Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Grunnen til at man IKKE skal velge Telenor


Anbefalte innlegg

Lov og skryt litt, men det finnes da grenser! jeg klarte i vinterferien, med 4Mbits quattro fra NGT og laste 24 GB på 48 timer.... Men selvsagt, alle har ikke samme behovet for så mye, F.eks min mor og far hadde utmerket klart seg med 1 GB per måned, litt vg og mail i ny og ned.

 

Men hvis du derimot er en hardcore downloader som laster weben for alt ubrukelig som finnes, da har du ikke noen godt av en grense på 1GB per måned :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skryter ikke i det hele tatt, det  var bare for å poengtere usakligheten til telenor med deres grenser på bruk av linja. Jeg driter mest i hvor mye du laster ned.

hehe, jeg for min del vil påstå at det er temmelig usakelig å velge en telenorlinje med begrensning hvis du har planer om å laste ned enorme mengder.

 

eksempel: du kjøper vel ikke en gammel volvo for å kjøre dragrace?

hvis du skal til butikken og handle en liter melk så burde det holde med den gamle volvoen - og være tilsvarende dumt å bruke en dragracebil, eller hva?

 

valg av internettlinje blir et valg etter behov, akkurat som for eksempel et bilvalg, ref eksempelet over. vet du på forhånd at du skal laste ned mye så velger du et abonement uten begrensing, skal du laste ned lite så spiller ikke begrensningene noen særlig rolle. så enkelt.

Du glemmer at det også finnes folk som ikke kan velge ngt eller catch pga. tilgjengelighet. Fetteren min kunne kun velge telenor da hverken catch eller ngt har linje opp til der han bor.

Jeg skjønner ikke hvor folk har det fra at de kun kan velge telenor :dontgetit:

Det finnes mange isp'er som selger samme løsning som telenor, som opererer med bedre priser og ingen GB grense. Så hvis du kan få i fra telenor kan du også få i fra dem.

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar
Jeg skryter ikke i det hele tatt, det  var bare for å poengtere usakligheten til telenor med deres grenser på bruk av linja. Jeg driter mest i hvor mye du laster ned.

hehe, jeg for min del vil påstå at det er temmelig usakelig å velge en telenorlinje med begrensning hvis du har planer om å laste ned enorme mengder.

 

eksempel: du kjøper vel ikke en gammel volvo for å kjøre dragrace?

hvis du skal til butikken og handle en liter melk så burde det holde med den gamle volvoen - og være tilsvarende dumt å bruke en dragracebil, eller hva?

 

valg av internettlinje blir et valg etter behov, akkurat som for eksempel et bilvalg, ref eksempelet over. vet du på forhånd at du skal laste ned mye så velger du et abonement uten begrensing, skal du laste ned lite så spiller ikke begrensningene noen særlig rolle. så enkelt.

Du glemmer at det også finnes folk som ikke kan velge ngt eller catch pga. tilgjengelighet. Fetteren min kunne kun velge telenor da hverken catch eller ngt har linje opp til der han bor.

jeg tipper fettern din har mulighet til å velge telenor *uten* begrensning?

 

uansett tok du vel ikke helt poenget mitt, men det kan være det samme.

Lenke til kommentar
5 GB på en uke??? HAHAHA

det er jo ca en dags nedlastingen det jo bare NED!!..

 

skal legge ut et bilde av min nettlimiter når jeg kommer hjem... skryter du av 5 GB i uka... hva slags linje har du?

 

må si meg enig.. tele"hor"nor er noe møkk.. har selv tiscali og vil bare si at linje kvaliteten er helt rå, men supporten er no tull tar min 10 min å komme inn..

 

gleder meg til mai jeg.. da blir eg Ngt kunde.. skal bli godt med en 2Mbit linje ja..

704 er litt lite.

Jeg skryter ikke i det hele tatt, det var bare for å poengtere usakligheten til telenor med deres grenser på bruk av linja. Jeg driter mest i hvor mye du laster ned.

 

_

johanf

hvordan i all verden "poengterer det usakligheten til telenor"? det er da ingen som tvinges til abonement med begrensning?

 

små hunder bjeffer mest.

ville vært fint om vi kunne bli ferdig med å skryte av hvor mye vi laster ned og prøvd å holde en viss standard på de mer seriøse delene av forumet ja. gjelder selvsagt ikke bare deg.

Lenke til kommentar

haha laster kanskje ned 10Mb i månden... og dette er som oftest ingame dowloads (maps ol..)

Men så sitter jo jeg på ISDN enda da (LOL)

 

Ikon du "tilfredstiller" deg vel foran pc'en rett som det er du... :p

 

\\Sp33D teh Evil freekill

 

EDIT: hadde glatt valgt telenor jeg, de har fett responstid!! og bra kundeservice, det som taler i mot er at de har denne "dialup" pay per mb reglen som er litt gammelt, men hadde fint klart meg med ~10gb!!

