Gå til innhold

Er A64 for ustabile ved klokking ?


Boralis

Anbefalte innlegg

Buddien min fikk satt opp sitt Athlon 64 system i dag, og den er maks stabilt og ikke noen problemer i hele tatt. Athlon 64 3000, radeon 9800pro og 512mb twinmos pc3200: 5700 i 3dmark03 :)

5700 i 3dmark :roll: Med en athlon 64b. hmm.. Har en kompis som akuratt har bygd ny maskin. radeon 9800pro amd xp2500 (klokket selvfølgelig) og en litt bedre ram da OGC platium, men forde. Det var ikke noe særlig bra syns jeg.

Han fikk 6397 i score...

Endret av andreas88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er du så sikker på at det er selve CPU'en som ikke er stabil? Sikker på at det ikke er hovedkort, diskkontroller, skjermkort, minne?

Tja har ogå prøvd å kjøre med kun en disk og der har jeg fem stykker og velge mellom, har prøvd 3 stk grafikkort (to ati+ et geforce) 6 forskjellige minnebrikker og tre hk +2 forskjellige srømforyninger en 350 w og en 480 w.

Jeg har aldri hevdet at jeg er noen overklokkingsexpert, men det er da heller ikke noen stor vitenskap å klokke en A64 kontra en P4.

Hvis det er minnet som stopper deg; har du prøvd å øke RAS-to-CAS delay (tRCD) under minneinnstillinger i BIOS for å se om det hjelper på stabiliteten ved klokking av Athlon 64?

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Har nok prøvd de kombinasjonene som finnst i bios ang minnet, gud vet hvor mange timer jeg har brukt på dette,

Tipper du er glad du solgt P4'en din nå :laugh:

 

Har du hørt ordtaket:

 

If it ain't broke, don't fix it

 

Gjorde samme greiene selv. Solgte P4 å kjøpte meg A64, 2 dager etterpå var ny P4 innkjøpt. En opplevelse rikere, å noen lapper fattigere

Lenke til kommentar

Skal innom socet 939 også på min vandring, kjekt å ha prøvd systemene for da kan man uttale seg utifra egne erfaringer .

Det er desverre alt for mange som dømmer et system nord og ned eller roser det opp i skyene og så viser det seg at det nermeste de har vert dette er et bilde på webèn.

Lenke til kommentar
Skal innom socet 939 også på min vandring, kjekt å ha prøvd systemene for da kan man uttale seg utifra egne erfaringer .

Det er desverre alt for mange som dømmer et system nord og ned eller roser det opp i skyene og så viser det seg at det nermeste de har vert dette er et bilde på webèn.

Det holder med å leste en del tester og ut i fra det kan man komme med meninger.

 

Og du kan heller ikke si at AMD systemene er dårlige til å overklokke eller ustabile bare fordi "du" ikke får det til. Jeg kan lese her i forumet og i mange andre forumer at de fleste klokker mye høyere enn det du klarer og det med stabilt system. Så selv om du har prøvd forskjellige systemer så sitter du ikke med fasiten for det.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk av A64 klokking er at det er heller labert. 10-20% er det de fleste får uten å gå noe drastisk til verks.

 

En blir ikke ekspert ved å lese en del omtaler og hva noen fanboys sier på diverse forum. Personlig erfaring er GULL-verdt, og det som teller mest.

Lenke til kommentar
  • En blir ikke ekspert ved å lese en del omtaler og hva noen fanboys sier på diverse forum. Personlig erfaring er GULL-verdt, og det som teller mest.

JA jfr. folk her. Men når en leser på andre fora at folk klokker relativt høyt og stabilt med de samme HK som andre ikke klarer noe særs med, så må det nødvendigvis være litt mangel på OCegenskaper[hva gjelder A64] hos disse, og ikke med A64.

Lenke til kommentar
Mitt inntrykk av A64 klokking er at det er heller labert. 10-20% er det de fleste får uten å gå noe drastisk til verks.

 

En blir ikke ekspert ved å lese en del omtaler og hva noen fanboys sier på diverse forum. Personlig erfaring er GULL-verdt, og det som teller mest.

syntes nå 10-20% mer gratis ytelse, som ikke medfører stress, er ganske bra. 400mhz mer på en 2ghz a64 gjør mye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...