Gå til innhold

Hva er den høyeste CPU tempen du har klart ?


echo221

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker HMonitor til tempen. Den viser helt korrekt temperatur (har sjekka i forhold til BIOS når den er idle). Hvertfall på mitt Abit IS7 hk.

Hva får deg til å tro at bios viser temp riktig?

 

Uansett så er maskinen langt ifra idle når man er i bios.

Du sier noe der. Det blir sagt at Abit IS7 kortene viser 10C høyere enn den faktiske tempen. Om det er sant...idunno.

 

Er ikke PC'en rimelig idle i BIOS da? Den enkle grafikken der skal det vel ikke mye ressurser til for å tegne, hehe :p.

Endret av chrml
Lenke til kommentar

pc. 266 mhz 64 mb ram og 6 gb hd

 

Hakke peling på hvor mange grader det var på CPU'n men du kunne ikke ta på chassiet ut'n å bli brent. det starta med at vifta på strømforsyninga gikk på maskina. så gikk prossesor vifta og vi brukte den i ca 6mnd. før det var noe som spurte meg om hvorfor maskina bråka lite. den går den dag i dag med gåen prossesor vifte og vifte på strømforsyninga, men pc'n er byttet ut med en nyen. men han går. hvis vi trengern.

Lenke til kommentar
Zephyros Skrevet: 06/04/2004 : 16:39 

Før jeg fikk den nye viften var det ikke unormalt med rundt 70 grader. Nå er det rundt 45. 

 

Du har kanskje også skiftet kjøleribbe?

 

 

Jeg vet ikke hva det høyeste jeg har vært oppe i er, sikkert ikke nevneverdig sammenlignet med andres tall........

Lenke til kommentar
Er ikke PC'en rimelig idle i BIOS da? Den enkle grafikken der skal det vel ikke mye ressurser til for å tegne, hehe  :p.

En PC gjør mer enn å tegne grafikk...

Men ikke kom å fortell meg at BIOS-en bruker mer ressurser på å tegne sitt GUI, enn Windows på sitt (såkalt idle når bare windows og dets GUI kjører). Når man er i BIOS setupen, gjør vel den ikke stort annet? Men seff, BIOS gjør jo alt, men hva regnes da som idle, lol. Når PC'en er skrudd av??? :no::roll:

 

PS: Er programmerer, så jeg kan alt om detta, men lurer litt på hva betegnelsen idle egentlig betyr, siden den alltid gjør noe, enten om den er i BIOS, eller i windows og ingen programmer kjører. ;)

Endret av chrml
Lenke til kommentar
Er ikke PC'en rimelig idle i BIOS da? Den enkle grafikken der skal det vel ikke mye ressurser til for å tegne, hehe  :p.

En PC gjør mer enn å tegne grafikk...

Men ikke kom å fortell meg at BIOS-en bruker mer ressurser på å tegne sitt GUI, enn Windows på sitt (såkalt idle når bare windows og dets GUI kjører). Når man er i BIOS setupen, gjør vel den ikke stort annet? Men seff, BIOS gjør jo alt, men hva regnes da som idle, lol. Når PC'en er skrudd av??? :no::roll:

 

PS: Er programmerer, så jeg kan alt om detta, men lurer litt på hva betegnelsen idle egentlig betyr, siden den alltid gjør noe, enten om den er i BIOS, eller i windows og ingen programmer kjører. ;)

Siden du er en programerer så vet du vel alt om hw ?

 

Tenger ikke være skarpeste kniven i skuffen for å finne ut at cpu ikke idler når man er i bios.

Bruker man et eksternt termometer så finner man det fort ut.

 

En liten reversert kompilering så kan du finne ut hvorfor selv. Liten vits i at vi skal fortelle deg det når du er en programerer.

 

Idle = ~0% load.

Lenke til kommentar

Hehe, tingen er bare at så lenge PC'en står på er den aldri 0% loada (så lenge alt funker som det skal). GUI blir tegna, systemloopen går sin gang, input, etc... Når folk snakker om idle temp, så er det neppe den tempen som er når PC'en er skrudd av (0% load). Når du starter opp windows, lukker alle tasks som ikke må kjøre, så er den fremdeles aldri idle. Systemloopen går sin gang, og det sjekkes for input. Lol, veit jeg høres ganske bokstavelig ut, men den "Er ikke PC'en rimelig idle i BIOS da? Den enkle grafikken der skal det vel ikke mye ressurser til for å tegne, hehe :p" kommentaren fikk meg litt til å lure på hva som egentlig betegnes som idle når det er snakk om temp.

 

EDIT: Overså ~ tegnet. Da er vi enig om at idle er 'nesten' at PC'en gjør ikkeno da :).

Endret av chrml
Lenke til kommentar

Idle : 85 grader på uklokka Amd t-bird 1400(133fsb).

Med åpen kasse og gigantisk bordvifte på "storm" hastighets setting, pluss 2 andre kassevifter, cpukjøler : Thermaltake Silent viking...(25 grader romtemp)

Hang bra i bios med masse grafikk feil der til og med.

 

Ingenting var galt, funka bra dagen etter. da det var overskya..

Lå vel på ca. 65-70 grader da...

 

Det merkligste er at denne cpu på samme hk har gått gradvis ned i temp i løpet av årene... :p

Dette var sommeren 2002, nå før jeg solgte den i forrige uke holdt den 62-65 grader idle i samme kabinett(lukket) med ca. samme romtemp..

 

Får den xp eller noe og går opp i level, øker skillen "lower temprature" eller noe?

;)

Lenke til kommentar

Og ja selvfølgelig kan man ikke stole 100% på tempraturmålninger gjort med sensorerne på hk. Men det pleier å gi en viss pekepin, dessuten var hovedpoenget her at varmen låste pc i bios, ved visning av temp. da den låste var temp 85 grader. Da jeg starta maskinen på nytt lot jeg være å gå inn i bios, men det hadde jeg nok ikke fått sjangsen til uansett for award logoen var full av artifacts og ellers på skjermen var det mye rare tegn som ikke skulle være der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...