Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk et trivelig gjensyn med Trondheim etter et par år. Siden den gang er det visst lansert en "miljøpakke" som innebærer at byen er full av bomstasjoner, men med enda mer hullete veier enn før. Flott, vi bilister får aldri nok av kjepper i hjulene.

Nei ikke sant ... Koster meg 120 kroner bare i bomavgifter å kjøre en svipptur innom Trondheim om jeg skulle finne på å ta meg en tur så jeg har flere ganger unnlatt å kjøre til eller i gjennom Trondheim.

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at mesteparten av bompengene går til østlandet... Stavanger fikk tjensvollkrysset, men det ble ikke noen suksess akkurat...

Ser ikke problemet med Tjensvollkrysset? Fungerer jo utmerket som en rundkjøring, som er akkurat det det er. Nå flyttet jeg hit etter at det ble ferdig, så vet ikke hvordan det var før, men de gangene jeg har kjørt gjennom der med bil har det vært akkurat som en normal rundkjøring, og det går alltid relativt fort gjennom med buss også.

Lenke til kommentar

Yey, nå har de satt igang med veiarbeid her i byen!

 

Selvfølgelig starter de på Sandefjordsveien, som er den veien som har klart seg best i vinter, og er helt fin, om man ser bort i fra den ene utkjøringen i den ene rundkjøringen...

 

Er en start, men er drøssevis med andre veier som trenger ny asfalt over hele og ikke bare lappe igjen de største hullene.

Lenke til kommentar

Yey, nå har de satt igang med veiarbeid her i byen!

 

Selvfølgelig starter de på Sandefjordsveien, som er den veien som har klart seg best i vinter, og er helt fin, om man ser bort i fra den ene utkjøringen i den ene rundkjøringen...

 

Er en start, men er drøssevis med andre veier som trenger ny asfalt over hele og ikke bare lappe igjen de største hullene.

 

 

Sant, men takk gud for at de får fikset opp den ene rundkjøringa.. Lurer på hvor mange ganger jeg har "hoppa" meg over der, med et håp om at bilen ikke skal dette sammen :p

Lenke til kommentar

Faen ta disse syklistene! Holdt nesten på å kjøre over en i går kveld.

 

Jeg kommer kjørende i ~70 i lett nedoverbakke med en kondomsyklist på gangfeltet til høyre for meg som sykler samme vei. Like bortenfor slutter gangfeltet, og akkurat der kjører jeg forbi han også. Han gir faen i å se seg om og legger seg ut på veien i 35-40km/t ikke fem meter foran meg, mens en bil er på vei i mot meg 30-40 meter fremover. Jeg hadde så lyst til å bare dytte litt borti han i det jeg kjørte forbi at det er skummelt. Enkelte må lære det på den måten virker det som.

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

Det der er farlig kjøring av syklisten, uten tvil. Speil burde kanskje vært påbudt?

 

Men, for å spille djevelens advokat et lite øyeblikk. Du burde kunne forutse hva som kom til å skje når du ser at syklisten er på sykkelstien til høyre, som straks tar slutt. Et lite spørsmål du kunne stilt deg da er "hvor har syklisten tenkt seg når sykkelstien tar slutt?".

Lenke til kommentar

Om du forutså det, så burde du ikke bli "skremt", i ordets rette forstand, av situasjonen. Alt du trengte å gjøre var å redusere hastigheten så syklisten kom inn fremfor deg.

 

Alternativet her kunne jo vært at syklisten ikke brukte sykkelstien i første omgang men kjørte rett på veien. Da ville ikke den farlige situasjonen oppstått. (regner med noen kommer til å irritere seg over den påstanden der)

 

Skremt av hensynsløsheten til syklisten derimot kan eg forstå.

Lenke til kommentar

Fikk et trivelig gjensyn med Trondheim etter et par år. Siden den gang er det visst lansert en "miljøpakke" som innebærer at byen er full av bomstasjoner, men med enda mer hullete veier enn før. Flott, vi bilister får aldri nok av kjepper i hjulene.

Nei ikke sant ... Koster meg 120 kroner bare i bomavgifter å kjøre en svipptur innom Trondheim om jeg skulle finne på å ta meg en tur så jeg har flere ganger unnlatt å kjøre til eller i gjennom Trondheim.

 

Har de ikke oppnådd målet da? Man ønsker vel ikke at folk skal kjøre igjennom byen om de bare er på gjennomfart. Men denne miljøpakkebomstasjonen koster vel ikke 30 kr å passere? Hvilke konkrete bommer er det du tenkte på?

 

AtW

Lenke til kommentar

Faen ta disse syklistene! Holdt nesten på å kjøre over en i går kveld.

 

Jeg kommer kjørende i ~70 i lett nedoverbakke med en kondomsyklist på gangfeltet til høyre for meg som sykler samme vei. Like bortenfor slutter gangfeltet, og akkurat der kjører jeg forbi han også. Han gir faen i å se seg om og legger seg ut på veien i 35-40km/t ikke fem meter foran meg, mens en bil er på vei i mot meg 30-40 meter fremover. Jeg hadde så lyst til å bare dytte litt borti han i det jeg kjørte forbi at det er skummelt. Enkelte må lære det på den måten virker det som.

Utvilsomt farlig og ulovlig veibytte fra syklistens side. Jeg har likevel lyst til å spørre hvilken sidelengs avstand hadde du planlagt å kjøre forbi syklisten med?

 

Jeg blir imidlertid skremt av bilister som sier "hadde så lyst til å bare dytte litt borti han". Den slags er for meg tilvarende til utsagn som "har bare så lyst til å skyte hue av han". Enten så er slikt en drapsønske, eller så er det en skremmende mangel på respekt for hvilken trussel en bil representerer for andre i trafikken.

Endret av sverreb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Faen ta disse syklistene! Holdt nesten på å kjøre over en i går kveld.

 

Jeg kommer kjørende i ~70 i lett nedoverbakke med en kondomsyklist på gangfeltet til høyre for meg som sykler samme vei. Like bortenfor slutter gangfeltet, og akkurat der kjører jeg forbi han også. Han gir faen i å se seg om og legger seg ut på veien i 35-40km/t ikke fem meter foran meg, mens en bil er på vei i mot meg 30-40 meter fremover. Jeg hadde så lyst til å bare dytte litt borti han i det jeg kjørte forbi at det er skummelt. Enkelte må lære det på den måten virker det som.

Utvilsomt farlig og ulovlig veibytte fra syklistens side. Jeg har likevel lyst til å spørre hvilken sidelengs avstand hadde du planlagt å kjøre forbi syklisten med?

 

Jeg blir imidlertid skremt av bilister som sier "hadde så lyst til å bare dytte litt borti han". Den slags er for meg tilvarende til utsagn som "har bare så lyst til å skyte hue av han". Enten så er slikt en drapsønske, eller så er det en skremmende mangel på respekt for hvilken trussel en bil representerer for andre i trafikken.

 

har du ikke tanken tenke på at man kan bli irritert og vil ha bor det som irriterer.

Man får lyst men er så fornuftig at man lar være

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...