Gå til innhold

Ping: Metalfolk


Suppelars2k

Anbefalte innlegg

Techno er teite lyder satt sammen på en teit måte, det er rett og slett ikkje musikk - men støy.

Det samme sier ikke-metal folk om f. eks. black og death metal. "Hvem som helst kan lage metal; bare å slå villt på gitarene, bassen og slagverket, og få en person til å skrike i mikrofonen".

Det finnes faktisk techno/trance som er bra laget av respekterte folk (eksempelvis mesteparten av det de spiller på Digitally Imported, selv om jeg ikke hører på den). Men jeg skal være enig i at de som ofte havner på hitlistene ikke akkurat er verdens mest kompliserte komposisjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er lov å rakke ned på techno/trance, right? Det er jo faktisk Horribelt.

Kan virkelig ikkje fordra techno. Techno forpester musikkverdenen grovt, og burde vert forbudt. Lydforurensing er det noke som heiter, og techno utgjør mesteparten av den. Trafikkbråk eller bråk fra folk på et kjøpesenter er masse meir underholdande å høyre på, og det seier sitt igrunn. For min del må folk høyre på ka som helst - klassisk, rap, punkrock.... - men ikkje techno. Techno er en musikkform som må/bør dø ut i løpet av kort tid. Techno er stygge lyder sammensatt på ekle måter, og alle techno låter er kliss like. "Dunk dunk dunk" med et "svvooiiiaaoi" oppå, med tåpelige kommentarer innimellom. Ser virkelig ikkje noke positivt med techno...

 

Det er det beste jeg har hørt noen si:)

Go on!!Techno/trance sux..:)

Lenke til kommentar
du kan ikke ha mye peiling når du sier noe slikt...

Vennligst utdyp hva du mener med at jeg ikke kan ha peiling. Dette er ikke MIN mening, det er sånn jeg oppfatter og tolker f. eks. pop & rap-folk sin mening. Hva annet kan jeg anta når kameratene mine sier at det jeg hører på er "bare skriking" (ref. metal-musikken)?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest alle svarene her, men jeg er nesten fullstendig enig med HalTan. Jeg er ikke metalfan/troll og jeg synes at det er meget irriterende og unødvendig å lese poster der man sier at trance og hiphop suger og det er bare metal som gjelder etc. Jeg var selv 14-15 år en gang og digget bare en type musikk og et band. Nesten alle digget metallica. Jeg mente at trance og hiphop sugde og gjorde alt for å unngå å høre på det (var like barnslig som han i Crossroads (ikke se den filmen) som ikke tolererte "jentemusikk"). Men idag er jeg glad at jeg har forandret meg og utvidet min horisont. Jeg liker riktignok noen musikktyper og artister/band bedre enn andre, men det er ingen "murvegger" mellom trance og rock lenger. Det er glidende overganger. :cool:

Lenke til kommentar
Så, når sa jeg alle metallica-fans BARE hører på Metallica?
Forøvrig har jeg en liten ting å si til enkelte av dere Metallica-fans: Metallica er et genialt band, MASSE bra musikk fra den fronten, men jeg kan ikke fatte og forstå hvorfor noen hører på KUN Metallica, og BARE det

 

Regner med at du ikke sier noe slik hvis du bare kjenner at par stykker som BARE hører på metallica.

 

det er vel ikke noen hemmelighet at de aller fleste metal folk hater pop og hip hop.

*bah* Jeg snakker om forumet, og ja, det handler vel om en ca. 3-5 personer her. Og nei, det er IKKE et angrep, det er bare en liten oppfordring, det er så mye bra musikke der ute :) Ikke nødvendigvis hip-hop eller pop, men annet i f.eks rock-sjangeren. :) Ingen grunn til å hisse seg opp...

 

Samme f*** hvilken musikk andre folk liker og om de utrykker sin kjærlighet mot en sjanger på forumet. Hvorfor bry seg i det hele tatt? Å jamre seg over at menneker kun hører på Metallica eller hva som helst annet er bare tåpelig.

 

Igjen, jeg jammrer meg ikke, jeg bare synes det er synd at folk går glipp av så mye. Det er IKKE NOE ANNET enn en hyggelig oppfordring :) Og joda, klart jeg ikke skal nekte noen å uttrykke sin kjærlighet ovenfor en sjanger, men når man i en tråd om Trancemusikk (som det er en del tilhengere av her) går inn og skråler om metall, DA blir det for dumt...

 

*jamre...*

 

Forstår hva jeg mener?

 

Nei.

 

Blablabla

 

Please :lol: la det ligge.

 

balblablabla techno/trance suger

 

Nå sier jeg det igjen:

 

DETTE ER IKKE EN DEBATTRÅD OM HVORVIDT TRANCE OG TECHO SUGER. Det er TOTALT uinteressant hva dere mener om forskjellige musikkgenrer. Og dere fremstiller det på en ennå mer usaklig måte. Vær så snill, hold dere for god for slikt. Det dere driver med nå, er også en del av "metaltrollingen".

