Gå til innhold

Ping: Metalfolk


Suppelars2k

Anbefalte innlegg

Ok, vil bare åpne med å si at dette ikke gjelder ALLE, men alt for mange av dere metalfans. Jeg hører forøvrig selv en del på Metall.

 

Problemet:

 

Leser man en del i dette forumet, vil man legge merke til at det er et stort antall metall/blackmetal-fans her. vet er vel og bra det, gjør meg som sagt absolutt ingenting (OG jeg er en selv). MEN av og til kan enkelte av dere være så USANNSYNELIG GRENSELØST TEITE, at jeg bare får lyst til å kaste opp der og da. Hva tenker jeg på? Joda, i de aller fleste trådene i dette forumet som omhandler noe annet en metall, så er det som regel en eller annen fjott som kommer inn med utsagn som "METAL, ER BARE METAL SOM GJELDER! :devil: " og lignende, UTROLIG irriterende, UTROLIG.

 

Dette er rett og slett en bønn til alle, la oss kalle de "metaltrollene", som surfer disse forumene, PLEASE ikke kom med slike uttalelser. Det er rett og slett bare irriterende og usaklig. På forhånd, takk. :)

 

Forøvrig har jeg en liten ting å si til enkelte av dere Metallica-fans: Metallica er et genialt band, MASSE bra musikk fra den fronten, men jeg kan ikke fatte og forstå hvorfor noen hører på KUN Metallica, og BARE det. Legger merke til i f.eks "ditt favorittalbum"-trådene og lignende at det finnes folk på dette forumet som ikke hører på NOE annet en Metallica. Hvorfor? Dette er kun en oppfordring: Hvorfor ikke utvide den musikalske horisonten en SMULE? Metallica er vel og bra det, men pokker ta, det blir da forbanna ensformig i lengden? Det finnes så mye bra musikk der ute, som dere går glipp av!

 

Dette er IKKE en kjeftepost, det er kun en oppfordring :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fullstendig enig.

 

Men det er lov å rakke ned på techno/trance, right? Det er jo faktisk Horribelt.

Kan virkelig ikkje fordra techno. Techno forpester musikkverdenen grovt, og burde vert forbudt. Lydforurensing er det noke som heiter, og techno utgjør mesteparten av den. Trafikkbråk eller bråk fra folk på et kjøpesenter er masse meir underholdande å høyre på, og det seier sitt igrunn. For min del må folk høyre på ka som helst - klassisk, rap, punkrock.... - men ikkje techno. Techno er en musikkform som må/bør dø ut i løpet av kort tid. Techno er stygge lyder sammensatt på ekle måter, og alle techno låter er kliss like. "Dunk dunk dunk" med et "svvooiiiaaoi" oppå, med tåpelige kommentarer innimellom. Ser virkelig ikkje noke positivt med techno...
Lenke til kommentar

Et godt poeng i det du sier. Men så er jo mange av pop\hip-hop fansene "i mot" metal også...

 

Hvor har du det fra at metallica fans BARE hører på metallica? Hører selv mye på metallica, men også mye annet.

 

 

Men grunnen til at mange syntes at pop\hip-hop suger (inkludert meg...), er fordi det er så utrolig simpel musikk som går i utrolig tregt tempo. Måtte bare si det.

Lenke til kommentar

Føler at jeg er en av de folka HalTan prater om :blush:

Men noe som jeg_ikke_har nevt før er at jeg hører på annen musikk en metallica og annen metal :wow: Det er helt sannt :yes:

HalTan har rett det_er_mye bra musikk der ute, både som er metal, og som ikke er metal :)

*føler meg bedre*

Endret av kaiern
Lenke til kommentar
Et godt poeng i det du sier. Men så er jo mange av pop\hip-hop fansene "i mot" metal også...

Jepps, men på akkurat DETTE forumet er det metalfolka so mer notoriske troll.

 

 

Hvor har du det fra at metallica fans BARE hører på metallica?

 

men jeg kan ikke fatte og forstå hvorfor noen hører på KUN Metallica, og BARE det

 

Så, når sa jeg alle metallica-fans BARE hører på Metallica? Jeez, les hva jeg skirver. Det dreier seg om noen få...

 

Hører selv mye på metallica, men også mye annet.

 

Jeg også.

 

Men grunnen til at mange syntes at pop\hip-hop suger (inkludert meg...), er fordi det er så utrolig simpel musikk som går i utrolig tregt tempo.

 

Åh så unødvendig, åh så totalt unødvendig. Noen liker det, det betyr ikke at du MÅ like det. På samme måten er det MØKKA plagsommt at folk maser om metall, og at det er "DET ENESTE MAN KAN HØRE PÅ!!! :devil::devil::devil: ", det blir bare for dumt. Samme går ut til Arve: jeg liker heller ikke Techno/trance men det betyr ikke at DETTE er en debattråd om det.

 

 

Måtte bare si det.

 

Nei, det måtte du ikke, dette er ikke en debattråd om hva som er best av metall og andre sjangre, IKKE.

Lenke til kommentar
Fullstendig enig.

 

Men det er lov å rakke ned på techno/trance, right? Det er jo faktisk Horribelt.

