. These components do not contain any personally identifiable information, and the Hardware ID is used only for activation.

 

 

PID ser du ved "Right Click" på "My Computer" "Properties" .

 

.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er alle så keen på SP2? SP1 ga dårligere ytelse, men dessverre må jeg bruke det siden MS ikke presterte å ha USB2.0 støtte ved launch av WinXP.. SP2 har vel sikkert stappa inn WMP9 også, og den er jo vanskeligere å bli kvitt en 10 gretne albanere i kirkeasyl..

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar
Hvorfor er alle så keen på SP2? SP1 ga dårligere ytelse, men dessverre må jeg bruke det siden MS ikke presterte å ha USB2.0 støtte ved launch av WinXP.. SP2 har vel sikkert stappa inn WMP9 også, og den er jo vanskeligere å bli kvitt en 10 gretne albanere i kirkeasyl..

Hvis noen fremdeles er så dumme å kjøre med windows xp SP 0.

Vel , la være å tro at man ikke blir infisert med dritt og møkk (trojans/virus) .

 

Eneste årsaken jeg kan tenke meg at noen gjør det er at de ikke har "LEGAL" kopi .

 

I såfall er det ditt eget valg .

 

SP1 og hotfixer , tetter igjen masse hull , samt retter opp og gir

support for usb 2.0 .

 

SP2 er en helt ny "approach" ,

her har man toveis firewall , active-x kontrol , browser extensions

kontroll . Og mye mere -

SP2 er en sikkerhets oppdatering , samt ny støtte/forbedring til ny enheter

som bluetooth,wireless LAN etc.

 

Speed på OS er "urelevant" , dette går på et flere services

er "running" .

Man kan fremdeles "tune" services for de man ikke trenger.

 

 

Hva er viktig : Speed og sårbar eller flere services "running" og

beskyttet.

 

 

 

.....

Lenke til kommentar

Det går da vitterlig an å sikre seg gjennom third-party software eller hardware. Jeg bruker ikke IE til å browse med, bruker ikke p2p, klikker ikke på alle mulige linker på IRC og tar ikke i mot filer fra ukjente være det seg på irc eller mail. Jeg har aldri brukt virusprogram aktivt og jeg har aldri hatt virus. Jeg har brukt PC i 15 år og de siste 6 årene har jeg hatt min egen PC. Det er generelt sett snakk om å være litt på vakt i stedet for å stole blindt på ressurskrevende programsnutter. Og ja, jeg installerer security hotfixes på Windows Update hvis det gjelder programvare jeg benytter.

 

Angående ditt utsagn angående "LEGAL" Windows så finner jeg det unødvendig å dra det inn i dette siden både SP1 og SP2 betaer fungerer helt fint så lenge man ikke benytter seg av kjente (og svartelistede) lisensnøkler.

Lenke til kommentar
Det går da vitterlig an å sikre seg gjennom third-party software eller hardware. Jeg bruker ikke IE til å browse med, bruker ikke p2p, klikker ikke på alle mulige linker på IRC og tar ikke i mot filer fra ukjente være det seg på irc eller mail. Jeg har aldri brukt virusprogram aktivt og jeg har aldri hatt virus. Jeg har brukt PC i 15 år og de siste 6 årene har jeg hatt min egen PC. Det er generelt sett snakk om å være litt på vakt i stedet for å stole blindt på ressurskrevende programsnutter. Og ja, jeg installerer security hotfixes på Windows Update hvis det gjelder programvare jeg benytter.

 

Angående ditt utsagn angående "LEGAL" Windows så finner jeg det unødvendig å dra det inn i dette siden både SP1 og SP2 betaer fungerer helt fint så lenge man ikke benytter seg av kjente (og svartelistede) lisensnøkler.

Jeg "VET" at det er veeeldig mange mennesker som kjører med windows xp

og key som begynner med FCKGW-.....