Endret av the_real_Sp33D
Lenke til kommentar
Kjører 100Mbit her hjemme, så teoretiskt kan jeg klare rundt 1TB hver dag både ut og inn. Rekorden til nå er rundt 180GB på en dag, men linjen står jo bare å puttrer med noen brøkdeler av maks kapasitet hele tiden.

 

Forbruket ligger på 1-2TB hver måned sånn ca.

 

Her er en periode på litt over en uke i dumeter Hadde desverre en ufrivillig reset av loggen tidligere.

OMFG!!

Noen har litt for mye penger å bruke på maskinvare....

litt tvilsomt å legge ut bilde av alle mappene dine der da men....

Lenke til kommentar
Alle klager på Telenor og det med god grunn p.g.a kvoter\pris forhold.

Men Telenor har nok en av de bedre kundeservice på markedet.

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Ja, du kan spøke du, gutt! 20 min venting, bli satt over fra person til person, for så å plutselig bli frakoblet, m.m.

For ikke snakke om å få det installert i det hele tatt.

 

En gang til:

Men Telenor har nok en av de bedre kundeservice på markedet.
:laugh::laugh::laugh::laugh:
Lenke til kommentar
Kjører 100Mbit her hjemme, så teoretiskt kan jeg klare rundt 1TB hver dag både ut og inn. Rekorden til nå er rundt 180GB på en dag, men linjen står jo bare å puttrer med noen brøkdeler av maks kapasitet hele tiden.

Tror nok det hadde ringt en bjelle ett eller annet sted hos en admin dersom du over lengre tid hadde lastet ned 180 GB pr. dag...

Lenke til kommentar

hmmm folk som downloader sånn 20Gb per dag må ha noe sykt med hd plass, ellers må du brenne som noe galninger. personlig skjønner jeg ikke hvordan det går ann engang. jeg hadde ikke klart å finne så mye å laste ned hver dag. hadde i allefall ikke giddet å bruke/hørt/sett på alt dritet.

Lenke til kommentar

Er enig med Caveman her. Hvor i huleste får dere plass til alt dette!?

Jeg laster vel ned ca 10 gb i måneden (inkludert alt av oppdateringer , mail, video +++), og sliter skikkelig med å finne plass. Bruker snart mer tid på å "slanke" harddiskene mine enn på å laste ned :)

Lenke til kommentar

Hehe, ser det at noen sier at man velger etter behov...

Men hvorfor skal folk velge Telenor med xx antall gb begrensning i mnden... Når det finnes mange andre (nye) aktører på markedet som leverer et mye bedre produkt enn de...

Sikkert fordi eldre/god voksne folk ikke vet bedre rett og slett, det finnes jo minst like billige abonnementer fra andre..? uten begrensninger seff...

Dette vet jo seff Telenor å utnytte :p

Folk er feige, og tør ikke satse på nye ting :)

Kooooooooooooooooooz ;)

Lenke til kommentar
Alle klager på Telenor og det med god grunn p.g.a kvoter\pris forhold.

Men Telenor har nok en av de bedre kundeservice på markedet.

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Ja, du kan spøke du, gutt! 20 min venting, bli satt over fra person til person, for så å plutselig bli frakoblet, m.m.

For ikke snakke om å få det installert i det hele tatt.

 

En gang til:

Men Telenor har nok en av de bedre kundeservice på markedet.
:laugh::laugh::laugh::laugh:

Haha

 

Kommer inn etter 15 sekunder vi ;)

 

Prioritert kundeservice :D

Lenke til kommentar

Hadde først telenor ADSL deretter VDSL... jeg var ikke stort fornøyd med kundeservicen. Prøvd å si "kundeservice" til en telefonsvarer som ikke skjønner stavangersk? Det kan være ganske frustrerende. Tror det ville vært lurere med "tast 1 for..."

Venter forøvrig på montør fra Norsk Fiberoptikk (kl. 8:30 på tirsdag) og da blir det 2mbit Lyse for alle penga.

Bra responstid på telenor? tja... hvis du liker å aldri ha ping under 40. Lyse sine spør du? tja, rundt 5?

Lenke til kommentar
eksempel: du kjøper vel ikke en gammel volvo for å kjøre dragrace?

hvis du skal til butikken og handle en liter melk så burde det holde med den gamle volvoen - og være tilsvarende dumt å bruke en dragracebil, eller hva?

hvis man ikke trimmer bilen litt for¨å kjøre drag så går det fint :laugh: men seriøst; jeg får Linja mi om 2 dager (telenor) md 1gb grense .... (må seriøst bestille 5gb xtra....) den stygge grensa er en god grunn for å ikke bestille fra telenor....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...