Gå til innhold

Er A64 for ustabile ved klokking ?


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grepene du tok som førte til at "tett på 500GB til ******.", eller var det med vilje?

Regnet med at A64 som alle skryter "SÅ OPP I SKYENE" var litt bra. Ikke at man kom til å få samme problemene som man hadde med PIII for 3 år siden. Latterlige greier. Ligger de så langt etter?? Har ikke hatt noen lignenede problemer så lenge jeg har kjørt med P4 ihvertfall......

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
AMD 64 er ikke spesielt egnet til overklokking. men hvis du ikke skal overklokke er de geniale.

Ja, men det er jo lurt å ha noe å klokke på. Da får du mye mer for pengene. :yes:

jaja. Men det er fortsatt mange som ikke overklokker, så hvis man er en av dem så er AMD 64 et meget godt kjøp.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Mener du da f.eks den lumske sykdommen som gjør at CPU pluttselig er død? Har lest endel rundt på forskjellige utenlandske OC forumer, å det er faktisk en del som klokker opp CPU, å det ser ut som alt er i skjønneste orden å pluttselig er CPU'en død. Ikke bra................

 

Håper selvsagt at disse barensykdommene forsvinner, for litt konkuranse er bra :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Mener du da f.eks den lumske sykdommen som gjør at CPU pluttselig er død? Har lest endel rundt på forskjellige utenlandske OC forumer, å det er faktisk en del som klokker opp CPU, å det ser ut som alt er i skjønneste orden å pluttselig er CPU'en død. Ikke bra................

 

Håper selvsagt at disse barensykdommene forsvinner, for litt konkuranse er bra :)

ja for eksempel.

Lenke til kommentar
Å hva var feilen om jeg tør spørre?

 

Er det min feil at VIA korta er så råtne at de ikke har PCI AGP lås engang?

Mulig det hadde gått anderledes hadde jeg kjørt med ett NForce3 kort som hadde fungert, men synes det ble for mye tull med det. Å alle som har "FETE" scores med A64 har som regel moddet det noe ut av det ******. Nei takk, det blir intel på meg.

 

Å måtte kjøre ekstra IDE kort for å få det stabilt når man OC blir bare for latterlig. Kan de ikke lage skikkelig HK eller?

Tror nok ikke det var noen brukerfeil. Eneste feilene du kanskje gjorde var å ikke lese nok om Via kortene før du kjøpte et, og å la vær å prøve med et nytt nForce3 kort.. :p

 

Man trenger faktisk ikke å modde kortene for å produsere greie scores. Scoren under har jeg fått med umoddet nForce3 kort og boxedkjøler.

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7548840

 

Eneste man trenger å gjøre er å prøve :)

 

Regner med at du har A64´n ennå, så jeg råder deg til å prøve et K8N før du gir opp A64 helt. Tror du kommer til å få det mye gøy med et sånt oppsett.

Endret av formann
Lenke til kommentar

CPU har jeg liggende enda ja. Sitter faktisk å vurderer å selge P4 min, men da selger jeg hele greiene tror jeg. Med Skjermkort, disker å alt. Er ikke noe sugen på å demontere WaterChill å hele greiene igjen. Er sugen på å få oppdatert HD mine osv uansett. Må ha mer plass. Lastet ned 60GB med UFC og Pride her om dagen så det begynner å bli trangt :blush: 500GB er ikke det det en gang var.......

Lenke til kommentar
AMD 64 er ikke spesielt egnet til overklokking. men hvis du ikke skal overklokke er de geniale.

 

Hei.. mr elite :)

 

Hadde vært fint om du kunne utdype det litt. Hvorfor er ikke A64 egnet til overklokking?

 

 

------------

 

 

Paulex

Er det ikke stort mer å hente ut av en A64 en det som er der ved stock hastighet?

 

Seriøst.. hvor mange A64´er har du hatt, og hvor mye har du testet?

 

Skal du lese tester om hvordan noe overklokker så kan du IKKE lese på hw.no da de ikke klarer å klokke stort. De klokker FSB til det stopper, og ikke stort mer. Prøve et annet hovedkort(chipset), bios eller instillinger "gidder" de ikke. For å være helt ærlig så synes jeg de burde sluttet med overklokkingen i testene da de ikke gjør annet enn å gi et HELT feil bilde av hvordan ting egentlig er.