Disse bruker IKKE windows update eller har noen security fixer innlagt .

Dette da PID/key er sperret av microsoft .

 

 

Disse installasjonene er en bidragsyter til å spre blaster blandt annet .

Så og si at "fake" serie keys ikke er et problem er naivt .

 

 

Gjør en nyinstallasjon av xp mens man er tilknyttet internett ,

uten beskyttelse fra NAT eller firewall fra en sp1 cd .

Da blir man infisert på 20 sekunder , og egentlig i selve

installasjonsprosessen.

 

 

....

Lenke til kommentar
Dersom eg ikkje tar heilt feil så er heile poenget med Corporate edition at store selskap med hundrevis av Dell, Compaq ol. PCer skal sleppe å kjøpe lisens for kvar maskin.

Ja, nettopp og jeg tviler på at disse kundene blir nektet SP2. Derfor fungerer dette selvsagt på Corporate Edition. Grunnen til misforståelsen er vel at et ytterst fåtall på dette forumet med en corporate edition har en legal lisensnøkkel. De har trolig brukt en kjent lisensnøkkel og da får de neppe installert SP2 siden nøkkelen er svartelistet. For øvrig tviler jeg sterkt på at maskinen "blir ødelagt" eller lignende hvis så er tilfelle.

Lenke til kommentar
Det går da vitterlig an å sikre seg gjennom third-party software eller hardware. Jeg bruker ikke IE til å browse med, bruker ikke p2p, klikker ikke på alle mulige linker på IRC og tar ikke i mot filer fra ukjente være det seg på irc eller mail. Jeg har aldri brukt virusprogram aktivt og jeg har aldri hatt virus. Jeg har brukt PC i 15 år og de siste 6 årene har jeg hatt min egen PC. Det er generelt sett snakk om å være litt på vakt i stedet for å stole blindt på ressurskrevende programsnutter. Og ja, jeg installerer security hotfixes på Windows Update hvis det gjelder programvare jeg benytter.

 

Angående ditt utsagn angående "LEGAL" Windows så finner jeg det unødvendig å dra det inn i dette siden både SP1 og SP2 betaer fungerer helt fint så lenge man ikke benytter seg av kjente (og svartelistede) lisensnøkler.

Jeg "VET" at det er veeeldig mange mennesker som kjører med windows xp

og key som begynner med FCKGW-.....

Disse bruker IKKE windows update eller har noen security fixer innlagt .

Dette da PID/key er sperret av microsoft .

 

 

Disse installasjonene er en bidragsyter til å spre blaster blandt annet .

Så og si at "fake" serie keys ikke er et problem er naivt .

 

 

Gjør en nyinstallasjon av xp mens man er tilknyttet internett ,

uten beskyttelse fra NAT eller firewall fra en sp1 cd .

Da blir man infisert på 20 sekunder , og egentlig i selve

installasjonsprosessen.

 

 

....

Når påsto jeg at illegale nøkler ikke er et problem? Det er et problem både for de som bruker dem og for Microsoft. Det er et problem på mange plan siden Microsoft taper salg i tillegg til at, som du sier, virus sprer seg raskere på ikke-oppdaterte maskiner.

 

Jeg snakket ut i fra egen erfaring og situasjon og gikk ut i fra at dette forumet generelt sett besto av såpass teknisk kompetente folk at de ikke gir seg ut med Blaster eller andre ulumskheter, men jeg tar kanskje feil. For MEG er det i alle fall uinteressant med service packs siden jeg foretrekker å manuelt plukke de patchene jeg trenger og evt. bruke tredjeparts utstyr/programvare til å beskytte meg.

Lenke til kommentar
Ja, nettopp og jeg tviler på at disse kundene blir nektet SP2. Derfor fungerer dette selvsagt på Corporate Edition. Grunnen til misforståelsen er vel at et ytterst fåtall på dette forumet med en corporate edition har en legal lisensnøkkel. De har trolig brukt en kjent lisensnøkkel og da får de neppe installert SP2 siden nøkkelen er svartelistet. For øvrig tviler jeg sterkt på at maskinen "blir ødelagt" eller lignende hvis så er tilfelle.

