Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Grunnen til at man IKKE skal velge Telenor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde først telenor ADSL deretter VDSL... jeg var ikke stort fornøyd med kundeservicen. Prøvd å si "kundeservice" til en telefonsvarer som ikke skjønner stavangersk? Det kan være ganske frustrerende. Tror det ville vært lurere med "tast 1 for..."

Venter forøvrig på montør fra Norsk Fiberoptikk (kl. 8:30 på tirsdag) og da blir det 2mbit Lyse for alle penga.

Bra responstid på telenor? tja... hvis du liker å aldri ha ping under 40. Lyse sine spør du? tja, rundt 5?

Bra ping aldri under 40? Tja, hva med ngt med, tjaa, aldri under 60?

Jeg hadde bedre ping med Telenor avidi som er kabelmodem og kabelmodem er teknisk treigere ping enn dsl. Go ngt!

Lenke til kommentar
Jeg skryter ikke i det hele tatt, det  var bare for å poengtere usakligheten til telenor med deres grenser på bruk av linja. Jeg driter mest i hvor mye du laster ned.

hehe, jeg for min del vil påstå at det er temmelig usakelig å velge en telenorlinje med begrensning hvis du har planer om å laste ned enorme mengder.

 

eksempel: du kjøper vel ikke en gammel volvo for å kjøre dragrace?

hvis du skal til butikken og handle en liter melk så burde det holde med den gamle volvoen - og være tilsvarende dumt å bruke en dragracebil, eller hva?

 

valg av internettlinje blir et valg etter behov, akkurat som for eksempel et bilvalg, ref eksempelet over. vet du på forhånd at du skal laste ned mye så velger du et abonement uten begrensing, skal du laste ned lite så spiller ikke begrensningene noen særlig rolle. så enkelt.

Du glemmer at det også finnes folk som ikke kan velge ngt eller catch pga. tilgjengelighet. Fetteren min kunne kun velge telenor da hverken catch eller ngt har linje opp til der han bor.

Jeg skjønner ikke hvor folk har det fra at de kun kan velge telenor :dontgetit:

Det finnes mange isp'er som selger samme løsning som telenor, som opererer med bedre priser og ingen GB grense. Så hvis du kan få i fra telenor kan du også få i fra dem.

Vel, i følge de han snakket med da, telenor, ngt, tele2, bluecom. Så var det kun telenor som kunne levere....

Lenke til kommentar
Alle klager på Telenor og det med god grunn p.g.a kvoter\pris forhold.

Men Telenor har nok en av de bedre kundeservice på markedet.

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Ja, du kan spøke du, gutt! 20 min venting, bli satt over fra person til person, for så å plutselig bli frakoblet, m.m.

For ikke snakke om å få det installert i det hele tatt.

 

En gang til:

Men Telenor har nok en av de bedre kundeservice på markedet.
:laugh::laugh::laugh::laugh:

Skal vi se..... 6 måneders vente tid på installasjon(jo, montør kommer i neste uke.. Yeah right..) 45-90 minutters kø på telefonen. Kundehjelp som ikke kan hjelpe deg med noe som er utenfor A4 arket de har foran seg.

Jeg tar 20 minutters kø any day.

Da jeg hadde telenor, både da jeg hadde ISDN og da jeg hadde AVIDI, hadde jeg NULL problemer med kundeservice. Maks 10 minutters kø og folk som alltid kunne hjelpe deg med det du skulle ha hjelp til, eller fant iallefall noen som kunne hjelpe deg. Dette kan ikke ngt skryte av.

Lenke til kommentar

Må si jeg skjønner ikke helt hva telenor tenkte da de kom på "jeg har det, vi mekker en form for begrensning på nedlasting!". Ser hvertfall at NGT har kommet ut med reklame om "Fri bruk - uansett".

Siterer hw.no 13.02: "I samme prislandskapet som NGT tilbyr èn megabit, finner vi også Telenor sitt billigste abonnement med 704/128 kbit/s - 70% av hastigheten til NGT med bare 10 GB nedlasting i måneden - og Bluecom med 720/128 uten restriksjoner for samme prisen."

Vil nå ikke si "grunnen" til å ikke velge telenor, snarere "grunnene". Glad jeg er kvitt dem, både når det kommer til internett og fasttelefon (go Lyse!).

Lenke til kommentar
netlimiter.jpg

 

5 GB totalt, på en uke - jeg er glad det ikke er grense hos meg!

 

_

johanf

Kva program er det du bruker?

Ja, dette er NetLimiter. Jeg har prøvd både denne og DU meter og jeg liker NetLimiter best. Greit grensesnitt, lett og sette opp og det funker. DU meter prøvde jeg en gang for lenge siden også, ble ikke imponert da heller.

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...