Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Ja, er slik på XC90'n til noen jeg kjenner (nærlysene vippes litt opp og noen halogenpærer hjelper til), men ikke på Audi. I hvertfall ikke på 2007 A6 (før faceliften med LED lys som tok over for DRL i den innerste reflektoren). Der er DRL og parklys den den innerste reflektoren, mens det kun er xenon til fjernlys.

Endret av Audi TDI
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er generalisering. Og folk vet at Audi- eiere ikke er noen svin. Men det er en generell oppfatning av mange. Og de jeg kjenner med Audi er ikke svin, dog de kanskje kan kalles litt mer aggressive i kjørestilen.

Hvorfor legger du da slike tullete kommentarer ut på internett? Jaja, nok om det.

 

Var 20 cm fra å lage kjøttkaker av en hund i dag, den kom løpende på skrått gjennom et kryss. Fordi den kom så skrått, og halvveis bakfra, så jeg den ikke før den var rett foran bilen. Godt jeg reagerte kjapt. Hunden var for så vidt helt uanfektet, og løp videre over veien for å angripe en annen hund på den andre siden. Idioten av en hundeeier kom bare spaserende etter. Han fikk høre det av flere kan man si, hunden var meget agresseiv og skapte frykt blant folk rundt krysset.

Lenke til kommentar

Du må ikke tro jeg er den første som sa det. Spør alle på forumet her om hvem de syntes er bøller i trafikken. Tro meg, BMW, Audi og Mercedes vil score veldig høyt. Det er ikke vits i å "kjefte" på meg her. Og som gxi sa, "det er bøllene som velger Audi, ikke Audi som lager bøller".

Lenke til kommentar

Jeg tror man husker Audi-bøllene og glemmer de vanlige Audi-kjørerne. Jeg kjører like ofte forbi trege Audier som andre bilmerker. Det er overraskende mange Audi-lusekjørere her i landet. Ja, de ha store fine 2,5-liters motorer og ingen last eller medpassasjerer. Allikevel skal de kjøre som om det var såpeglatt på veien.

 

Det finnes forresten mange som lusekjører i BMW og Mercedes også. Spesielt Mercedes oppfatter jeg som en «gubbebil». Her ser jeg ofte en gammel mann med grått hår, og kona som sitter i passasjersetet. Jaja, det er jo bare de som har råd til sånne dyre doninger.

Lenke til kommentar

Du må ikke tro jeg er den første som sa det. Spør alle på forumet her om hvem de syntes er bøller i trafikken. Tro meg, BMW, Audi og Mercedes vil score veldig høyt. Det er ikke vits i å "kjefte" på meg her. Og som gxi sa, "det er bøllene som velger Audi, ikke Audi som lager bøller".

Jeg velger å bruke andre empiriske grunnlag enn internettforum, men jeg skjønner at tyske bilmerker ikke slår så godt an her. Synd, for de lager meget gode biler. Jeg kjefter ikke på noen, men etterspør litt selvkritikk i det man trykker "Post-knappen" på forumet.

 

Runar: Morsomt tilfelle. Tipper det ikke skjer alt for ofte, er nok også derfor du husker det så godt.

 

Ellers velger jeg å la bb79s kloke ord avslutte denne debatten, det finnes ulike typer folk i alle slags biler.

Lenke til kommentar

Jeg velger å bruke andre empiriske grunnlag enn internettforum, men jeg skjønner at tyske bilmerker ikke slår så godt an her. Synd, for de lager meget gode biler. Jeg kjefter ikke på noen, men etterspør litt selvkritikk i det man trykker "Post-knappen" på forumet.

 

Ellers velger jeg å la bb79s kloke ord avslutte denne debatten, det finnes ulike typer folk i alle slags biler.

Du benekter altså at ulike merker tiltrekker seg ulike kjøpergrupper. Mitt empiriske grunnlag er i hvert fall følgende: Når jeg kjører på en smal landevei og en bil plutselig dukker opp halvveis over i mitt kjørefelt, er det som regel en Audi. Hvorfor det er slik aner jeg ikke. Men jeg kan berolige deg med at selv om drittsekker har en tendens til å velge dette merket, betyr ikke det at man blir drittsekk av å kjøpe en Audi. Det betyr heller ikke at det er noe i veien med tyske biler generelt.