Tror du er litt på ville veier nå :yes:

 

Jeg har en corporated editon, med gyldig lisens. Og ja, min PID er xxxx-64x-xxxxxxx-xxxxx.

 

Saken er denne:

 

Jeg får installert servicepack 2. Ikke noe problem det. Maskinen blir selvfølgelig ikke ødelagt på noe som helst måte. Men jeg får beskjed om aktivering når jeg starter opp maskinen på nytt. Noe som ikke er hensikten med corporated edition (volumlisenser).

 

I og med at servicepack 2 fortsatt bare er en beta så regner jeg med at denne problematikken vil løse seg når den blir endelig.

 

Tross alt, er vel ikke så mange bedrifter som betatester servicepack 2. De er nok litt mere avhengig av et ferdig produkt.

Lenke til kommentar
Jeg sa ikke gyldig, jeg sa legal, det er en vesentlig forskjell.

Ute etter å kverulere eller? He, he.

 

For å gjøre det korrekt for din del, legal lisens :green:

Overhodet ikke, det ER jo en stor forskjell på om man skaffer til veie en gyldig lisens ved å trykke på noen knapper på gutterommet eller om man får en ærlig og redelig kjøpt volumlisens av firmaet man jobber for.

Lenke til kommentar
Når påsto jeg at illegale nøkler ikke er et problem? Det er et problem både for de som bruker dem og for Microsoft. Det er et problem på mange plan siden Microsoft taper salg i tillegg til at, som du sier, virus sprer seg raskere på ikke-oppdaterte maskiner.

 

Jeg snakket ut i fra egen erfaring og situasjon og gikk ut i fra at dette forumet generelt sett besto av såpass teknisk kompetente folk at de ikke gir seg ut med Blaster eller andre ulumskheter, men jeg tar kanskje feil. For MEG er det i alle fall uinteressant med service packs siden jeg foretrekker å manuelt plukke de patchene jeg trenger og evt. bruke tredjeparts utstyr/programvare til å beskytte meg.

 

Jeg påstår selvfølgelig IKKE at du eller andre her bruker svartelistet installasjonskey.

 

Men mange (der ute ) som gjør det , og de folka bør være klar over dette , og at de bidrar til spredning av bla. blaster .

Blaster spredning f.eks har forøvrig ikke noe med hvilken browser

man benytter.

 

Har selv vært med på testing og brukt SP2 siden ifor høst/vinter med "LEGAL" VLK key da jeg har hjemme pc ordning med bedriften og ikke hatt problem

med aktivering .

 

...

Lenke til kommentar
Overhodet ikke, det ER jo en stor forskjell på om man skaffer til veie en gyldig lisens ved å trykke på noen knapper på gutterommet eller om man får en ærlig og redelig kjøpt volumlisens av firmaet man jobber for.

:yes:

 

Skal være enig med deg i det der.

 

Jeg for min egen del det jeg trenger her.

Lenke til kommentar
Har selv vært med på testing og brukt SP2 siden ifor høst/vinter med "LEGAL" VLK key da jeg har hjemme pc ordning med bedriften og ikke hatt problem

med aktivering .

 

...

Helt riktig det du sier der. Har selv brukt tidligere betaer av servicepack 2 uten noen problemer. Men etter at RC1 kom ut så har det ikke funket for min del.

 

VLK key i forbindelse med hjemmepc ordningen? Høres ikke bra ut det der. Ser for meg en god del VLK key'er på avveie hvis det stemmer. Riktignok har jeg ennå til gode å se en eneste hjemmepc-ordning med en VLK key. De har, uten unntak hatt sine egne cd key'er. Men men .... Lærer stadig noe nytt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...