Gå til innhold

styggeste musikk?


Chosiso

Anbefalte innlegg

ikke rart du blir hissig når du ser ett band som en person :wow:

 

EDIT: BTW, tenk på hvordan jeg har det! Hver gang en gansta-blingbling-niggah-in-the-hood.with-extremly-nice-car-og-ca-12-skjønnhetsideal-damer-per-negersnute låt dukker opp på skjermen, og det er ****** meg ganske ofte i forhold til svart metall eller noe form for metall over hodet, så blir jeg sur og grinete :angry:

Ja må har vi noe tilfelles da olsen mann....vi begge hater hverandres musikk "smak"

hehe, tøft :D Vi hadde vært det perfekte musikkelskende homoekteparet :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tekno.. :/

 

For første gang på flere tiår (med unntak av klassisk musikk) spiller den hvite mann hvit manns musikk, og ennå mere revolusjonerende;- de svarte har begynt å spille hvit manns musikk.

 

Musikkstilen jeg tenker på er Tekno. Tekno musikken (med Tekno mener jeg Tekno/ambient/house/hard-core/trance osv) oppsto som et resultat av rasisme. De hvite ble ikke akseptert i Hip-hop miljøene fordi de ikke var svarte, og dermed brøt de ut og skapte sin egen stil;- Tekno. Musikken har sine røtter i tysk elektronisk musikk som Kraftwerk.

 

Musikken har, som de fleste vet, blitt populær og da de svarte så dét begynte de også å spille Tekno. De samme som sparket ut de hvite fra Hip-hop miljøene spiller idag musikken til de samme hvite som de jaget med rasisme.

 

Tekno er dansemusikk, i mange tilfeller kvalifiserer det langt mer til å bli kalt for danserytme da det ikke nødvendigvis er noe melodi i sangene. Musikken lages på datamaskiner som er tilkoblet et nøkkelbrett. Det går også an å koble til diverse andre ting for å utvide mulighetene. Musikken lages av så og si hvem som helst.

 

Musikalitet eller talént er overhode ikke nødvendig, men selvsagt en fordel. I mange tilfeller er ikke sangene noe mere enn et arrangement bestående av forskjellige elektroniske lyder. Musikalsk sett er Tekno så lavmål som det overhode går an å komme med unntak av industri- musikken som er ennå mere lavmåls.

 

Så kan vi spørre; hvorfor er Tekno blitt populært i det hele tatt? Teoretisk sett burde det jo aldri blitt noe populært! Kanskje det er budskapet bak Teknoen som gjør den populær? Ja hva er egentlig budskapet med Tekno musikken? Det er mye forskjellig, vi har det som går ut på at vi skal glemme alt og bare ha det gøy og danse. Vi har det utvaskede "hippie" budskapet. Vi har forherligelse av vold. Vi har forherligelse av fremtidsteknologi. Vi har så og si alt. Alt fra Skinn-skalle tekno til hippie tekno. Alle kan finne et budskap de liker innenfor denne sjangeren. Teknoen gjør lytteren fullstendig identitetsløs, det går ikke an å si; "Han hører på Tekno så da må han være sånn og sånn". Hvis en person hører på "country",eller "Heavy-Metal" så vet vi med en gang en hel del om vedkommende, men om en person hører på Tekno så sier det ingenting. Det eneste det sier er at vedkommende er en del av X-generasjonen. Jeg tør påstå at Tekno er X-generasjonens egen musikk.

 

X-generasjonen er like identitetsløs som Tekno musikken er! Det er ingen andre enn X-generasjonen som liker Tekno! Tekno er på en måte blitt det som fører X-generasjonen sammen, musikken er en portal inn til en annen dimensjon. Tekno er rituell musikk. Selve dansen er uhyre lik Seidkvinnens rituale. Den monotone rytmen setter de som danser inn i en slags trance, veldig lik den Seidkvinnen setter seg inn i under sin dans til kvinners monotone sang, de som danser gjør det gjerne i timevis, de kan danse i ett sett fra tidlig på kvelden til langt ut på morgenkvisten. Det er et mål å utmatte seg selv, å presse seg selv til det ytterste. Seidkvinnen faller utmattet om på bakken og begynner den andre fasen av ritualet, de som danser i dag går gjerne hjem og sover før det har gått så lenge.

 

Dette er det som gjør Tekno populært. Dansen rører ved menneskets arketyper. De Negroides dans til trommer, germanerens Seid og berserkgang, Indianerenes dans rundt totempålen, Samenes sjamanisme osv.

 

Tekno musikken vekker til live X-generasjonen. X-generasjonen har ingenting å leve for, vi bare lever, vi bare ér her uten mål og mening. Tekno musikken gir oss en bekreftelse på at vi lever, den gir oss en følelse av å være et eller annet.

 

Når vi danser liker vi oss uten egentlig å vite hvorfor, når vi danser ér vi noe, vi er en Seidkvinne eller en Berserker som utfører et rituale. Vi er det vi engang var og det vi innerst inne, gjerne ubevisst, ønsker å være den dag idag. Kroppen vår lengter etter livet, for ett tusen år i dødens trance har gjort oss tom og trist, den har gjort oss til en identitetsløs flokk uten mål og mening. Den hart gjort oss til X-generasjonen!

Lenke til kommentar

All trance, techno og musikk i den duren er bannlyst hos meg. Det samme med rap, kønntri, danseband, opera, klassisk osv.. Også et spesielt "band" er bannlyst - "Alamaailman Vasarat" Det høres forkastelig ut..

Trur jeg holder meg til Alternativt, rock, (heavy) og black metal / metal jeg..

Lenke til kommentar
All trance, techno og musikk i den duren er bannlyst hos meg. Det samme med rap, kønntri, danseband, opera, klassisk osv.. Også et spesielt "band" er bannlyst - "Alamaailman Vasarat" Det høres forkastelig ut..

Trur jeg holder meg til Alternativt, rock, (heavy) og black metal / metal jeg..

Nah.. klassisk kan være digg om man skal slappe av. Spesielt Strauss ;)

Lenke til kommentar

Er ikke innmari begeistret for rap på bergensdialekt og musikk som er komersiell når den prøver å gi inntrykk av å ikke være det (les: linkin park osv). Ellers så er jeg ganske tolerant for musikk, selv om jeg har til gode å like noe innen dansebandsjangeren.

Lenke til kommentar
.. og MacGyver-introen? :)

..er digg!

...Ruler så utrolig mye...

 

 

@As}{antii :

Klassisk veit jeg noen synes er digg.. Men jeg synes det blir altfor mye å konse til å høre på når det spilles.. Er jo vanligvis så utrolig sinnsykt mye instrumenter i låtene..

Lenke til kommentar
Kristenrock er det verste jeg hører.

 

Dina/Tine, Eminem, Gla-joik, Tatu, Gatemusikanter med panfløyte, og musikk fra midtøsten er også helt forferdelig

ja for ******. :yes:

der har du det :devil:

Er faktisk ingenting i veien med Kristen black metal...eller white metal som noken kaller det... er jo forsåvidt heilt idiotisk spør du meg.

 

Kristne folk kan lage god metal dei og.

Extol er et fint eksempel.

 

Og ingen hører ka dei synger om anyway ;)

 

Noke av det verste eg må ha hørt er David Hasselhoff synge :scared:

"Make it Stop, make it go away!!" :yucky:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...