Lenke til kommentar

Samme rundkjøring som jeg nevnte tidligere i tråden. (Den som er "T"-formet).

Samme situasjon, skal til å kjøre, ser at det er en som ligger helt til høyre og det virker som han skal inn der hvor jeg kommer ut, og jeg beveger foten over til gasspedalen - men neida, han skal rett frem.

Hvor vanskelig kan det være?!

Lenke til kommentar

Heldigvis blir det ikke bygd nye slike rundkjøringer i Norge. Alle nye rundkjøringer som står på tofeltsveier skal ha kun ett felt, uansett.

 

Det er ikke definert noen spesielle regler for hvordan en rundkjøring skal benyttes, spesielt ikke feltvalg, og med mindre man klarer å se de typiske nedslitte pilene i asfalten tilfeldigvis kan det i mange tilfeller være umulig å avgjøre hvilket felt man skal benytte der man ikke er lokalkjent. I utgangspunktet, med mindre det er markert hvilket felt som skal benyttes, skal alltid høyre felt benyttes med mindre man skal svinge til venstre, da det er påbudt å bruke venstre.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Du benekter altså at ulike merker tiltrekker seg ulike kjøpergrupper. Mitt empiriske grunnlag er i hvert fall følgende: Når jeg kjører på en smal landevei og en bil plutselig dukker opp halvveis over i mitt kjørefelt, er det som regel en Audi. Hvorfor det er slik aner jeg ikke. Men jeg kan berolige deg med at selv om drittsekker har en tendens til å velge dette merket, betyr ikke det at man blir drittsekk av å kjøpe en Audi. Det betyr heller ikke at det er noe i veien med tyske biler generelt.

Morsomt hvordan du drar slutninger ut fra et innlegg uten særlig informasjon. For å ta det første først, det er klart at ulike kundegrupper tiltrekkes ulike bilmerker. Det er enkelt markedsføringsteori, og en selvfølge for bilprodusentene. Mercedes kunne ikke operert i samme segment som Kia, da hadde ikke Mercedes solgt en eneste bil. Det er rimelig straight forward. Poenget er at det finnes ulike grupper personligheter innenfor samme kundegruppe, eller segment dersom du foretrekker å bruke det. Man kan ikke generalisere og si at alle som har penger og interesse nok til å kjøpe et tysk kvalitetsbilmerke kjører fort og ugreit. Det faller på sin egen urimelighet, og blir for meg direkte latterlig.

 

Det er helt sikkert slik at det er flere som kjører fort i Audi enn i Kia, men å poste slike usaklige og barnslige kommentarer som tidligere her er blitt gjort, blir bare tullete.

 

Jeg for min del trenger ikke å bli beroliget verken i den ene eller andre retning, ettersom jeg som sagt kjører VW. :)

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg pleier å ligge 10 over i særlig 50- og 80-soner er fordi hvis jeg skulle brukt 3. gir i 50 ville det vært akkurat litt for høyt tur tall og i 4. gir ville det vært akkurat for lavt for å være behagelig.

Samme i 80-soner. I 5. gir har jeg da 1600 o/min, mens i 4. er det akkurat litt for høyt.

 

Kjører Audi A6 1.9TDI, men jeg vil ikke karakterisere meg som en bølle eller en som kjører for fort selv om jeg er kun 20 år og ligger i den aldersgruppa som gjerne kjører litt fortere enn fartsgrensa og vel så det. Selv pleier jeg å ha 5 sekunder eller mer til neste bil på landeveiskjøring eller motorvei. :)

Endret av Audi TDI
Lenke til kommentar

Jeg prøver å holde meg til lave fartsgrenser, men høye gir jeg ærlig talt litt beng i. I 30-soner kjører jeg ofte under fartsgrensen. Og jeg kjørte forbi adskillig flere Audier på forrige langtur enn det var Audier som kjørte forbi meg, så det går nok mest i hva man legger merke til.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Jeg prøver å holde meg til lave fartsgrenser, men høye gir jeg ærlig talt litt beng i. I 30-soner kjører jeg ofte under fartsgrensen. Og jeg kjørte forbi adskillig flere Audier på forrige langtur enn det var Audier som kjørte forbi meg, så det går nok mest i hva man legger merke til.