 

Håper ikke det var hw.no´s test du baserte utsagnet ditt på, selv om jeg har mine mistanker. Jeg kan garantere deg at det er mye å hente, og det er blandt annet pga den innebygde minnekontrolleren. A64 skalerer meget bra siden lantecyen går ned når man klokker, og dette produserer meget gode resultater sammen med økt cpu hastigheter.

 

Hvordan skulle ellers A64 komme under 30sek i super-pi, og få over 30 000 3dmarks i 01?

Lenke til kommentar

Grattis med 25K formann.. Du skulle ha fått noe skikkelig kjøling istedet for Boxed sakene til CPU`en din. Men respect =)

 

EDIT: 5.6K.. Skal jeg le eller gråte? :p

Takker CFD.. nåværende score er litt over 25k tho.. nærmere 25892 marker. (Fortsatt med boxed-kjøler) Jeg SKAL over 26k på luft før jeg monterer vapoen på den ;)

 

Menneh.. 5.6K ? Den tok jeg ikke nå så tidlig på morgenen.

Lenke til kommentar
Å hva var feilen om jeg tør spørre?

 

Er det min feil at VIA korta er så råtne at de ikke har PCI AGP lås engang?

Mulig det hadde gått anderledes hadde jeg kjørt med ett NForce3 kort som hadde fungert, men synes det ble for mye tull med det. Å alle som har "FETE" scores med A64 har som regel moddet det noe ut av det ******. Nei takk, det blir intel på meg.

 

Å måtte kjøre ekstra IDE kort for å få det stabilt når man OC blir bare for latterlig. Kan de ikke lage skikkelig HK eller?

Tror nok ikke det var noen brukerfeil. Eneste feilene du kanskje gjorde var å ikke lese nok om Via kortene før du kjøpte et, og å la vær å prøve med et nytt nForce3 kort.. :p

 

Man trenger faktisk ikke å modde kortene for å produsere greie scores. Scoren under har jeg fått med umoddet nForce3 kort og boxedkjøler.

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7548840

 

Eneste man trenger å gjøre er å prøve :)

 

Regner med at du har A64´n ennå, så jeg råder deg til å prøve et K8N før du gir opp A64 helt. Tror du kommer til å få det mye gøy med et sånt oppsett.

Mulig jeg gir den en sjangs til da. Må bare se om jeg får lagt unna noe penger først. Skal 3 uker til Afrika i April, så da går der endel penger der. Får kjøre P4'en stund til ihvertfall, så oppgradere litt ut på våren tenker jeg. P4 er ikke akkurat noen sinke enda :) Klarer faktisk tett på 23K i 3DMark2001 med den :thumbup: Å det er med ett simpelt WaterChill til å kjøle med.

Lenke til kommentar
Menneh.. 5.6K ? Den tok jeg ikke nå så tidlig på morgenen.

5600 innlegg i dette forumet. Eller det betyr 5600 poster i on topic delen og kanskje like mange i offtopic delen =) Men.. blir nå nyhetskis på "den andre siden". Er iallefall det som er planen etter og ha snakket med han.

Lenke til kommentar
Menneh.. 5.6K ?  Den tok jeg ikke nå så tidlig på morgenen.

5600 innlegg i dette forumet. Eller det betyr 5600 poster i on topic delen og kanskje like mange i offtopic delen =) Men.. blir nå nyhetskis på "den andre siden". Er iallefall det som er planen etter og ha snakket med han.

ahh.. skjønner. Du burde gråte IMO :p

 

Håper du får nok fritid av typen din, så du får tid til å lete frem noen interessante nyheter til oss :)

Lenke til kommentar
Om man skal klokke med masse disker koblet til så kjøper man et Promise 100 eller 133TX2 da dette støtter 66Mhz PCI, og følger lett med godt over 400Mhz FSB(HTT). På nForce3 så trenger man ikke noe slikt kort før man kommer over 300 FSB.

Nå må jeg arrestere deg, for dette er helt på vidda ;)

 

66MHz PCI er for 66MHz (og 64-bit) PCI-spor, på et 33MHz PCI-spor (som alle 32-bit PCI-spor er) så vil kortet bare kjøre på 33MHz, det er ikke stabilt på "alt opptil" 66MHz desverre. Kortet er stort sett akkurat like sensitivt som vanlige 33MHz PCI kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...