Gå til innhold

Ping: Metalfolk


Suppelars2k

Anbefalte innlegg

Å lese denne tråden gir meg en helt enorm trang til å utøve vold mot totalt uskyldige ting i min umiddelbare nærhet.  :realmad:

 

At noen folk kan bli så stokk, stein dumme som noen har vist seg å være her, gjør meg oppgitt.

:laugh::laugh: Var sint og forbanna og skulle skrive en lignende post da eg så posten din. HaHa sånn føler eg det. Faktisk folk på dette forumet har gitt men UTROLIG dårlig bilde av metal folk. Mer irriterende mennesker når det gjelder musikk skal man lete lenge etter. Bet faktisk tennene og strammet meg da eg leste disse sidene.

 

Folk som generaliserer hiphop og annet har vist ikke sett musikken sin selv. Kan godt komme med: Metal er sånn typisk klikk musikk der gitarer og trommer bare går vilt uten noe harmoni der en bleik fyr med langt hår knurrer som en hund og prøver å snakke samtidig.

 

Get it?

 

 

Edit: Forresten eg holder meg unna alle metal trådene og trance trådene. Korfor kan ikke dere også? Eller må eg forsøple alle metal trådene fra nå av?

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DET ER GRUSOMT! Med eJay n00b edition kan man lage techno/trance på lik linje med møkka som havner på hitlistene! Techno er teite lyder satt sammen på en teit måte, det er rett og slett ikkje musikk - men støy.

Kem som helst kan lage råtten metal også. Og det her er ikkje berre noke eg seier. Har spelt gitar i snart 6 år. Og speler også i band som speler tung prog rock.

(har bevis om noken har server-plass).

det er LETT og lage dårlig metal.

like enkelt som det er å lage dårlig trance.

 

men det fins maaaange gode metal låter.

på lik linje med at det fins maaaaange gode trance/techno/elektronika låter.

 

Høyr litt på Guano apes - open your eyes (refr.)

sitt så i et hjørne og reflekter litt over deg sjøl.

 

Edit: @ Haltan : word!

 

og det skulle forresten tatt meg en god time og lage en metal låt på pc.

 

Edit2: og om eg då ikkje gjorde då klart nok, så er eg heilt enig med Haltan i 1. utsagn. :yes:

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
Takker igjen, for at dere ødela tråden. (det inkluderer dere som mater metaltrollene med motargumenter)

 

EDIT:

 

dette er ikke en debattråd om hva som er best av metall og andre sjangre, IKKE.

Må ikke ta så tungt på det Haltan, det er tross alt bare en tråd, og jeg trur du fikk frem poenget ditt til de fleste.

Endret av bugbear
Lenke til kommentar

klart det er mulig å lage en dårlig metal låt på ti minutter. det er jo bare å fyre opp maks chrunch å spille noen barrè grep det. men de aller fleste metal sanger er det brukt litt mer tid en det.

 

men på techno og spessielt trance er det ingen problem å lage en sang som høres ut som de på hitlistene på 10 minutter

Lenke til kommentar
klart det er mulig å lage en dårlig metal låt på ti minutter. det er jo bare å fyre opp maks chrunch å spille noen barrè grep det. men de aller fleste metal sanger er det brukt litt mer tid en det.

 

men på techno og spessielt trance er det ingen problem å lage en sang som høres ut som de på hitlistene på 10 minutter

:nei:

 

men uansett. det er jo ikkje sakens kjerne her

 

Alle må slutte å vere så bombastiske i konklusjonane sine. andre liker anna type musikk enn doke sjøl, greit, så la dei det. Men ikkje føl doke som noke høgareståande vesen av den grunn.

Lenke til kommentar
klart det er mulig å lage en dårlig metal låt på ti minutter. det er jo bare å fyre opp maks chrunch å spille noen barrè grep det. men de aller fleste metal sanger er det brukt litt mer tid en det.

 

men på techno og spessielt trance er det ingen problem å lage en sang som høres ut som de på hitlistene på 10 minutter

Tja. Da er vel du en av de som tror all trance\techno lages med Ejay?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

(03:15:30) ? dimiles begynner å bli mektig irritert over folk som rakker ned på alle som ikke elsker hardrock / metal på forumet. Tror jeg skal skrive en lang tråd om det hvis jeg gidder. "Fy faen det er ræva ass, skulle vært dødsstraff for slikt" osv. *irritert*

(03:20:49) (HalTan) dimiles: den tråden har jeg skrevet...

(03:20:50) (HalTan) 2 sek

(03:21:00) (dimiles) Seriøst?

(03:21:04) (HalTan) Ja

(03:21:06) (HalTan) skal søke

(03:21:06) (dimiles) Skitt.

(03:21:07) (HalTan) 2 sek

(03:21:09) (dimiles) Lol.

(03:21:50) (HalTan) dimiles: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...=ping(03:20:49)

 

Eod.

 

PS:

Now playing: Westlife - When youre looking like that. :)

Endret av dimiles
Lenke til kommentar
Jeg er nok det du kan kalle et metalltroll. Men jeg hører også veldig mye på annen musikk.

Derfor blir jeg også faktisk irritert når folk kommer og sier at det bare er metal som gjelder. Folk må da få kunne ha sin egen musikk smak.

Enig. Det å kritisere en persons musikksmak er etter min mening en

ganske alvorlig inngripen.

 

Mye musikk jeg selv ikke liker, men likevel ser jeg ingen hensikt i

å kritisere de som liker den, eller hevde at min egen smak er langt bedre.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Det er da ikke så vansklig og løse dette problemet er det ? Vis folk kan bare holde seg unna poster som det står feks : Diskuter din mening om blablabla, så skal man kunne si sin mening om det temaet som trådstartern har bedt om. Men vis det er tråd som anhandler diskusjon om musikk i en eller annen form så kan folk som bare skal legge til et par linjer som ikke har noe med saken og gjøre la vær med det.

et par eksempler som jeg tror jeg har sett et par ganger :

TRANCE SUGER, ev000l metal for evaah, liste pop suger etc. Gjeleder igrunn ikke bare folk som hører på metal denne tråden her ?

Lenke til kommentar

I det siste har jeg lagt merke til et nytt, litt lignende fenomen. Man kan knapt nok si at man ikke liker trance uten at det kommer et trance-troll og sier du ikke kan dømme sjangeren fordi du ikke har hørt om en eller annen underground DJ som spiller en eller annen sær undersjanger av trance.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...