Gå til innhold

Ping: Metalfolk


Suppelars2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
utvanning av generen er blitt vanlig ja, men i utgangspungtet er bm satanisk inspirert. du vil ikke høre mye old school bm som ikke har noe med sataniske budskap å gjøre. om ikke antikristent.

Åjodda!

Jeg vil ikke si at Black Metalen har forandret seg særlig mye. Venom, et av de første Black Mteal-bandene (?) gjorde litt narr av satanismen... Det finnes en del ikke-satanistisk gammel BM...

Venom = 1.gen.

1.gen BM-en var aldri satanistisk, og ligna ikkje serleg på BM slik vi kjenner den no heller.

 

Det var først med 2.gen. band som Mayhem og Darkthrone rundt begynnelsen av 90-talet at satanisme/okkultisme/antireligiøsitet kom inn i bildet.

Lenke til kommentar
utvanning av generen er blitt vanlig ja, men i utgangspungtet er bm satanisk inspirert. du vil ikke høre mye old school bm som ikke har noe med sataniske budskap å gjøre. om ikke antikristent.

Åjodda!

Jeg vil ikke si at Black Metalen har forandret seg særlig mye. Venom, et av de første Black Mteal-bandene (?) gjorde litt narr av satanismen... Det finnes en del ikke-satanistisk gammel BM...

Venom = 1.gen.

1.gen BM-en var aldri satanistisk, og ligna ikkje serleg på BM slik vi kjenner den no heller.

 

Det var først med 2.gen. band som Mayhem og Darkthrone rundt begynnelsen av 90-talet at satanisme/okkultisme/antireligiøsitet kom inn i bildet.

Noen har tydeligvis misfortstått litt?

 

Satanisme, Okkultisme og Antireligiøsitet er det som gjør Black Metal til å være akkurat Black Metal. Musikalsk var det mer Thrasha , men tekstene hadde fortsatt samme tema (det okkulte, satanisme, anti religiøsitet). Bare se på band som : Sarcofago, Hellhammer, Samael, Bathory osv.

Endret av Snoop
Lenke til kommentar
utvanning av generen er blitt vanlig ja, men i utgangspungtet er bm satanisk inspirert. du vil ikke høre mye old school bm som ikke har noe med sataniske budskap å gjøre. om ikke antikristent.

Åjodda!

Jeg vil ikke si at Black Metalen har forandret seg særlig mye. Venom, et av de første Black Mteal-bandene (?) gjorde litt narr av satanismen... Det finnes en del ikke-satanistisk gammel BM...

å ja, der traff du virkelig spiker'n på hode!

 

venom gjorde "egentlig litt narr" av satanismen..

du bør nok sjekke den infoen litt grundigere igjennom før du kommer med slike utsagn.

(for det er feil, bare sånn i tilfelle du ikke helt skjønte det..)

 

ikke vær så bastant i dine utalelser.. sælig når du tar feil...

 

edit

TAKK SNOOP!! endelig..

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

www.anus.com - american underground nihlistic society.

 

det finnes ikke bedre side som forklarer metal's historie på nettet.

 

Hat, raseri og ondskap er kjernen i black metal - hat mot gud, raseri mot dobbeltmoralske kristne, og litt onskap bare for morroskyld. (ok, fant ikke på noe på onskap..)

 

det er i allefall slik jeg ser saken.

og etter å ha observert en del interviewer, repportasjer og fakta om black metal og black metal's historie, er det mange som deler mitt syn på saken.

 

jeg skal dog ikke være bastant.

jeg er bare 17, og var ikke tilstede under den første bølgen.

ikke den andre heller, men fordømt min skjel om jeg ikke skal delta aktivt i den tredje.

Lenke til kommentar

Demogorgon... :thumbdown:

Venom bragte satanismen mer inn i musikken enn noe annet band før dem, men de var ikke satanister selv, og JA de gjorde narr av satanismen... De var mer okkultister enn satanister...

 

Og en ting til... hvorfor skal ikke jeg kunne være litt bastant når du for det første var mye mer bastant enn meg, og for det andre hadde MINST like mange feil som meg?????

 

Og rating på den sida di: :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

 

Edit: sida var ikke så ille, men i denne sammenhengen passet den ikke inn...

 

jeg gidder ikke å skrive at dette er min mening, for det bør man skjønne på et FORUM, der man poster nettopp sin mening... (det var kanskje derfor du oppfattet meg som bastant...?...)

Endret av KaYcH
Lenke til kommentar

Black Metal:

 

heavy distortion

fast, aggressive drums

fast, repetitive guitar playing and riffing

high-pitched screeching vocals

swift percussion

repetition

technical simplicity

overtly anti-religious lyrics, often taking the form of Satanic themes which blaspheme Christianity, and other occult themes, like paganism.

Lenke til kommentar
Black Metal:

 

heavy distortion

fast, aggressive drums

fast, repetitive guitar playing and riffing

high-pitched screeching vocals

swift percussion

repetition

technical simplicity

overtly anti-religious lyrics, often taking the form of Satanic themes which blaspheme Christianity, and other occult themes, like paganism.

Fortsatt litt feil. Satanismen tar utgangspunkt i bibelen, og dermed blir de like religiøse som kristne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...