Kan virkelig ikkje fordra techno. Techno forpester musikkverdenen grovt, og burde vert forbudt. Lydforurensing er det noke som heiter, og techno utgjør mesteparten av den. Trafikkbråk eller bråk fra folk på et kjøpesenter er masse meir underholdande å høyre på, og det seier sitt igrunn. For min del må folk høyre på ka som helst - klassisk, rap, punkrock.... - men ikkje techno. Techno er en musikkform som må/bør dø ut i løpet av kort tid. Techno er stygge lyder sammensatt på ekle måter, og alle techno låter er kliss like. "Dunk dunk dunk" med et "svvooiiiaaoi" oppå, med tåpelige kommentarer innimellom. Ser virkelig ikkje noke positivt med techno...

Det er vel ingen som tvinger deg til å høre på techno/trance?

 

Selv hater jeg fargen blå som besatt. Den er jo faktisk helt horribel, Det må jo være lov til å rakke ned på fargen blå? Jeg fatter ikke at folk like den fargen. Blått forpester fargekartet! *stikke ut de blå øynene mine*

Lenke til kommentar

mye fornuftig fra haltan her! søtter dette TOTALT.

 

Selv hører jeg mye på metal...veldig mye. Men jeg hører også veldig mye på dance/trance/techno og lager også slik musikk selv. Selv om jeg ikke liker "morten-abel-style" pop musikk, kjefter jeg ikke på alle som liker det for det!

 

Og jeg har også lagt merke til at det stort sett er metal folka som reagerer sånn... lurer seriøst på hva som skaper dette?

 

"det er lov til å disse techno fordi, det forpester jo hele musikkverdenen" ? ... herregud... hvor barnslig går det an å bli?

 

Noe er fryktelig galt!

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Så, når sa jeg alle metallica-fans BARE hører på Metallica?
Forøvrig har jeg en liten ting å si til enkelte av dere Metallica-fans: Metallica er et genialt band, MASSE bra musikk fra den fronten, men jeg kan ikke fatte og forstå hvorfor noen hører på KUN Metallica, og BARE det

 

Regner med at du ikke sier noe slik hvis du bare kjenner at par stykker som BARE hører på metallica.

 

det er vel ikke noen hemmelighet at de aller fleste metal folk hater pop og hip hop.

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Samme f*** hvilken musikk andre folk liker og om de utrykker sin kjærlighet mot en sjanger på forumet. Hvorfor bry seg i det hele tatt? Å jamre seg over at menneker kun hører på Metallica eller hva som helst annet er bare tåpelig.

At man uttrykker sin kjærlighet eller hat til en eller flere musikksjangre er forsåvidt er forsåvidt ikke kriminellt, såfremt det ikke tar totalt av :p

 

TECHNO ER DRITT DET FORPESTER MUSIKKVERDENEN!!! FFS!
: SÅNT er unødvendig!

 

Personlig synes jeg techno er en kjedelig musikksjanger som byr på lite utfordring og er tørt
: blir noe annet.

 

Men å rakke ned på folk som ikke liker metall, eller hører på dance/trance er ikke vel ikke så veldig intelligent gjort? Klart, hvis folk _bare_ vil høre på metallica så skal de jo såklart få lov til det mener nå jeg, men det blir for dumt hvis de konsekvent nekter å akseptere at andre liker andre sjangrer.

Lenke til kommentar

Tidligere var jeg en av de personene som HalTan beskriver. Men nå i den siste tiden har min musikksmak utvidet seg betraktelig, og det er mange sjangere jeg nå har fått øynene opp for som jeg aldri kunne tenkt meg å høre på tidligere, som f. eks. DnB. Men fremdeles ligger metal en del hakk foran de andre da ;).

Endret av eught
Lenke til kommentar
At man uttrykker sin kjærlighet eller hat til en eller flere musikksjangre er forsåvidt er forsåvidt ikke kriminellt, såfremt det ikke tar totalt av :p

:yes:

 

MEN av og til kan enkelte av dere være så USANNSYNELIG GRENSELØST TEITE, at jeg bare får lyst til å kaste opp der og da. Hva tenker jeg på? Joda, i de aller fleste trådene i dette forumet som omhandler noe annet en metall, så er det som regel en eller annen fjott som kommer inn med utsagn som "METAL, ER BARE METAL SOM GJELDER!  " og lignende, UTROLIG irriterende, UTROLIG.

*jamre, jamre* tåpelig...

 

PLEASE ikke kom med slike uttalelser. Det er rett og slett bare irriterende og usaklig. På forhånd, takk.

*jamre...* continued

 

Forstår hva jeg mener?

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
Det er vel ingen som tvinger deg til å høre på techno/trance?

 

Selv hater jeg fargen blå som besatt. Den er jo faktisk helt horribel, Det må jo være lov til å rakke ned på fargen blå? Jeg fatter ikke at folk like den fargen. Blått forpester fargekartet! *stikke ut de blå øynene mine*

Nei, ingen tvinger meg til å høyre på techno/trance, og godt er det!

 

At du hater fargen blå er et problem for deg, om du tenker over det kver gang du ser fargen.

MEN, techno/trance - er det musikk? Trenger du å vere en dyktig musiker for å lage trance? Er trance/techno fint å høyre på?

 

DET ER GRUSOMT! Med eJay n00b edition kan man lage techno/trance på lik linje med møkka som havner på hitlistene! Techno er teite lyder satt sammen på en teit måte, det er rett og slett ikkje musikk - men støy.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...