Gå til innhold

Ping: Metalfolk


Suppelars2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gormageddon er jo en knall utgivelse Demogorgon.  :yes:

überkonge er vel beskrivelsen jeg ville brukt, men ellers greit :green:

 

da er vel ike PanzerChrist ukjent for deg heller da? roomservice er faen så rå!

samme er Blood Red Throne - Monument of Death

 

Ingardj: er det et kors jeg ser i bakgrunnen på avataren din? bare lurer.. :whistle:

moah! :D Panzerchrist er hissig, starten på metal church når tromminga starter er orgasmisk. Syntes Affiliated With the Suffering er den beste BRT utgivelsen jeg da. Genial musikk. Hørt noe av Skinnless ?

Lenke til kommentar

Jælp, denna tråden tok jo helt av :xmas::fun:

 

Men jeg liker all slags musikk jeg.. hører på metal i 10-15 min, før jeg switcher over på trance/dance i 10-15 min, før jeg switcher over på noe annet osv osv..

 

All slags musikk krever ferdigheter for å høres fint ut, dere som ikke klarer å akseptere hverandres musikksmak, og begynner å komme med usaklige "DJ`s har mer IQ enn metal vokalisten for han trenger bare å vræle" utsagn på forumet, som også tidligere nevnt, ødelegger tråden til han stakkars brukeren som kanskje lurte på noe. Javel du liker ikke trance, bynn å grin.

 

Istedet når dere som ikke liker det og det vil fjerne spasmene deres, så kan dere f.eks:

 

Knuse en stol

 

Fore puz

 

Sparke til pipa

 

Sprenge forsterkeren

 

Spille Tetris

 

eller montere suface-to-air raketter rundt platesamlinga deres

 

Så hver gang dere har lyst til å spamme så gjør dere en av tinga ovenfor! Eeey eeey? Den hadde dere nok ikke tenkt på! :dremel::evil: najs

 

 

*knaske på en pringels* mmmmmmmmmmmmm :love:

Lenke til kommentar
Istedet når dere som ikke liker det og det vil fjerne spasmene deres, så kan dere f.eks:

 

Knuse en stol

 

Fore puz

 

Sparke til pipa

 

Sprenge forsterkeren

 

Spille Tetris

 

eller montere suface-to-air raketter rundt platesamlinga deres

 

Hoho, fikk meg til å tenke på slutten av monkey island 2... eller var det 1? Akk så lenge siden :]

 

Den eneste musikken jeg får spasmer av er type Celine Dion og Heidi Hauge.... men det finnes vel knapt noen som digger slik musikk her? :D

 

Jeg går heller ikke bort til mennesker som hører på denne musikken og sier de er mentalt skadet, jeg rister litt oppgitt på hodet og kommer meg vekk :)

Lenke til kommentar
Den eneste musikken jeg får spasmer av er type Celine Dion og Heidi Hauge.... men det finnes vel knapt noen som digger slik musikk her? :D

Ceiline Dion :blink::confused::sick::yucky:

Jeg hadde nesten klart å glemme henne, og så må du selvfølgelig minne meg på det... :hrm::realmad::thumbdown::mad::wallbash:

Jeg vet hvor du bor... :devil::evil:

 

Neida, men jeg misliker Celine Dion STERKT (det har dere kanskje skjønt nå...)

 

EDIT: Innlegget ditt inneholder flere smilies enn tillatt ^_^

Lenke til kommentar
Gormageddon er jo en knall utgivelse Demogorgon.  :yes:

überkonge er vel beskrivelsen jeg ville brukt, men ellers greit :green:

 

da er vel ike PanzerChrist ukjent for deg heller da? roomservice er faen så rå!

samme er Blood Red Throne - Monument of Death

 

Ingardj: er det et kors jeg ser i bakgrunnen på avataren din? bare lurer.. :whistle:

moah! :D Panzerchrist er hissig, starten på metal church når tromminga starter er orgasmisk. Syntes Affiliated With the Suffering er den beste BRT utgivelsen jeg da. Genial musikk. Hørt noe av Skinnless ?

skinnless, nei.. dålig med det gitt..

affiliated by the suffering blir desverre et par steg ned når det kommer til brutalitet, og det likes ikke.. det er nettop det BRT gjør så bra.. gleder megh til Alterd Genesis kommer.. spennende å høre om de har kommer tilbake til gode gamle tung takter..

Lenke til kommentar

Kan nokk stemme det ja. Har nylig fått hørt Crytopsy none so live, det syntes jeg var overbevisene bra. Har ikke fått hørt så alt for mye dm men liker denne sjangern veldig bra tett etterfulgt av thrash/bm. Det gikk mest i blackiss metal før.

Mange uenigheter om Dødheimsgård sitt 666 international er bra el dårlig musikk. Jeg syntes det er drit herlig og mange syntes det motsatte, har du hørt det ? i såfall hva mener du ?

Endret av lanez-nor
Lenke til kommentar

har bare hørt en låt, og det er såpas lenge siden at jeg ikke husker bedre av den.. har en liten fornemmelse om at den hadde en temmelig fet start, og noen gode tunge riff, men ikke mer. sitter på modem, så jeg får ikke undersøkt saken heller. ;)

 

derimot sitter jeg å hører på allegiance - Hedna Stal

der har du god metal! svensk viking, kall det en litt ondere versjon av windir gjerne, som jeg også forguder.

