Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Nei, det er jeg klar over. Var mer type "jeg blir ikke mes på urinprøve/blodprøve" -jammen da blir det under tvang og binder vi deg/holder deg fast og "du må samtykke førerkortbeslag da går det fortere" og "gjør det og det og det og kan vi få koden til mobilen din" osv

 

Sa ikke noe nevneverdig til dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra. Jeg mener forøvrig ikke at man skal være drittsekk mot politiet og ikke la dem gjøre jobben sin. Men når de begynner slik som dette så må du bruke rettighetene dine.

 

Husk at det ikke bare er på amerikanske filmer at du har "the right to remain silent" og rett på advokat. Du må også si nei til ting du mener er urett, så om politiet banker på døra og spør om de kan komme inn, så sier du nei.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Ja, er desverre en del dritsekker blant dem som er ute etter å ha "rævpule" folk og være drittsekker. Vet om en drittsekk blant politiet i Drammensområdet som er ute etter å ta folk for alt mulig.

 

Jeg selv ble stoppa av politiet (sivil) opptil flere ganger og har blitt bedt om å blåse, spørt om hvorfor jeg er ute å kjører og også bedt om å tilstå å ha kjørt for fort. Da har de sagt at det er best for meg å tilstå. Det er jo ikke best å tilstå å ha kjørt for fort. for har dem ingen måling har dem jo ingen beviser :p

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Er ikke situasjonen ganske analog? En person som ikke har tatt innover seg at å kjøre bil er noe som kan være ganske farlig for omgivelsene og ikke er sitt ansvar bevisst bryter trafikkreglene og meier ned en annen person i trafikken? Men om man kjører ned en fotgjenger så har begge "like mye ansvar" men ikke om det er en annen bil?

 

Folk må ta ansvaret sitt alvorlig i begge tilfeller.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Bør være en grunn til å overstige fartsgrensen istedenfor at dem bare har lyst.

absolutt, og det var det kanskje i ditt tilfelle også....kanskje patruljen hadde andre oppdrag som ventet?

Nei, jeg ble stoppet for mistanke om ruskjøring. Kjørt til legevakta for blodprøve (som forøvrig vil være ren) og legen tok flere tester der alt ble krysset av på "normalt" og "ikke påvirker", og så ble det tatt førerkortbeslag og vi kjørte hjem til meg for å ta ransakelse. Ble kjørt over fartsgrensen kraftig hele tiden, og koste meg med betjenten som pelte seg i nesa ved siden av meg fra kl02 til kl6

 

Forøvrig, må man ikke skrive under et sted om man samtykker eller ikke på besøag? Han bare spurte meg og jeg sa at jeg ikke samtykket.

Lenke til kommentar

Politifiendtlig? Jeg kan ikke si det som skjedde på hverken en mer positiv eller negativ måte. Jeg var selvfølgelig kranglete med dem da jeg synes hele situasjonen var unødvendig.

 

Jeg ble stoppet, de mente øyene mine ikke reagerte bra nok. Ble med til blodprøve, førerkortbeslag inntil blodprøven er analysert, samtykket ikke. Legen kom inn og tok tester som å peke på nesa, balansere på et bein, telle til 30, telle baklengs, og så videre. Alt han krysset av var på "bra/normal" unntaget "øynene" hvor det var krysset av på "blodsprengte". På "legens vurdering" ble det krysset av på "ikke påvirket" valgene her var ikke, lett, moderat og påvirket.

 

Mener fortellingen ovenfor er ganske så nøytral uten å være i favør for noen.

Lenke til kommentar

Er ikke situasjonen ganske analog? En person som ikke har tatt innover seg at å kjøre bil er noe som kan være ganske farlig for omgivelsene og ikke er sitt ansvar bevisst bryter trafikkreglene og meier ned en annen person i trafikken? Men om man kjører ned en fotgjenger så har begge "like mye ansvar" men ikke om det er en annen bil?

Når en plutselig får noen i fronten der man ikke kan forvente at noen kommer i 80 imot, så er det en spesiell situasjon. Men selvfølgelig skal man følge paragraf 3 og man skal være aktsom. Analog er dog ikke denne situasjonen

 

Fotgjenger skal også følge paragraf 3. Det er ikke slik at man skal lese mobilen osv når man skal over. Man skal være aktsom, likt med sjåføren. Begge har like mye ansvar for at skade ikke skal oppstå.

Man må forvente at det kommer fotgjengere der, samme som man må forvente at det kommer kjøretøy. Hvem som har vikeplikt er det ingen tvil om, og kjørende skal vike, men iom vi har paragraf 3, så gir det likt ansvar og man kan med det slippe å få skyld hvis uhellet skal skje under rett forhold/situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...