Hehe, der har du nok et sentralt poeng. Dersom man bestemmer seg for at noe er sant, blir det til slutt det. :)

 

For øvrig er jeg enig med deg angående de høye fartsgrensene, men vil moderere meg til motorvei med høy hastighet. Der synes jeg vi i Norge har kunstig lave fartsgrenser, og det ender som oftest med at det går litt fortere enn tillatt hastighet.

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan du drar slutninger ut fra et innlegg uten særlig informasjon. For å ta det første først, det er klart at ulike kundegrupper tiltrekkes ulike bilmerker. Det er enkelt markedsføringsteori, og en selvfølge for bilprodusentene. Mercedes kunne ikke operert i samme segment som Kia, da hadde ikke Mercedes solgt en eneste bil. Det er rimelig straight forward. Poenget er at det finnes ulike grupper personligheter innenfor samme kundegruppe, eller segment dersom du foretrekker å bruke det. Man kan ikke generalisere og si at alle som har penger og interesse nok til å kjøpe et tysk kvalitetsbilmerke kjører fort og ugreit. Det faller på sin egen urimelighet, og blir for meg direkte latterlig.

 

Det er helt sikkert slik at det er flere som kjører fort i Audi enn i Kia, men å poste slike usaklige og barnslige kommentarer som tidligere her er blitt gjort, blir bare tullete.

 

Jeg for min del trenger ikke å bli beroliget verken i den ene eller andre retning, ettersom jeg som sagt kjører VW. :)

Her gjentar du stort sett det jeg skrev selv. Fint å se at du likevel støtter den teorien du forkastet tidligere i tråden, som forbinder bilmerke med kjørevaner.

 

Skriv inn "Audioter" som søkeord i Google, og les historiene du får opp. Sikkert bare innbilning alt sammen.

Lenke til kommentar

Her gjentar du stort sett det jeg skrev selv. Fint å se at du likevel støtter den teorien du forkastet tidligere i tråden, som forbinder bilmerke med kjørevaner.

 

Skriv inn "Audioter" som søkeord i Google, og les historiene du får opp. Sikkert bare innbilning alt sammen.

Nei, jeg setter ikke likhetstegn mellom agressiv kjøring og tyske kvalitetsmerker (i dette tilfellet Audi) slik jeg opplever at du gjør. Jeg er likevel enig i at segmentene som disse bilmerkene retter seg mot nok har en høyere andel av aggressiv kjøring enn andre. Hovedpoenget mitt er som sagt at det finnes ulike typer personligheter innenfor alle segmenter. Det finnes idioter i Audi, Kia, Mazda, Ford, Alfa og alle andre bilmerker. Dersom det var så enkelt som du foreslår, kunne Politiet stille seg opp utenfor enhver Audiforhandler og "løse alle problemer".

 

Fenomenet "Audioter" finnes nok også i forhold til andre bilmerker. Dette har likevel blitt fremhevet for Audi. Grunnen til dette er nok delt. Jeg vil likevel tippe at misunnelse ovenfor andre som har råd til kvalitetsmerker spiller en merkbar rolle. :)

Lenke til kommentar

Hva mener du egentlig her?

Nei, jeg setter ikke likhetstegn mellom agressiv kjøring og tyske kvalitetsmerker (i dette tilfellet Audi) slik jeg opplever at du gjør. Jeg er likevel enig i at segmentene som disse bilmerkene retter seg mot nok har en høyere andel av aggressiv kjøring enn andre.

Motsier du ikke deg selv her? I 1.setning sier du det ikke er sammenheng mellom agressiv kjøring og tyske kvalitetsmerker, mens i 2.setning er du enig at andelen agressiv kjøring er høyrere enn andre bilmerker. Plis eksplein! (Eller ikke, your call :))

 

Rart at noen spiller misunnelses-kortet når folk klager på adferden til brukere av bilmerker som av den gemene hop er betraktet som dyre og ekslusive. Snakk om generalisering :D:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jævla idiot av en motorsyklist som tok en forbikjøring av meg (kjører en stor Transporter) på venstresiden i en ett-felts rundkjøring, for å så sneie inn 1-2 meter foran meg. Hva tenker folk med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...