Gå til innhold

CRT-prisene øker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på om det ville være mulig å finne en rimelig aggressivt god 21" CRT til en god pris snart... (Til mer seriøst design/grafikk/foto-arbeide.)

www.jmdata.as .. brillefine skjermer til 1500kr og oppover.

Vakkert. Svært vakkert.

(Mann, det hadde vært deilig med 1600x1200@85Hz på en 21"... Ikke det at jeg kan kjøre akkurat samme på denne 19"'en, men det blir liksom ikke helt det samme...)

Lenke til kommentar
Håper LCD skjermer snart blir bra nok til spilling, da skal jeg også kjøpe meg en.

Til dere som bruker LCD til spilling, tror dere er VELDIG LITE KRITISKE ;)

(Nå blir det vel bråk) :laugh:

Vel... jeg har to teorier

 

1. Du har ikke prøvd en _bra_ lcd skjerm.

2. Du er en CS-freak og du later som om du ser forskjell på 99 og 100fps.

Lenke til kommentar
Håper LCD skjermer snart blir bra nok til spilling, da skal jeg også kjøpe meg en.

Til dere som bruker LCD til spilling, tror dere er VELDIG LITE KRITISKE  ;)

(Nå blir det vel bråk)  :laugh:

Vel... jeg har to teorier

 

1. Du har ikke prøvd en _bra_ lcd skjerm.

2. Du er en CS-freak og du later som om du ser forskjell på 99 og 100fps.

Bold

Lenke til kommentar
Håper LCD skjermer snart blir bra nok til spilling, da skal jeg også kjøpe meg en.

Til dere som bruker LCD til spilling, tror dere er VELDIG LITE KRITISKE  ;)

(Nå blir det vel bråk)  :laugh:

AMEN! :yes:

 

Jeg har sett så mange skryte av hvor bra flatskjerm er, enda jeg vet at de har noe ordentlig billig-drit! Faktum er at begge teknologier har sine fordeler. Det er ingen grunn til å være kategorisk: "LCD er best på alt!" Mange strør om seg med utsangn som: "Finnes ikke etterslep", "mye bedre farger" etc. Mine teorier om de som uttaler dette:

 

1. Etter å ha spart inn 20 cm skrivebordsplass er de for følelsesladet til å tenke klart og oppfatte omverdenen rundt seg.

2. De har ALDRI sett en høykvalites CRT, men hele sitt liv brukt den XX år gamle 17-tommer'n nedarvet fra fatter, som han i sin tid fikk fra sin fatter, som fikk den slengt med i PC-pakka til 5999,- på Elkjøp.

Lenke til kommentar
Håper LCD skjermer snart blir bra nok til spilling, da skal jeg også kjøpe meg en.

Til dere som bruker LCD til spilling, tror dere er VELDIG LITE KRITISKE  ;)

(Nå blir det vel bråk)  :laugh:

AMEN! :yes:

 

Jeg har sett så mange skryte av hvor bra flatskjerm er, enda jeg vet at de har noe ordentlig billig-drit! Faktum er at begge teknologier har sine fordeler. Det er ingen grunn til å være kategorisk: "LCD er best på alt!" Mange strør om seg med utsangn som: "Finnes ikke etterslep", "mye bedre farger" etc. Mine teorier om de som uttaler dette:

 

1. Etter å ha spart inn 20 cm skrivebordsplass er de for følelsesladet til å tenke klart og oppfatte omverdenen rundt seg.

2. De har ALDRI sett en høykvalites CRT, men hele sitt liv brukt den XX år gamle 17-tommer'n nedarvet fra fatter, som han i sin tid fikk fra sin fatter, som fikk den slengt med i PC-pakka til 5999,- på Elkjøp.

Generaliseringen din er håpløs. Mesteparten av de som snakker varmt om flatskjermer her å forumet, er ikke yngre og har som oftest nye skjermer. Argumenteringen din holder heller ikke mål, kanskje du bør vurdere å trekke deg fra denne diskusjonen! Da gjør du nok deg selv den største tjenesten!

 

Ha en fin kveld!

 

PS; slik argumentering fortjener ikke motargumentering.