 

Crytopsy none so Live? BRT låt fra Altered Genesis?

hvilken stil legger de seg på i såfall? gode gamle tunge takter, eller nye og "gitarjukkende"?

Lenke til kommentar
*hjelpe til*

 

:p

Ey, ikke kødd med avataren min! :p

 

Men vet du, det der styrker misstolkningen av at all metal er satanistisk metal. (hva enn det egentlig er da)..

det er en misstolkining jeg også prøver å bekjempe.

 

persjonlig går jeg for god hedensk metal eller ateistisk metal.

men mye kristen metal blir litt dumt og.. hørt "horde"? black metal generen er satanisk.. man lager ikke kristen bm.. det blir som.. sursøt saus! :green:

eller "kosejuling" passer bedre? :p

Lenke til kommentar
Fordi satanisk/antireligiøst budskap er ein del av definisjonen av Black Metal sjangeren. Er den ikkje det, kan det igrunn ikkje kallast Black Metal.

 

Er ikkje tekstane sataniske/antireligiøse, så vippar det over i ein annan sjanger.

Eg vil ikke si at det først og fremst er teksten som definerre sjanger. Dessuten så utvikler sjanger seg etterhvert. Sånn som eg ser det så er det musikalske som definerer hvilken sjanger det er. Altså, ikke all blues handler om hvor trist en er. Eg tror forsatt at black metal har noen lyriske trekk men at disse ikke på noen måte er en nødvendighet for at det skal være black metal.

 

Sånn som eg ser det så har black metal følgende lyriske trekk eller emner som det ofte er sunget(dvs. growlet):

-Relegion(både imot, for, og gjerne om alternativ relegioner)

-Myter, Historier, Gamle kulturer

-Satanisme(kan bety veldig mye forksjelig)

-Hat, Mørke, Depression, osv

-Okkulte

 

og den slags.

Lenke til kommentar
Fordi satanisk/antireligiøst budskap er ein del av definisjonen av Black Metal sjangeren. Er den ikkje det, kan det igrunn ikkje kallast Black Metal.

 

Er ikkje tekstane sataniske/antireligiøse, så vippar det over i ein annan sjanger.

Eg vil ikke si at det først og fremst er teksten som definerre sjanger. Dessuten så utvikler sjanger seg etterhvert. Sånn som eg ser det så er det musikalske som definerer hvilken sjanger det er. Altså, ikke all blues handler om hvor trist en er. Eg tror forsatt at black metal har noen lyriske trekk men at disse ikke på noen måte er en nødvendighet for at det skal være black metal.

 

Sånn som eg ser det så har black metal følgende lyriske trekk eller emner som det ofte er sunget(dvs. growlet):

-Relegion(både imot, for, og gjerne om alternativ relegioner)

-Myter, Historier, Gamle kulturer

-Satanisme(kan bety veldig mye forksjelig)

-Hat, Mørke, Depression, osv

-Okkulte

 

og den slags.

Det er ikke gitt at Black Metal er satanistisk. Det meste er enten ikke relatert til noen spesiell religion, relatert til okkultismen, relatert til det antikristne eller relatert til satanismen. Men det finnes også kristen Black Metal (selv om jeg i utgangspunktet mener at Black Metal ikke kan være kristent). Det finnes BM-band som gjør narr av satanismen, og den tidligste BM-en var ikke satanistisk. Det satanistiske er noe som har utviklet seg etter hvert, og det har en tendens til å overskygge det meste annet innen BM for en del personer...

BM skal være mørkt og dystert som musikk, men tekstene trenger ikke være det (selv om det gjerne passer seg slik i og med at musikken er det)...

Lenke til kommentar

Jeg gjør det enkelt.. hører for det meste på metal når jeg for meg selv, ispedd litt blues e.l. noen ganger.

Hvis noen spør om anbefalinger av god musikk anbefaler jeg mine yndlingsartister, da det betyr en del for meg at musikerne er flinke.

Hvis noen spør om god trance holder jeg enten kjeft, eller prøver å erte folka med å si 'det finnes ikke god trance' etc. etc.

Hvis jeg sitter i et rom hvor det spille musikk jeg misliker, lar jeg vær å høre etter.

 

Hører f.eks. på Amon Amarth nå, hvilket jeg vet at mange sier 'fysj, se til å fjern det bråket'... Jeg holder som regel kjeft hvis det ikke er fattern e.l. som hører på musikk jeg oppfatter som dårlig.

Lenke til kommentar
utvanning av generen er blitt vanlig ja, men i utgangspungtet er bm satanisk inspirert. du vil ikke høre mye old school bm som ikke har noe med sataniske budskap å gjøre. om ikke antikristent.

Åjodda!

Jeg vil ikke si at Black Metalen har forandret seg særlig mye. Venom, et av de første Black Mteal-bandene (?) gjorde litt narr av satanismen... Det finnes en del ikke-satanistisk gammel BM...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...