Gå til innhold

Hva er den høyeste CPU tempen du har klart ?


echo221

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høyeste CPU temp: 79c (Intel P4 Northwood-HT 2.8GHz, standard kjøling) når jeg hadde vcore *litt* høyt.
Høyeste chipset temp: 68c (Abit IS7-E) også når jeg hadde vcore *litt* høyt.

CPU overlevde, selvsagt. Intel P4 overlever alltid, siden den nedklokker seg når tempen blir farlig høy (85-90c trur jeg), og stopper helt hvis den er kritisk høy (rundt 100c), pluss at hovedkortet shutdowner ved 95c. P3 skal også overleve alt, for den stopper også hvis den går kritisk høyt (med mindre temp dioden dens har klikka). Dette er demonstrert her: [url="http://brainsoft.hostxl.net/files/cpu_cooler_removed.avi"]http://brainsoft.hostxl.net/files/cpu_cooler_removed.avi[/url]

Ganske funny, men lærerik video, som sier hvor farlige AMD cpu-er er på temp, i forhold til Intel.
Lenke til kommentar

3-400 grader på en xp2000 den overlevde ikke for å si det mildt.

 

høyeste temp jeg har hatt og cpu overlevde var på min gamle slot-a maskin.

Asus K7M hadde en fin feature som slo av cpu fan når den gikk i ventemodus..

Smart på en overklokket Slot-A Athlon.

 

Min gamle Digital Doc begynte å ule å skrike så muttern hørte det og ringte meg.

Da viste den 95 grader på ribba.

 

Den overlevde fint den gitt.

Lenke til kommentar

78 grader på min amd duron 1400 MHz cpu, satte cpu kjølern feil på, gikk heldigvis bra, noen grader til så(80 c er dødstempraturen står det på amd sine sider)

Hadde også ein AMD K6 II 500 opp i 85 grader overlevde den også (-:

 

Hadde også ein P1 133 MHz et sted jeg bodde som brant ned, men det teller ikke, pcen stod jo ikke på :D:blush::cry:

Endret av xertus
Lenke til kommentar
Høyeste CPU temp: 79c (Intel P4 Northwood-HT 2.8GHz, standard kjøling) når jeg hadde vcore *litt* høyt.

Høyeste chipset temp: 68c (Abit IS7-E) også når jeg hadde vcore *litt* høyt.

 

CPU overlevde, selvsagt. Intel P4 overlever alltid, siden den nedklokker seg når tempen blir farlig høy (85-90c trur jeg), og stopper helt hvis den er kritisk høy (rundt 100c), pluss at hovedkortet shutdowner ved 95c. P3 skal også overleve alt, for den stopper også hvis den går kritisk høyt (med mindre temp dioden dens har klikka). Dette er demonstrert her: http://brainsoft.hostxl.net/files/cpu_cooler_removed.avi

 

Ganske funny, men lærerik video, som sier hvor farlige AMD cpu-er er på temp, i forhold til Intel.

Er det ikke mulig og stille shutdown tempraturen på hovedkortet, har det på mitt(viss jeg ikke har misforstått da) ;)

Lenke til kommentar
Min P4 3GHz har holt 80c og slått seg av, msi corecenter reddan tror jeg (rippa en dvd mens jeg spilte halo)

 

CPU-en redda sikkert seg sjøl. Er det ingen som har sett videoen jeg posta da? P4 overlever ALLTID med mindre du legger en varm steikepanne på'n for varme den opp. De skrur seg av på KRITISK temp, og klokker seg laaangt ned på høy temp.

Lenke til kommentar
Høyeste CPU temp: 79c (Intel P4 Northwood-HT 2.8GHz, standard kjøling) når jeg hadde vcore *litt* høyt.

Høyeste chipset temp: 68c (Abit IS7-E) også når jeg hadde vcore *litt* høyt.

 

CPU overlevde, selvsagt. Intel P4 overlever alltid, siden den nedklokker seg når tempen blir farlig høy (85-90c trur jeg), og stopper helt hvis den er kritisk høy (rundt 100c), pluss at hovedkortet shutdowner ved 95c. P3 skal også overleve alt, for den stopper også hvis den går kritisk høyt (med mindre temp dioden dens har klikka). Dette er demonstrert her: http://brainsoft.hostxl.net/files/cpu_cooler_removed.avi

 

Ganske funny, men lærerik video, som sier hvor farlige AMD cpu-er er på temp, i forhold til Intel.

Er det ikke mulig og stille shutdown tempraturen på hovedkortet, har det på mitt(viss jeg ikke har misforstått da) ;)

P4 har den skru-av og nedklokking funksjonen innebygd. Den kan ikke modifiseres, eller skrus av, og den har en egen temperature diode på det varmeste stedet på CPU-en, så den er egentlig helt uavhengig av hovedkortet på det området. Dette er ingen grunn til å overclocke den enda høyere forde, og drite i tempen, for tenk deg. En P4 2.4 GHz overclocka til 3GHz, og den blir for varm, så klokker den seg ned, og blir kanskje treigere og mer ustabil enn den originalt var som 2.4GHz. Den gylne regel er uansett: Lavere temp = lengre levetid.

Lenke til kommentar

presterte å knekke en tann på vifta til min 1.2 ghz cpu, tenkte det ikke var store tapet. men etter en stund luktet det svidd elektronikk, så jeg hoppa ned til pcn for å sjekke.

 

der smeltet cpu vifta over cpuen og det rant ned, var nesten ingening igjen av viften da det tok det fyr i hovedkortet, slike små batterier rundt cpuen var i fyr og flamme og tror skruene til kjøleribba smeltet også, faktiskt så smeltet hele ribba om jeg ikke husker feil.. for alt falt rett av!

 

da var det bare å rive ut kontakten!

Endret av nord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...