Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Ang. de blinkende lysene til syklister, så hadde det vært en idè om de ikke var blå.. Skikkelig irriterende når de blinker blått. Svært mange av dem er så blå av de veldig lett kan forveksles med andre blinkende blå lys.

 

(Så har man selvsagt noen som klarer å montere hvitt/blått/gult lys bak og/eller rødt lys foran, og så sykler i feil kjørefelt..)

Endret av gxi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argh. Kommer inn i en rundkjøring, og ser at det er en bil på vei fra venstre. Han ligger helt til høyre i sitt felt, men blinker ikke. Regner da med at han skal til høyre og ikke gidder å blinke, siden dette er en rundkjøring med tre armer i en T-form, der jeg kommer inn fra bunnen av T-en. Skal til å kjøre ut, men neida, han skal rett frem. Hvorfor plasserer han seg da til høyre?!

 

Kom også bak en annen som var litt irriterende, han lå cirka 10 km/h under grensen. Greit nok det, men å kjøre de siste 500 meterene før en rundkjøring i <20 km/h er helt unødvendig, spesielt når man kan se derfra at det er tomt i rundkjøring og den største veien som kommer ned er helt tom for biler.

 

Møtte enda en nisse i dag, og det var på vei inn i en rundkjøring igjen. Denne rundkjøringen er litt spesiell, så lager en fin illustrasjon.

20100522-k9symd1mak64j3yqx86h63f353.jpg

 

Jeg er grønn bil og han er rød. Akkurat i det jeg er i posisjon to starter jeg å blinke, og hjulene mine peker rett frem og det er tydelig at jeg ikke skal inn til høyre. Idioten starter da å kjøre, og jeg må stoppe helt opp i rundkjøringen.

Skal nevnes at han kjørte en Audi Allroad (A6), så han var vel kongen av veien fordi han har en stor og tøff bil.

Lenke til kommentar

Hoho, ingen tvil om det. Audi er bilen med fem nuller, fire i grillen og ett bak rattet ;)

Hehe, god one :)

 

--

 

Jeg er så lei folk som tror de har mer enn god nok plass til å bare presse seg inn på veien før meg. Det er spesielt et kryss her dette gjelder, hvor jeg akselrerer fra 60 til 70, fordi det blir 70 ca. 20 meter lengre bort i veien (Ja, jeg ligger gjerne over både 60 og 70 hele veien, men det er ikke poenget). Men alltid så står det en bil til høyre, venter på å kjøre inn på E6 (som jeg kjører på), og jeg må da bremse ned til 20-30-40, alt ettersom. Kan de ikke heller vente tre sekund, så jeg kommer meg forbi først?

Lenke til kommentar

Misunne? De fleste Audi- sjåfører blir sett på som noen "bøller" i trafikken.

For en absurd og idiotisk uttalelse. Snakk om generalisering!

 

Jeg kjører selv ikke Audi, men kjenner mange andre som gjør det. Så vidt meg bekjent oppfører samtlige seg pent i trafikken. Audi lager sågar flotte biler med gode kjøreegenskaper.

 

EDIT: For øvring kjenner jeg også mange som ikke oppfører seg like pent i trafikken. Disse kjører alt fra Mercedes til Mazda. Men andre ord tror jeg en teori som forbinder kjøreatferd med bilmerke ikke vil holde spesielt sterkt.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Kommentaren min om at han kjørte Audi var litt på spøk, men mange av situasjonene jeg reagerer på inkluderer ofte BMW/Audi/MB-sjåfører.

Mulig det bare er tilfeldig, men når jeg ser folk som virkelig grisekjører sene kvelder er det sjeldent at det er med noe annet enn Audi eller BMW. Noen ganger en gammel Volvo, men det er som oftest de to førstnevnte.

Lenke til kommentar

Hmm, nå er det egentlig lenge siden jeg har irritert meg i trafikken (i hvertfall over "vanlige" ting som folk som ikke blinker, syklister osv..), men jeg har lagt merke til at det er ganske mange som kjører med fjernlysene midt på dagen. Titter dem aldri ned på displayet? Ingen skjønner noe når jeg blinker til dem heller...

Lenke til kommentar

Sikker på et det fjernlys? Nå om dagen leveres mange nye biler med dedikerte kjørelys som følge av oppkommende krav i EU/ECE, og de er slik at de lyser veldig sterkt oppover slik at bilen skal være synlig i kraftig sollys. De kan ofte ligne på fjernlys pga veldig lik lyskarakteristikk som fjernlys.

Lenke til kommentar

Ja det er jeg klar over, særlig de nye Audiene med bixenon der fjernlysreflektorene på de tidligere modellene er blitt erstattet med daytime running lights, men på mange typer biler som ikke har dette har jo en egen reflektor til fjernlysene og det er spesielt dem jeg mener. De lyser ganske kraftig og.

Endret av Audi TDI
Lenke til kommentar

Ja det er jeg klar over, særlig de nye Audiene med bixenon der fjernlysreflektorene på de tidligere modellene er blitt erstattet med daytime running lights, men på mange typer biler som ikke har dette har jo en egen reflektor til fjernlysene og det er spesielt dem jeg mener. De lyser ganske kraftig og.

Jeg har sett lykter hvor det brukes bi-xenon-projektorer (evt. bi-halogen-projektorer) i tillegg til en ekstra reflektor for ekstra fjernlys (bixenon i seg selv gir elendig fjernlys) hvor det står to halogenpærer i hver, og den ene sansynligvis er DRL og den andre er fjernlys. Altså DRL og fjernlys ligger i samme reflektor, siden de aldri vil benyttes samtidig uansett.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...