Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (1 time siden):

Nord for Ttrondheim så har det mye å si (Gj.snitt måling i tunnelene), der jeg kjører mest

Kjører selv der og det er ikke kalibreringen - de er (langt)under hva speedometer deres viser. f, irriterende at de absolutt må forbi på slutten av to-felt når du ligger i 82 og så kommer tunnell og de legger seg i 60-70

Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (5 timer siden):

Kjører selv der og det er ikke kalibreringen - de er (langt)under hva speedometer deres viser. f, irriterende at de absolutt må forbi på slutten av to-felt når du ligger i 82 og så kommer tunnell og de legger seg i 60-70

Jo, som du selv skriver så er de over fartsgrensen før tunnelen
Grunnen til at de er langt under er at de legger seg under det fartsmåleren viser

Kjører også til Orkanger, og der kjører de fleste over fartsgrensen og bremser før fotoboksen

Lenke til kommentar
Dubious skrev (6 timer siden):

Jo, som du selv skriver så er de over fartsgrensen før tunnelen
Grunnen til at de er langt under er at de legger seg under det fartsmåleren viser

Det er 90 sone før tunnelene, så de trenger ikke nødvendigvis være over. Igjen, det er få som ligger etter fartsmåler, for da senker de ikke så mye som de gjør. Det er noe med tunneller som tydeligvis er skummelt elns, for når man nærmer seg slutten og man ser åpning, så øker de. Noen få ligger rundt 75-76 og det er de som ligger etter fartsmåleren (i hele tunnellen)

Orkanger-strekningen har jeg ikke merket så mye til utfordringen

Lenke til kommentar
plankeby skrev (5 minutter siden):

Forbannet på folk som ikke stopper selv når små barn er på vei over fotgjengerfelt. Selv på meget oversiktlige strekninger i 50 sone, folk surfer på mobil i stedet.

Derfor burde bøtesatsen på bruk av mobil økes betraktelig
Bruk av mobil, 1700 og 2 prikker, uansett fartsgrense
10 over i soner i 60 eller under, 2100 kroner og 0 prikker
 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lite å klage om i disse dager. Skulle hjemmefra til Drammen torsdag morgen. Turen pleier å ta ca 1 time og 20 minutter i morrarushet. I går gjorde jeg det på tre kvarter. Får nesten klage litt allikevel fordi jeg var stuck i Drammen der det meste var stengt. Det hadde ikke skjedd dersom folk hadde kjørt litt rundt om morgenen..

Lenke til kommentar
hermosa skrev (16 timer siden):

For min del har jeg ikke kapasitet til å følge detaljert med i hva alle andre bilførere driver med.

Jeg er sikkert situasjonsskadd, men jeg ser det på laaang avstand når folk kjører med mobilen i trynet. På MC er det også utrolig synlig når jeg passerer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hermosa skrev (16 timer siden):

For min del har jeg ikke kapasitet til å følge detaljert med i hva alle andre bilførere driver med.

 

Det er komplett umulig å ikke få med seg om man følger med (og om du ser sjåføren fikler med mobil eller annet er det veldig greit å vite slik at du vet du kan forvente sjangling eller plutselig rare manøvre). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (1 time siden):

Det er komplett umulig å ikke få med seg om man følger med (og om du ser sjåføren fikler med mobil eller annet er det veldig greit å vite slik at du vet du kan forvente sjangling eller plutselig rare manøvre). 

Veldig enkelt å overse. Jeg pleier ikke å fokusere på hvem som sitter bak rattet blant mine medtrafikanter, ei heller hva de bedriver. Fokuset bør rettes mot omgivelsene og andre potensielle farer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sheldon C skrev (39 minutter siden):

Veldig enkelt å overse. Jeg pleier ikke å fokusere på hvem som sitter bak rattet blant mine medtrafikanter, ei heller hva de bedriver. Fokuset bør rettes mot omgivelsene og andre potensielle farer.

Du må jo ikke sitte og nistirre på fyren foran. Men det er noe man lett legger kjapt merke til, da omgivelsene i stor grad omfatter andre kjøretøy på veien og i størst grad det rett foran deg... Legger en ikke merke til det, så får en jo anta at sjåføren ikke holder på med noe annet enn å kjøre eller er dreven i å holde på med andre ting samtidig som han kjører. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...