Lenke til kommentar
CRT kan sammenliknes med radiorør i forsterkere: Gammeldagse, klumpete og store, ja, men man får bedre lyd med dem.

LCD blir IKKE mitt valg nå. At man skal sitte og fordype seg i lcd-teknologi for å finne "den rette" skjermen som passer, er litt for slitsomt. Det betyr jo bare at teknologien ikke er helt moden enda.

Mao. så vil jeg kunne kjøpe en lcd uten å måtte finne ut hvilken som er best for f.eks. spilling ved å fordype meg i div. forums og bruke mye tid på det. Pr. idag kan jeg ikke det. Jeg VET at jeg vil bli misfornøyd om jeg er for lite kritisk med valget. Sånn vil jeg ikke ha det.

Pixelfeil er også helt utilgivelig :ermm:
Lenke til kommentar
Generaliseringen din er håpløs. Mesteparten av de som snakker varmt om flatskjermer her å forumet, er ikke yngre og har som oftest nye skjermer.
Ny skjerm er ikke synonymt med god, dyr skjerm. Mht. generalisering: Jeg sa "mange", ikke "alle".

 

Argumenteringen din holder heller ikke mål, kanskje du bør vurdere å trekke deg fra denne diskusjonen! Da gjør du nok deg selv den største tjenesten!
:laugh:

 

Ha en fin kveld!

 

PS; slik argumentering fortjener ikke motargumentering.

 

Du kommer nok inn under min kategori 1: For følelsesladet til å tenke klart og oppfatte omverdenen rundt deg.

:laugh::laugh::laugh:

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Du kommer nok inn under min kategori 1: For følelsesladet til å tenke klart og oppfatte omverdenen rundt deg.

:laugh:  :laugh:  :laugh:

Du beviste nettopp det ved ovenforstående innlegg :thumbup:

 

PS: det var ingen følelser inne i bildet da jeg skrev det innlegget, heller det motsatte. Drar nok ikke i mine hårtuster av ditt innlegg! Men hvis det er slik du velger å oppfatte det; good for you :cool:

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
PS: det var ingen følelser inne i bildet da jeg skrev det innlegget, heller det motsatte. Drar nok ikke i mine hårtuster av ditt innlegg! Men hvis det er slik du velger å oppfatte det; good for you :cool:

OK. Good for me. Hvis du vil kan jeg skrive et varmt, følelsesladet Pro-LCD-skjerm-innlegg for å rette det opp igjen. ;)

 

1. LCD skjermer har overlegen geometri i forhold til CRT. Ingen problemer med uskarpheter ut mot kanten (særlig hjørnene), og dessuten helt flat skjerm.

2. LCD-skjermer kan skilte med helt flimmerflitt bilde.

3. LCD-skjermer kan du sitte foran i mange flere timer enn CRT uten å bli sliten i hodet, da CRT'er til tross for alle sine TCO-sertifiseringer fortsatt er basert på et radiorør som skyter elektroner mot deg.

 

Fornøyd nå? Jeg kan stå inne for hvert ord i denne posten også. Men jeg mener fortsatt at mange LCD-brukere er for lite kritisk til skjermen sin. Og det må jeg få lov til å mene, uten at noen vil kneble meg og be meg om å forlate diskusjonen. Når det gjelder mine "teorier", så var det humoristisk ment. Mente ikke å såre noen... ;)

Lenke til kommentar

Både CRT og LCD har sine fordeler som sagt, og det gjelder da å velge hva som passer best for seg.

 

 

Personlig så tror jeg at jeg kommer til å gå for en CRT neste gang, for jeg har verken lyst eller ser nødvendigheten i å bruke 4000-5000 på en god LCD. Da bruker jeg heller 2000 på en god CRT, og tar heller med de ulempene som det har. Men kanskje jeg ombestemmer meg og tar meg råd til en LCD? Hvem vet?

 

Dette er jo blitt reine AMD vs Intel tråden jo, hvor alle sier at det de har er best...

 

EDIT: det er jo heller ingen tvil om at LCD osv. er fremtiden og IKKE crt

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...