 

Denne tråden er fullt og helt ment som en oppfordring til enkelte, en liten wakeup-call, det er IKKE IKKE IKKE en debattråd. Når sånne som stian-hq kommer inn og ødelegger det blir jeg FORBANNA irritert, spesiellt med tanke på at du er så usaklig so mdet går an, og mistolker det folk sier med vilje, HOld deg unna tråden, eller si noe konstruktivt. Jeg forventer at du IKKE svarer på dette innlegget, men bare aksepterer det, eventuellt kan du sende meg en PM.

Lenke til kommentar

Jeg hadde forsåvidt håpet at denne diskusjonen faktisk kunne ha holdt rettningen HalTan pekte ut, men NEI. Det er tydeligvis for mange nykomfirmanter +/- her (eller noe i den duren) som TYDELIGVIS ikke kan å LESE ordentlig og som samtidig har store tilpassningsvansker.

 

Når trådstarter understreker at han vil ha en diskusjon om respekt for andres smak og understreker at han IKKE vil ha diskusjonen om hvorvidt det er dunkdunk eller strengejammer som er best eller dårligst, og DERE (snakker ikke om deg som har skjønt hva HalTan snakker om) starter dette nesten med EN GANG, viser det veldig godt gjennomsnittsintelligensen på en alt for stor brukergruppe av dette forumet!

 

nuff said....

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Kan være enig i at mye av Techno'n der ut er av dårlig kvalitet, men det betyr nødvendigvis ikke at Techno er dårlig...

Men mye av dette er smak og behag.

Til alle som er opphengt i sjangrer, prøv å lytte til litt annen musikk...

det blir kjedelig når en henger seg HELT opp i en musikksjanger...

 

og sist men ikke minst; folk er forskjelige, folk har forskjelig musikksmak. Respekter det!

 

...har en liten feeling av at eg bare repeterte det som allerde er skrevet i tråden... jaja...

Lenke til kommentar

Jeg gir min fulle støtte til HalTan her. Godt initiativ, men synd at det må druknes av sørgelige sjeler som bare må påtvinge andre sin egen mening om noe, uansett om det er relevant for diskusjonen eller ikke.

Pokker heller! Tenk dere litt om da. Syns dere f.eks. at det er noe morro å bli trengt opp i et hjørne og måtte høre på religiøse fanatikere som skal overbevise deg i timevis? Det er går nesten ut på det samme.

 

Vi bør alle klare å være mer ydmyke og respektere at mennesker er forskjellige, og liker forskjellige typer musikk. Det eneste man oppnår ved å være så bastant som det noen er, er at de som ikke hører på slik musikk til vanlig får enda større aversjoner mot å prøve å like det.

Lenke til kommentar
Techno er teite lyder satt sammen på en teit måte, det er rett og slett ikkje musikk - men støy.

Det samme sier ikke-metal folk om f. eks. black og death metal. "Hvem som helst kan lage metal; bare å slå villt på gitarene, bassen og slagverket, og få en person til å skrike i mikrofonen".

Det finnes faktisk techno/trance som er bra laget av respekterte folk (eksempelvis mesteparten av det de spiller på Digitally Imported, selv om jeg ikke hører på den). Men jeg skal være enig i at de som ofte havner på hitlistene ikke akkurat er verdens mest kompliserte komposisjoner.

Eg seier det kun om techno. Folk skal få høyre på _ka_dei_vil_ uten at eg bryr meg, men techno - DET bryr meg. Eg er fullstendig klar over at det er veldig mange dyktige blackmetal band, men eg fordrar ikkje å høyre på det sjøl. Finst mange dyktige artister på mange områder, uten at eg nødvendigvis høyrer på det.

 

Kanskje er eg litt barnslig, men eg har en fobi mot techno.. Er en lengre nedi gata her som har på techno så du høyrer det på trehundre meters avstand når du går forbi huset hans, og eg har fleire ganger vurdert å hive en murstein inn vinduet, med en lapp på; "Skru ned det jævla bråket" elns .. nesten iallefall...

 

Sjøl er eg en stor fan av div. metal, og en del klassisk (litt kontrast?), samt diverse innen forskjellige sjangere er vanvittig fengande.

 

edit: HalTan: /me bygger iallefall opp under mine argument mot techno! :w00t:

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Når det er sagt...

 

Er helt enig i at når jeg leser enkelte metalfolks meninger, så ser jeg folk som minner veldig om trancefolks meninger. Folk med meget smal horisont.

 

Selv hører jeg en del på electronica, rock og mye mer, men jeg vet at folk har forskjellig smak, og slik er det.

 

Synd det er mange som ikke forstår det!

 

Ps: Trance suger!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...